پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
احمدی نژاد در گود مجلس
نوشته شده در پنج شنبه 28 دی 1391
بازدید : 311
نویسنده : حسین

نمی شود یک قوه دائم تحت فشار باشد/ صندوق هدفمندی تراز مثبت دارد / راهکارهای دولت برای خروج از تحریم‌ها
 
احمدی نژاد گفت: صندوق هدفمندی یارانه‌ها دارای تراز مثبت است، شاید از جاهایی طلبکار و بدهکار باشیم که این طبیعی است.

 رئیس جمهور صبح دیروز با حضور در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد: در اینجا آمده‌ام که مهم‌ترین مسائل کشور را با شما در میان بگذارم تا ذهنیت و اراده مشترکی میان دولت و مجلس شکل گیرد.

 

وی با اشاره به سه مطلب اساسی افزود: اولین نکته اساسی رابطه دولت با مجلس است، زیرا همه ما یکی هستیم و در یک سنگر قرار داریم و در عرصه مدیریت کشور به یکدیگر شده‌ایم که آن خدمت به ملت و صیانت از ارزش‌های الهی است.

 
احمدی نژاد با اشاره به اینکه همه ما مسئولیت مشترک داریم و دولت در عرصه‌های گوناگون با همکاری نمایندگان مجلس برای ملت تلاش کرده‌ ابراز داشت: امروز هم مجلس و هم دولت درصدد اصلاح امور هستند، مبنای ما دوستی برای رفع مشکلات مردم و تعالی کشور است.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه این دولت بیشترین احترام را برای مجلس قائل بوده ادامه داد: دولت در جلسات مختلف از نمایندگان دعوت به عمل آورده است و هیچگاه رئیس جمهور نخواسته که نمایندگان را به دلیل مواضع خاص آنها مورد توجه و رسیدگی قرار ندهد.
 
رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه عده‌ای به طور مستمر اخبار بی‌اساس منتشر می‌کنند خاطر نشان کرد: البته در این رابطه عده‌ای سود سیاسی و احتمالا اقتصادی می‌برند اما باید بدانند که منافع دولت و مجلس مشترک است چون من اطمینان دارم 95 درصد خواسته‌های ما یکی است.


صدها کار مشترک دولت و مجلس از افتخارات ماست

 

رئیس جمهور در ادامه سخنرانی خود در صحن علنی مجلس گفت: همه ما برای خدمت آمده‌ایم و این جز با تقسیم کار انجام نمی‌پذیرد.

 
وی به بحث اصلی که مربوط به مسئولیت‌ها و همکاری‌های دولت و مجلس است اشاره کرد و افزود: دولت و مجلس کار مشترک بسیاری با هم دارند و اولین کار مشترک ما و نمایندگان محترم پیگیری امور مردم است.
 
احمدی نژاد ادامه داد: خوشبختانه کارهای بسیار خوبی در زمینه مسئولیت مشترک از نگاه دولت و نمایندگان انجام شده و این به برکت کمک ارزشمند مردم، کشور و نظام است.
 
رئیس جمهور با تاکید بر ادامه این مسائل مشترک خاطر نشان کرد: اما یک بخش از مسئولیت مشترک ما که آن بسیار مهم است و بر می گردد به موضوعات کلان و اساسی کشور که باید مورد اهتمام مجلس و دولت باشد.
 
احمدی‌نژاد در مورد اهمیت موضوعات کلان خطاب به اعضای مجلس گفت: امروز دو موضوع اساسی و مهم در کشور وجود دارد موضوع اولی روند رشد کشور است که ما باید پیشرفت کنیم و موضوع دوم تحریم دشمنان جمهوری اسلامی است، همه ما با این اندیشه و اهداف مشترک باید به راه خود ادامه دهیم.
 
وی در ادامه این دو هدف را به عنوان اهداف اسلامی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: در دوره‌های مختلف انقلاب کارهای فراوان و افتخارآمیزی انجام شده است به خصوص در سال‌های اخیر با همراهی مجلس و دولت ما پیشرفت‌های مختلفی کردیم.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به صادرات برق در کشور افزود: ما در سال‌های گذشته قطعی برق داشتیم ولی در همین 5 و 6 سال به اندازه کل ظرفیت کشور تولید برق ایجاد شده و علی‌رغم افزایش جمعیت، ما تبدیل به صادرکننده اول برق در منطقه شده‌ایم و امروز تقاضاهای بسیاری برای دریافت برق است.
 
وی از دیگر پیشرفت‌های کشور را پیشرفت در تولید سیمان، صادرات غیرنفتی، فرهنگ، تولید کشاورزی، دارو، تکنولوژی، راه‌آهن، ساخت ورزشگاه و دیگر کارها دانست.
 
