پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 313
نویسنده : حسین

تلاش ملت ایران تا یأس کامل و شکست دشمنان ادامه خواهد داشت/دولت بدنبال انتخاباتی پرشور و شکوه و حداکثری با نهایت سلامت است
رییس جمهور در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال 1392 با تبریک فرا رسیدن بهار و سال جدید به ملت سرافراز ایران و مقام معظم رهبری با بیان اینکه سال 92 سالی سرشار از عزت و برکت خواهد بود و روند سازندگی و پیشرفت همه جانبه کشور با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت اظهار داشت: تلاش ملت ایران تا یأس کامل و شکست دشمنان و رسیدن به قله¬های آرمانی و تحقق عدالت جهانی ادامه خواهد داشت و این ملت با پرکردن نقاط ضعف خود و با درایت ، تلاش و همبستگی، مسیر رو به کمال را در همه عرصه‌ها با شتاب بیشتر ادامه خواهد داد .

بمتن کامل پیام نوروزی رییس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

فرا رسیدن بهار عزیز و نوروز سرافراز را به بهار حقیقی انسان ها، امام عصر(ع)، رهبری معظم انقلاب،‌ ملت بزرگ ایران در هر کجای جهان که هستند، ‌خانواده گرانقدر شهیدان و ایثارگران، همه مردان و زنانی که در حوزة‌ جغرافیای نوروز و ایران فرهنگی زندگی می کنند و بالاخره به جامعه بشری صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.

سال 91 سالی مهم و سرشار از شادکامی ها و شیرینی ها و پیروزی ها برای ملت و جامعه بشری و در برخی موارد هم همراه با تلخکامی ها بود.

حرکت پرشتاب ملت در عرصه های گوناگونِ علمی، صنعتی، کشاورزی، فنآوری، سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و ورزشی ادامه پیدا کرد و هر روز دستآورد جدیدی در اختیار ملت ایران قرار گرفت. برای اولین بار موجود زنده به فضا فرستاده شد و صدها ابتکار و نوآوری ثبت شد، که انشاء‌الله گزارش پیشرفت ها را در وقت مناسب تری به استحضار شما مردم عزیز خواهم رساند.

جایگاه و عظمت ملت شایسته ایران که سهم اول را در خلق تمدن و فرهنگ جهانی دارد ارتقاء پیدا کرد و یک بار دیگر بر مسئولیت تاریخی او در تحولات جهانی و برای استقرار عدالت و صلح تاکید شد.

در نقطه مقابل، بدخواهان ملت ایران با یک هماهنگی آشکار از خارج و داخل و به دلیل ایستادگی ملت و دولت بر حقوق اساسی، آنها را تحت فشار کم نظیر اقتصادی و جنگ روانی قرار دادند تا پیروزی¬ها و دستاوردهای تاریخی در دوره دولتهای نهم و دهم را مخدوش کنند.

از یک سو با اقدامات یک جانبه سیاسی و اقتصادی و ایجاد محدودیت های گسترده در مبادلات خارجی کشور و تحمیل شوک های متعدد، به تصور خام خود تلاش کردند انسجام اقتصادی کشور را بر هم بزنند و از سوی دیگر با تبلیغات گسترده عامل مشکلات را خود ملت و دولت برآمده از ملت معرفی نمایند.

گرچه فشارهای سنگین و کم سابقه به بخش هایی از اقتصاد کشور و برخی از اقشار عزیز اجتماعی وارد شد لیکن بدخواهان نیز به اهداف غیرانسانی خود نرسیدند. با ایستادگی و هوشمندی ملت و تلاش شبانه روزی خادمان آنان در دولت ریشه های اقتصاد کشور مستحکم تر شد و با غلبه بر محورهای اصلی برنامة دشمنان، برنامه پیشرفت کشور مسیر اصلی خود را بازیافت. بدخواهی ها ادامه دارد و البته تلاش ملت نیز تا یأس کامل و شکست دشمنان و رسیدن به قله های آرمانی و تحقق عدالت جهانی ادامه خواهد داشت. بدون شک پیروزی از آن ملت بزرگ خواهد بود.

در عرصه بین المللی نیز تحولات به نفع ملت ایران در حرکت است. بیداری عمومی و عدالت خواهی جهانی رو به گسترش است و ملت ایران هر روز والاتر و عزیزتر می¬شود.

به فضل الهی و ایمان و پاکی ملت، سال 92 سالی سرشار از عزت و برکت خواهد بود و روند سازندگی و پیشرفت همه جانبه کشور با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت. ملت با پرکردن نقاط ضعف خود و با درایت و تلاش و همبستگی، قله¬های علمی، فنآوری و اقتصاد و فرهنگ و سیاست را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.ملت بزرگ مسیر رو به کمال را در همه عرصه ها با شتاب بیشتر ادامه خواهد داد و رودخانه زلال ملت به اقیانوس نزدیک تر خواهد شد.

دولت نیز تا آخرین لحظه مسئولیت با همان تعهد و شتاب گذشته در جهت خدمت به مردم و به نتیجه رساندن طرحها و پروژه ها و رفع مشکلات تلاش خواهد کرد.

اینجانب از همه ملت عزیز به ویژه جوانان به خاطر بزرگواری، صبوری، هوشمندی و استقامت کم نظیر و لطف بی پایان به فرزندان و خادمان خودشان و از رهبری معظم انقلاب اسلامی و کسانی که رفاه و آسایش خود را وقف آسایش و رفاه مردم کردند سپاسگزاری می کنم. امسال یک فراز مهم از عزت آفرینی ملت ایران، عرصه انتخابات است. انتخابات صحنه اعمال اراده ملت و متعلق به ملت است که قانون اساسی به عنوان مهمترین میثاق ملی آن را به رسمیت شناخته است. کشور باید با تکیه بر اراده ملت اداره شود.کشور متعلق به ملت و میزان رأی ملت است.