رئیس جمهور در ادامه به اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: صدها کار دیگر در کارنامه مشترک ما ثبت و جز افتخارات ما است اما همه می‌دانیم که ظرفیت کشور ما بیشتر از این است و باید با پیشرفت کشور را به سطح کشورهای پیشرفته و طراز اول دنیا برسانیم، این توقع، توقع زیادی نیست و ما باید به الگویی برای جهان تبدیل شویم.
 
رئیس قوه مجریه در ادامه به تحریم ایران از سوی دشمنان پرداخت و تصریح کرد: ملتی که می‌خواهد سرفراز زندگی کند دشمن دارد و دشمنان نمی‌خواهند مردم ما پیشرفت کنند، این برای همه معلوم است و امروز سیاست‌مداران جهانی هم در همین زمینه و برای جلوگیری از پیشرفت ما بهانه‌تراشی می‌کنند.
 
وی از بهانه‌های حاکمان غربی گفته و تصریح کرد: ما در موضوع هسته‌ای به همه موارد توضیح داده‌ایم و فکر می‌کنم هیچ ابهام دیگری وجود ندارد.
 
احمدی نژاد با اشاره به مسئله حقوق بشر خاطرنشان کرد: این مسئله برای خود ما مهم‌تر است زیرا در حکومت اسلامی حتی یک ظلم هم قابل قبول نیست؛ مسئله حقوق بشر و مسئله هسته‌ای بهانه کشورهای غربی است که من مطمئن هستم ملت بزرگ ایران با کمک خداوند این مشکلات را سپری خواهد کرد.

 

سیستم بانکی ثروت را از طبقه محروم به برخوردار منتقل می کند

 

محمود احمدی‌نژاد در ادامه نطق خود در صحن علنی گفت: دشمن باید بداند که این ملت دست آنها را به طور کامل خوانده است آنها به این بهانه فشار می‌آورند و مدعی‌اند که سنگین‌تر تحریم‌ها را از قبیل محرومیت فروش و مبادلات ارزی اعمال کرده اند.

 
وی افزود: آنها از یک طرف با فشار بر مردم قصد انتقام از آنها را دارند و از طرف دیگر با فشار بر اقتصاد قصد جلوگیری از روند پیشرفت کشور را دارند، آنها همه توان خود را به کار می‌گیرند تا بر مردم ایران فشار آورند و در دنیا نیز هیچ مقاومتی در برابر آنها نیست.
 
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه تحریم‌ها به طور طبیعی باعث بروز یک سلسله مشکلات می‌شود تصریح کرد: اولین مشکل کاهش سرعت رشد کشور است، وقتی مبادلات دچار مشکل می‌شود سرعت رشد کاهش می‌یابد.
 
وی با اشاره به دومین مشکل حاصله از تحریم‌ها ادامه داد: دومین مشکل فشار به بخش‌های وسیعی از مردم است که جزء اهداف دشمن به شمار می‌روند؛ نوسانات قیمت و مشکلات دیگر از جمله اخلال در تجارت خارجی، فاصله طبقاتی، رشد فعالیت‌ها و تقاضاهای کاذب، تولید وابسته به درآمد ارزی نیز دچار مشکل و آسیب می‌شود.
 
احمدی‌نژاد با طرح این سوال که با وجود این اوضاع چه باید کرد، گفت: شاید الان نتوانیم در اراده دشمن برای دشمنی با خودمان تغییری به وجود آوریم اما در کل چه باید کرد؟!
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در برخورد با تحریم‌ها چه جهت‌گیری کلی وجود دارد، اظهار داشت: جهت‌گیری اول ادامه وضع موجود است، آنها حمله‌ کرده‌اند و دولت هم بسیج شده و حملات را دفع می‌کند؛ جهت‌گیری دوم تسلیم در برابر دشمن است، می‌دانیم که این جهت‌گیری از ساحت بزرگ ملت، مجلس، دولت و نظام برآمده است و جهت‌گیری سوم ایجاد تحول ساختاری است، استفاده از ظرفیت‌های ملی، عبور از تحریم و مایوس کردن دشمن است.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به جهت‌گیری اول و دوم گفت: جهت‌گیری اول در میان مدت و درازمدت به ضرر ماست زیرا هر کسی که حمله می‌کند برنده است.
 
وی ادامه داد: جهت گیری دوم هم به نفع ملت نیست.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت ایستاده است و شبانه‌روز در حال کار است خاطرنشان کرد: ‌بسیاری از شماها نیز به ما کمک می‌کنید اما باید در این راستا اقدام دیگری کرد البته می‌دانیم که اگر اقدامات سریع دولت نبود آنها به همه اهداف خود می‌رسند که به لطف خدا و همت ملت نرسیدند.
 
وی با اشاره به جهت‌گیری سوم گفت: ما فکر می‌کنیم می‌توان با همدلی و همکاری همه طرح‌های دشمن علیه خود را به فرصت و عنصر سازنده در اقتصاد تبدیل کنیم و در این راستا ابتدا باید نقاط ضعف را بشناسیم که دشمن بر آنها حساب کرده و از طریق آنها به ما فشار می‌آورد.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه در اقتصاد دارای 4 ضعف اصلی هستیم که دشمن بر آن حساب می‌کند گفت: نقطه ضعف اول مسیر جریان ثروت و سرمایه است، بیش از 50 سال است که جریان ثروت و سرمایه به معنای اصلی اعم از نیروی انسانی کارآمد در جهت خاص شکل گرفته از نظر جغرافیایی از مناطق دورتر به مناطق برخوردارتر و مرکزی‌تر آمده است.
 
وی افزود: این جریان ادامه دارد یعنی نیروی توانمندی که در یک نقطه طلوع می‌کند نمی‌تواند آنجا رشد کند مگر اینکه به مناطق برخوردارتر آید.
 
رئیس جمهور ادامه داد: ‌ثروت از جیب دهک‌های با درآمد کمتر به جیب دهک‌هایی با درآمد بیشتر می‌رود و این جریان مستمری است که شکل گرفته است.
 
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه این روند همچنین از فعالیت‌های مفید به فعالیت‌های سفته‌بازی رفته است گفت: این نوع حرکت در یک نظام سرمایه‌داری توجیه پذیر است اما در ملت ما که در پی عدالتیم و معتقد به دنبال حقوق مساوی ملت هستیم قابل قبول نیست.
 
وی در ادامه با بیان اینکه ضعف دوم منحصر شدن اقتصاد به افراد خاص و معدود و خارج شدن از توده‌های مردم از فعالیت‌های ماندگار اقتصادی است تصریح کرد: به همین سبب رشد تولید وابسته به نفت به دست معدودی می‌رسند و آنها رشد می‌کند اما توده مردم دنباله رو و عنصر فردی هستند و نمی توان اصل اقتصاد را به 3 الی 4 هزار نفر داد.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به عامل اصلی این ضعف‌ها ادامه داد: عامل اصلی با اشاره به این دو ضعف سیستم بانکی هستند که البته منظور ما مدیران و کارمندان آنها نیستند زیرا آنها نیز خود از مردم‌اند.
 
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سیستم بانکی ثروت را از طبقه محروم به طبقه برخوردار منتقل می کند


راهکارهای دولت برای خروج از تحریم ها

 

رئیس جمهور در ادامه نطق خود در جلسه علنی مجلس ادامه داد: سومین ضعف این است که اتکاء بودجه کشور به ارز نفتی است و این روند از سال 48 یا 49 شروع شده که با تأسیس صندوق ملی بخشی از بودجه را نیز خارج کرده‌ایم اما به طور متوسط بودجه‌ هزینه‌ای دولت وابستگی‌اش به نفت بیشتر شده است.
 
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه چهارمین ضعف موجود عدم اتکاء برنامه‌های اقتصادی به منابع بومی و سرزمینی است افزود: عمده مدل‌های ارائه شده برای تأمین اقتصاد ایران یا سرمایه‌داری یا سوسیالیستی بوده است.
 
وی در ادامه به بیان برخی راهکارها برای خروج از تحریم و بن بست اقتصادی پرداخت و ابراز داشت: مسیر جریان ثروت و سرمایه را باید تغییر دهیم تا ثروت و سرمایه در کل کشور به گردش در بیاید؛ چرا باید 25 درصد تولید ناخالص ملی در تهران قرار داشته باشد و فرصتی برای برخورداری دیگر مناطق کشور از این منابع وجود نداشته باشد.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه باید فعالیت‌های پایدار را حمایت کنیم و تقاضا برای کالاهای که ارزشی ندارند مانند طلا و ارز کاهش یابند ادامه داد: باید اقتصاد را مردمی و عمومی کرد تا همه مردم در تمام سرزمین ایران فرصت فعالیت سازنده اقتصادی را بیابند.
 
وی در ادامه با اشاره به استفاده حداکثری از منابع بومی و سرزمینی گفت: ایران کشوری ثروتمند است و در این صورت رشد ما پایدار خواهد بود.
 
احمدی نژاد با اشاره به قطع روابط بودجه‌ای از ارز نفتی تاکید کرد: صد سال است که از درآمد نفتی تغذیه می‌کنیم و باید این را قطع کنیم.
 
رئیس قوه مجریه به بیان پیشنهادهایی برای حل مشکلات اقتصادی پرداخت و ابراز داشت: استفاده از زمین به‌عنوان یکی از راهکارهای مفید است زیرا وسعت ایران 3/187 میلیون هکتار است که از آن مقدار 25 میلیون هکتار دشت مرکزی و عمدتا شامل معدن است همچنین 103 میلیون جنگل و معدن موجود است که 14 میلیون آن شامل جنگل بلوط و بادام کوهی و ... است و 5/2 هکتار از آن شامل دام و طیور می شود.
 
وی با طرح این سوال که آیا از زمین به درستی استفاده می کنیم یا نه، تصریح کرد: حدود 45 میلیون هکتار زمین قابل کشت وجود دارد که فقط 14 میلیون آن کشت می‌شود، یعنی 27 میلیون هکتار زمین قابل کشت هنوز موجود است؛ ممکن است عده‌ای به کمبود آب در آن منطقه اشاره کنند اما باید بگوییم اگر چه آب کمی وجود دارد اما وجود دارد پس چرا نباید ثروت‌های که در بازار ارز می‌چرخد به این زمین‌ها وارد کنیم.
 
احمدی‌نژاد در ادامه  افزود: 14 میلیون هکتار جنگل داریم که باید بدانیم بهترین حافظان جنگل خود ساکنان جنگل هستند و ما باید این زمین‌ها را به آنان برگردانیم که با این روش 400 هزار شغل ایجاد می‌شود از طرف دیگر نیز دولت برای محافظت از جنگل ها کارمند استخدام می‌کند.
 
وی با بیان اینکه حداقل 6 میلیون بلوط تولید می‌شود که بلااستفاده در جنگل‌ها از بین می‌روند گفت: در دامنه زاگرس می‌شود گیاهان دارویی کاشته و 14 میلیون هکتار را از دامنه کوه به بهره‌برداری کامل رساند که این خود ثروت محسوب می‌شود.


صندوق هدفمندی یارانه‌ها دارای تراز مثبت است / خطرها را می پذیریم تا دولت های بعدی راحت باشند

 

رئیس جمهور در ادامه نطق خود در جلسه علنی صبح امروز مجلس گفت: کشور ما قابل تقسیم به 250 هزار بلوک معدنی است، نمی‌شود بگوییم اینها بلوک‌های معدنی است چون در این صورت سرمایه سمت دیگری رفته و جهت سرمایه عوض می‌شود.
 
احمدی‌نژاد به هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: یک راهکار دیگری نیز هست و آن استفاده از منابع ملی است، من یادآوری می‌کنم در کشور ما منابع عظیمی وجود دارد که از جمله آن منابع نفتی و منابع گاز است که این ثروت عظیم باید آزاد و بازتولید شود.
 
وی گفت: ما با موفقیت گام اول هدفمندی یارانه‌ها را برداشتم و این گام آثار خیلی خوبی داشته است.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به آثار مثبت مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها افزود: ما توانستیم با هدفمندی یارانه‌ها بین خانواده‌ها و بنگاه‌های تجاری تعادل ایجاد کنیم، بنگاه‌های ناکارآمد و کارآمد شناسایی شدند و خوشبختانه بخش مهمی از همه این اهداف محقق شد.
 
رئیس قوه مجریه با اشاره به مدل هدفمندی یارانه‌ها در ایران خاطر نشان کرد: این مدل هدفمندی به عنوان یک مدل کلان اقتصاد ایرانی به نام ایران در جهان ثبت شده و این از جمله راه‌هایی است که می‌توان به غیر از شیوه‌های مرسوم اقتصادی مثل سوسیالیست گام مثبتی در شکوفایی هدفمندی برداشت.
 
احمدی‌نژاد در ادامه افزود: طرح هدفمندی یارانه‌ها شاخص‌های اصلی را در یک سال تغییر داده و این طرح موجب صرفه‌جویی ارزی شده است که از جمله این موارد می توان به صرفه‌جویی در زمینه بنزین و گازوئیل اشاره کرد.
 
 
وی به درآمدهای ارزی حاصل از هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در سال 90 حدود 11 میلیارد دلار درآمد ارزی اضافه شده و 3 میلیارد دلار واردات کاهش یافته که این میزان نیز  به منابع ارزی ما افزوده شده است.
 
احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: هدفمندی یارانه‌ها مصرف انرژی را در کشور پایین‌ آورده و تورم را تا حدودی کنترل کرد در حالی که خیلی‌ها باور نمی‌کردند این اتفاق ایجاد شود.
 
رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه تورم نقطه‌ای و تورم سالیانه در کشور به هم رسیده است تاکید کرد: این هماهنگی نشان‌دهنده یک اتفاق بزرگ در اقتصاد است و در ضمن در همین طول زمان تورم جهانی حدود 5 الی 6 درصد است.
 
احمدی نژاد در ادامه به نقدینگی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: نقدینگی ما در سال 90معادل 18.9 درصد نسبت به سال قبل کمتر شده است و توانستیم بعضی مسائل راهبردی را کنترل کنیم.
 
 
وی از دیگر دلایل مثمرثمر بودن هدفمندی یارانه‌ها نام برد و افزود: ‌کشورهای غربی احساس می‌کردند که ما وابسته به مصرف بنزین هستیم و به خاطر همین بنزین را تحریم کردند ولی خوشبختانه این تحریم باعث شد تولید ما بالاتر رود.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه صندوق هدفمندی یارانه‌ها دارای تراز مثبت است ادامه داد: شاید از جاهایی طلبکار و بدهکار باشیم و این طبیعی است زیرا هر سازمانی ممکن است چنین حالتی داشته باشد.
 
احمدی‌نژاد به راهکار درست مدیریتی اشاره کرد و گفت: راه درست این است که مردم خودشان مدیریت کنند.
 
در ادامه احمدی‌نژاد با انتقاد از کسانی که می‌گویند هدفمندی موجب بیکاری می‌شود گفت: مگر ما در کشورهای دیگر بیمه بیکاری نداریم، چرا در آنجا بیمه بیکاری باعث افزایش بیکاری و تنبلی نمی‌شود؛ نباید فکر کنیم که هدفمندی پول در جیب مردم گذاشتن است و باعث تنبل شدن مردم می‌شوند.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها تمام دنیا ما را تحسین کرد گفت: وقتی دیدند طرح هدفمندی یارانه‌ها موفق عمل کرد دشمنان نگران شده و درصدد مانع‌تراشی برآیند و این امر به خاطر تعامل بین مجلس و دولت انجام شد.
 
وی افزود: وقتی دشمنان این پیشرفت را دیدند تحریم‌ها را جلو انداختند چون ترسیدند اگر دو تا طرح مثل هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود دیگر نمی‌شود اقتصاد ایران را مهار کرد.
 
احمدی‌نژاد هدفمندی یارانه‌ها را یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها دانست و گفت: یکی از راه‌های دور زدن تحریم هدفمندی یارانه‌ها است که اگر اجرا شود بهره وری بالا رفته، فقر ریشه‌کن شده و اقتصاد شکوفا می‌شود با این تفاسیر ما می‌توانیم مرحله دوم را اجرایی کنیم زیرا اجرای مرحله دوم تبعات مثبتی برای ما خواهد داشت.
 
احمدی‌نژاد گفت: ما باید حداقل معیشت را برای مردم فراهم کنیم زیرا آنها حق آن را دارند که بهتر زندگی کنند.
 
رئیس جمهور ادامه داد: بعضی می‌گفتند نزدیک انتخابات است و اگر مرحله دوم را اجرا کنیم بار منفی دارد از طرف دیگر برخی می گویند که اجرای هدفمندی بار مثبت دارد؛ ولی من می‌گویم شان مجلس و دولت فارغ از این است که مسائل کلان را با مسائل مقطعی گره بزند و این دو با هم جمع شدنی نیست، اینکه به خاطر مسائل انتخاباتی مرحله دوم هدفمندی را اجرا کنیم حرف درستی نیست.
 
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به توانایی‌های دولت خاطر نشان کرد: دولت حاضر است تمام خطرهای اجرای مرحله دوم هدفمندی‌ها را بپذیرد تا دولت بعدی بتواند کارهای بهتری را انجام دهد هر چند که اختلاف نظرهایی وجود دارد ولی قابل حل است و می‌توانیم این اختلافات را برطرف کنیم.
 
وی ادامه داد: من خدمت مقام معظم رهبری بودم؛ با اجرای فرمایشات ایشان مسائل حل می‌شود، امروز نیز جلسه ای خواهیم گذاشت تا در مورد آن با هم بحث کنیم.
 
احمدی‌نژاد از راه‌های اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به تفاهم با مجلس اشاره کرد و گفت: فقط از طریق تفاهم امکان اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را داریم، یک طرح اقتصادی بزرگ بدون تفاهم و منطق اداری و مدیریتی به جایی نمی‌رسد.
 
رئیس جمهور در ادامه به اصلاح نظام بانکی اشاره کرد و افزود: ما آمدیم چند بانک را وکیل کل ملت کرده‌ایم و ملت را از تصمیم گیری و مدیریت دور گذاشتیم، تمام ثروت ملت را در دست چند بانک گذاشته‌ایم تا آن بانک‌ها بگویند کجا سرمایه‌گذاری کنیم.
 
احمدی‌نژاد گفت: طرح مالیاتی و گمرکی نکات اساسی‌ای هستند که با تصویب آن توسط مجلس و اصلاح پول ملی و نظام توزیع می‌توانیم باعث شکوفایی اقتصاد کشور شویم، این حرف‌ها حرف‌های خود مجلس و حرف مشترک مردم است.
 
رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: درست نیست مردمی که قالی می‌بافتند روی حصیر بنشینند، ما به فکر معیشت مردم هستیم.
 
احمدی نژاد به ملاقات‌های دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: بیشترین ملاقات‌ها بین دولت نهم و دهم با مجلس انجام شده و تعامل از جمله راه‌ها و اقدامات دولت است.

 

برخی درباره دولت بی انصافی می‌کنند/ گفتند دولت ارز فروخته و پول آن‌را مخفی کرده است

 

محمود احمدی‌نژاد در ادامه نطق خود در صحن علنی مجلس گفت: اگر هر طرحی که اعلام می‌کنیم پشتیبانی شود و تصمیم گیری متمرکزی داشته باشد به لطف الهی ملت و دولت موفقیتش را تضمین می‌کند.
 
وی با بیان اینکه اگر برای عملی شدن طرح‌های همراهی صورت گیرد می‌توانیم با یکدیگر کارهای بزرگ را سازماندهی کنیم، گفت: برخی توصیه می‌کنند که شش ماه بیشتر نمانده و کار را رها کن چون  نمی‌توان کاری کرد؛ اما من می خواهم سوال کنم مگر روزها با هم متفاوت‌اند؟ روز اول و آخر و شش ماه اول و آخر چه فرقی با هم دارند، هر یک روزش مهم است و می‌توان کار مهم انجام داد.
 
وی ادامه داد: ‌بالاخره دور دوم تمام می‌شود و دولت دیگر نیست؛ همه باید پشتیبانی و همراهی کنیم و ملت نیز همین تصمیم را می‌گیرد، این ظرفیت ملت ماست و باید تا روز آخر کار کنیم ما آماده تحمل سختی‌ها و کارهای بزرگ را داریم.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به برخی اظهارات صورت گرفته در مورد اقدامات دولت گفت: برخی در بیرون و داخل هستند که بی‌انصافی می‌کنند و از مرز نقد عبور می‌کنند؛ نقد بزرگ‌ترین هدیه برای هر دولتی است اما اظهارات مطرح شده نقد نیست.
 
وی با اشاره به برخی اظهارات در مورد هدفمندی یارانه‌ها و فروختن ارز از طرف دولت و مخفی کردن پولی توسط قوه مجریه خطاب به ابوترابی فرد افزود: آقای ابوترابی مگر ما با هم صحبت نکردیم و نگفتیم اجرای این طرح بدون موافقت مجلس امکان‌ناپذیر است؟ این چه حرفی است که می‌گویند ما پولی را مخفی نکرده‌ایم؟ هفت نهاد بر دولت نظارت می‌کنند و حتی آب‌خوردنمان هم رصد می شود.
 
وی افزود: مگر می‌شود دولت مخفیانه کاری انجام دهد؟ این اتهام است و صادق‌ترین دولت را به چنین تخلفاتی متهم کردند.
 
رئیس قوه مجریه ادامه داد: در موضوع بانکی نیز اتهاماتی را به پاک‌ترین فرزندان دولت نسبت دادند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دوستی در اصفهان یک ساعت سخنرانی کرد و برخی افراد دولت اتهاماتی را نسبت داد بعد از سخنرانی از او پرسیدند آیا برای حرف های خود سند داری؟ گفت؛ هفت سال است نهادهای امنیتی نتوانستند سند بیاورند شما از من سند می خواهید!
 
احمدی‌نژاد تاکید کرد: ما قصد داریم تا روز آخر کار کنیم ملت ما بزر‌گ‌تر از این حرفهاست که بخواهیم سیاسی عمل کنیم؛ شما از هر طریقی که می‌توانید کمک دهید ما هم اجرای آن را تضمین می‌کنیم.
 
وی تاکید کرد: این صحبت‌ها نه گله است نه اعتراض و نه دعوا بلکه طرح مباحثی است برای اداره بهتر کشور.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به قانون اساسی گفت: سندی وجود دارد که پایه اداره کشور و تنظیم کننده روابط همه نهادهاست و آن قانون اساسی است، سه قوه مستقل همه داریم اما هر کدام اختیارات خودرا دارند و به نوعی با داشتن این اختیارات ناظر بر قوای دیگر هستند و این به معنای دخالت نیست؛ چه آنکه مستقیما نظارت می‌کند و چه آنچه که غیرمستقیم اینها استقلال قوا را نقد نمی‌کنند.
 
رئیس قوه مجریه با اشاره به نقش دولت در قانونگذاری و اجرا گفت: هیچ‌گاه در قانونگذاری دخالت نمی‌کنیم و هیچ گاه تلاش در دخالت نکردیم اما اگر تصمیمات دولت حتی انتصاب مسئولیت ها در افراد دائما با طرح ومصوبات متوقف شود دولت چگونه می‌تواند کار کند.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه با تغییر پی در پی قانون ثبات ایجاد نمی‌شود ادامه داد: برنامه‌ریزی براساس ثبات شکل می‌گیرد اگر مدام مقررات تغییر کند ثبات از بین رفته و نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد ما معتقدیم که قانون‌اساسی هندسه‌ای برای نظام حکومتی تعریف کرده که در صورت عمل نکردن به آن کشور آسیب می‌بیند.
 
رئیس جمهور ادامه داد: توسعه دخالت بر سایر قوا غیر از هندسه تعریف شده به ضرر همه ماست؛ جایگاه مجلس بسیار وسیع است و هرگز دولت در پی آن نیست که دایره اختیار خود را گسترده کند.
 
وی در ادامه با طرح اصل 138 قانون اساسی گفت: ما در قانون‌گذاری دو مسیر مقدماتی داریم مسیر اول طرح نمایندگان که در پی آن 15 نفر از نمایندگان طرحی را ارائه داده و در مجلس باید مطرح شود و مسیر دوم لایحه است که این لایحه حق دولت است.


قانون اساسی ضامن بقای ماست/ نمی شود یک قوه دائم تحت فشار باشد

 

احمدی‌نژاد در ادامه نطق صبح امروز خود جلسه علنی مجلس با بیان اینکه لایحه حق دولت است گفت: اگر لایحه‌ای در مجلس بیاید و آنچنان دگرگون شود که تشخیص دولت آن باشد که اهداف دولت را تامین نمی‌کند باید چه کرد؟!
 
وی افزود: ما فکر می‌کنیم دولت می‌تواند آن لایحه را پس بگیرد، پس به نمایندگان طرح می‌دهیم هر وقت که قانون شد ما آن را اجرا خواهیم کرد.
 
رئیس جمهور با اشاره به اصل 126 قانون اساسی مبنی بر اینکه رئیس جمهور مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی را بر عهده دارد و می‌تواند به عهده دیگران بگذارد خاطرنشان کرد: اگر این مسئولیت نباشد رئیس جمهور چطور می‌تواند امور را اداره کند؟!
 
احمدی‌نژاد ضمن اشاره به استعلام از شورای نگهبان پیرامون سوگند رئیس جمهور که رهبری سوال فرموده‌اند تصریح کرد: آنجا که رئیس جمهور از حراست مرز و استقلال سیاسی کشور دریغ کند چه اتفاقی خواهد افتاد که فقها در پاسخ به این سوال گفته‌اند «آنچه از عبارت سوگندنامه استنباط می‌شود این است که رئیس جمهور باید از همه وظایفی که بر عهده دارد کاملا حراست کند اما اگر امضای رئیس جمهور ضرر به مصالح نظام وارد کند پس شرعا باید از این کار پرهیز نماید».
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه قانون اساسی اصل و ضامن بقای همه ماست گفت: مدیریت کشور باید متمرکز باشد زیرا دولت بدنه کل کشور بوده و متعلق به همه مردم است؛ همان طور که قوه قضائیه متعلق به همه است زیرا همه ما یکی بوده و متعلق به ملت هستیم.
 
احمدی نژاد با طرح این سوال که اگر مسئولینی مانند رئیس کل بانک مرکزی مدام تحت فشار باشند چطور به مشکلات اقتصادی رسیدگی کنند گفت: باید مقدار زیادی از فشارها را مدیریت کنیم و پروژه‌های علمی را کنار گذاشته به پروژه‌های استانی بپردازیم.
 
وی ادامه داد: یک قوه نمی‌تواند مدام تحت فشار باشد حتی با دلایل درست و منطقی؛ باید به دنبال چاره‌جویی باشیم زیرا زمانه در حال گردش است و ممکن است در آینده افرادی از مجلس به دولت بیایند در این شرایط آیا باید مواضع آنها تغییر کند؟!
 
رئیس جمهور در پایان ضمن تشکر از نمایندگان با بیان اینکه باید گفت‌وگو کنیم زیرا راه تفاهم باز است خاطر نشان کرد: ملت ایران در برابر دشمنان دست بسته نیست، ظرفیت‌های کشور امکان عمل را فراهم می‌کند ما از اساتید دانشگاه‌ها می‌خواهیم برای حل مشکلات نظرات خود را ارائه دهند.



:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: دکتر محمود احمدی نژاد , مجلس , سخنرانی ,



بازدید : 323
نویسنده : حسین
ﺑﻌﻀﯽﻫﺎ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻣﯿﺮﺍﻟمؤﻣﻨﯿﻦ ﺣﺰﺏ ﺍﻟﻠﻬﯽﺗﺮ ﻣﯽﺩﺍﻧﻨﺪ !

http://s2.picofile.com/file/7615407846/gharaati_.jpg

ﻣﻦ ﺩﺭ ﺍﺗﺎﻕ ﯾﻚ ﺭﺋﯿﺴﯽ ﺭﻓﺘﻢ، ﻛﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻢ. ﺗﺎ ﺩﺭ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﺮﺩﻡ ﺩﯾﺪﻡ ﯾﻚ ﺩﺧﺘﺮﯼ ﺣﺎﻻ ﯾﺎ ﺩﺧﺘﺮ ﯾﺎ ﺧﺎﻧﻢ، ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﺷﮕﻞ ﺍﺳﺖ. ﺗﺎ ﺩﺭ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﺮﺩﻡ، ﺍﻭﻩ... ﭼﻪ ﺷﻜﻠﯽ! ﺩﺍﺧﻞ ﺍﺗﺎﻕ ﺭﺋﯿﺲ ﺭﻓﺘﻢ، ﮔﻔﺘﻢ: ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻢ ﻣﺤﺮﻡ ﻫﺴﺘﯽ؟
ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ! ﮔﻔﺘﻢ: ﭼﻄﻮﺭ ﺑﺎ ﯾﻚ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﯾﻚ ﺍﺗﺎﻕ ﻫﺴﺘﯽ ﻭ ﺩﺭ ﻫﻢ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﮔﻔﺖ: ﺁﺧﺮ ﻣﺎ ﺣﺰﺏﺍﻟﻠﻬﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ. ﮔﻔﺘﻢ: ﺧﻮﺷﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻛﻪ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﺧﺎﻃﺮﺕ ﺟﻤﻊ ﺍﺳﺖ.
ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﯿﺮ ﺑﻪ ﺯﻥﻫﺎﯼ ﺟﻮﺍﻥ ﺳﻼﻡ ﻧﻤﯽﻛﺮﺩ. ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﯾﺎ ﻋﻠﯽ! ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺳﻼﻡ ﻣﯽﻛﻨﺪ ﺗﻮ ﭼﺮﺍ ﺳﻼﻡ ﻧﻤﯽﻛﻨﯽ؟ ﮔﻔﺖ: ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺳﯽ ﺳﺎﻝ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ ﺑﻮﺩ. ﻣﻦ ﺳﯽ ﺳﺎﻝ ﺟﻮﺍﻥ ﻫﺴﺘﻢ. ﻣﯽﺗﺮﺳﻢ ﺑﻪ ﯾﻚ ﺯﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﺳﻼﻡ ﻛﻨﻢ ﯾﻚ ﺟﻮﺍﺏ ﮔﺮﻣﯽ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻫﺪ، ﺩﻝ ﻋﻠﯽ ﺑﻠﺮﺯﺩ. ﮔﻔﺘﻢ: ﺩﻝ ﻋﻠﯽ ﻣﯽﻟﺮﺯﺩ، ﺗﻮ ﺧﺎﻃﺮﺕ ﺟﻤﻊ ﺍﺳﺖ! .

 ﺣﺠﺖ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﻭﺍﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﻗﺮﺍﺋﺘﯽ


:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: حزب اللهی ها , امیرالمومنین ,



دل پاک ...!
نوشته شده در سه شنبه 26 دی 1391
بازدید : 321
نویسنده : حسین
دل پاک ...!

http://s3.picofile.com/file/7599274080/del_pak.jpg


مطلب مرتبط:

دل پاک باشه کافیه!


:: موضوعات مرتبط: جامعه , ,
:: برچسب‌ها: دل پاک , مرجعه ,



داستانی که خواندنش ضروری است....
نوشته شده در سه شنبه 19 دی 1391
بازدید : 321
نویسنده : حسین

داستانی که خواندنش ضروری است....

مرد بریتانیایی نزد شیخ آمد، و از او پرسید: چرا در اسلام برای زن جایز نیست که با مرد مصافحه کند؟

شیخ جواب داد: آیا امکان دارد با ملکه الیزابت مصافحه نمود؟

مرد بریتانیایی گفت: طبعا نه، فقط افراد مشخص شده ی می توانند با ملکه الیزابت مصافحه کنند.

شیخ جواب داد: زن نیز نزد ما مانند ملکه است، و مردان غریبه نمی توانند با ملکه ها مصافحه کنند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سپس آن مرد بریتانیایی از شیخ سؤال کرد: چرا دخترها جسم و موی خود را مخفی می کنند، و آن را می پوشانند؟

شیخ لبخندی زد، سپس دو تا کلوچه را برداشت یکی از آنها را باز کرد، و دیگری راهمان طور باز نشده، باقی گذاشت، سپس هر دو را بر روی زمین خاکی انداخت، و به آن مرد گفت: اگر به تو بگویند یکی از آنها بر داری، کدام یک انتخاب می کنی؟

مرد بریتانی گفت: حتما آن کلوچه که باز نشده است.

شیخ نیز جواب داد: این همان شیوه ی است که ما با زن داریم ...

پس اخلاق اسلامی زن را از افتادن در آلودگی و پلیدی ها حفظ می کند .


:: برچسب‌ها: ملکه های ایران , زنان ایرانی ,