انتخابات ریاست جمهوری بالاترین نماد مردم‌‌سالاری و نقطه اوج آن است. اراده آحاد ملت برای انتخاب یک نفر، به عنوان نماینده همه ملت، متجلی و متمرکز می شود.

یک انتخابات پرشور و با مشارکت نزدیک به صددرصدی و انتخاب یک رییس جمهور با رأی قاطع و بالای ملت است که همه معادلات داخلی، منطقه ای و بین المللی را به نفع ملت ایران و دیگر ملتها و به نفع عدالت و صلح و محبت و آزادی دگرگون خواهد کرد. از این جهت یک مسئولیت تاریخی و تعیین کننده بر عهده مردم و مسئولین است.

انرژی عظیم ملت که تجلی قدرت خداست به طور متحد و هدفمند آزاد می شود و همه مناسبات را اصلاح و موانع و فشارها و مشکلات را برطرف خواهد کرد. بطور طبیعی در نوع نگاه و برنامه و سلایق داوطلبان و گروههای مختلف تفاوت وجود دارد.

تصمیم گیر نهایی ملت است. همه سلایق و برنامه ها عرضه می شود، اما ملت تصمیم می گیرد و با انتخاب خود راه آینده را معین می کند.همه باید تابع تصمیم ملت باشند.

امام راحل عظیم الشأن فرمودند که فقط یک رأی دارند و حق انتخاب با ملت است. مقام معظم رهبری نیز فرموده اند که فقط یک رأی دارند و حق انتخاب با ملت است. همه باید به حق ملت احترام بگذارند. دولت به عنوان برگزار کننده انتخابات، بدنبال انتخاباتی پرشور و شکوه و حداکثری و نهایت سلامت است.

همه برای تحقق این هدف مسئولند و باید از یک سو انگیزه های سازنده را تقویت کنند و از سوی دیگر از هر سخن و اقدامی که موجب کاهش انگیزه آحاد ملت می¬شود به شدت اجتناب نمایند.

اینجانب شخصاً نهایت حساسیت را به کار خواهم برد و همچنان که بارها و بارها به مسئولین استانی و غیر استانی گفته ام از کوچکترین تخلفی اغماض نخواهم کرد.

من به آینده بسیار امیدوارم و مطمئنم که ملت بزرگ قله افتخار دیگری را فتح و عظمت خود را بار دیگر آشکار خواهد کرد.اما کلام آخر درباره بهار و نوروز است.

بهار آیت بزرگ خداوند و نشانی از حیات طیبه است. انسان برای زندگی بهاری و در بهار سرشار از زیبایی، بهار توحید و عبودیت و آزادی و بهار عدالت و عشق و کرامت خلق شده است.

همه پیامبران الهی و صالحان به دنبال شکوفایی حقیقت انسان و رساندن او به انسانیت اصیل و بالاترین مدارج هستی بوده اند.

متاسفانه تا کنون آنچه بوده عموما زمستان بی عدالتی و بداخلاقی و جهل و تحقیر انسانها بوده است.

بشریت هنوز طعم بهار انسانی را که در قامت بلند و نورانی انسان کامل، امام عصر(ع) متجلی است نچشیده اند. هر نوروز یک میعاد و تجدید میثاق موحدان و عاشقان با بهار، البته در سطحی بالاتر و افقی وسیع‌تر است. شادی همگانی و نرمی قلوب و جوشش محبت و عشق در لحظه تحویل سال بهترین نشانه از حضور و عنایت گل سرسبد هستی و عینیت عشق و محبت، یعنی امام زمان علیه السلام به همه نوروزیان و بهاریان و همه ملت¬ها، اقوام و نژادها است.

ملت ایران هزاران سال به دنبال بهار حقیقی بشریت بوده است و با برپایی جشن آسمانی و انسانی نوروز هر ساله در فضایی از ایمان و عطر گل نرگس و قرآن و عشق، عهد خود را با بهار و برای رسیدن به بهار تجدید می¬کند.

هفت سین ایرانی و رنگ و مشخصات پرچم ایران هم جلوه ای از بهار حقیقی و خواست تاریخی ملت ایران برای رسیدن به بهار است.

نوروز یک سرود است، سرود زیبائی. نوروز یک ترانه است، ترانه مهربانی . نوروز یک سروش است، سروش آسمانی . نوروز یک درود است، درود بر بهار انسانی:

سلام بر تو ای بهار انسان ها سلام بر تو ای خرّمی دوران ها

توسرآمدی، سَروَری، سَیّدی، سالاری چهار"سین" از هفت "سین" ایرانی

تو سبزی، تو سرخی، تو سپید تو خود بهار عشقی و هفت"سین" امید

"سین"، سبز، ریزش خزانه، رویش جوانه؛ در پایش زمینه، در زایش زمانه

"سین"، سپید، زلال جلوة "بود"؛ نمایش هَمایش هستی، عشوة "وجود"

"سین"، سرخ، روی گونه، پای لب؛ بوسة‌ یک جان عاشق، جسمِ تب

تو رنگِ سرخِ حسینی ، ترانة‌ وفا؛ سپید چو روی ماه، مدیحه‌ زهرا(س)

تو رنگ "علی" را دوست می داری؛ منم کنار سبزینة دلت جاری

توسرخی، سفیدی، سبز می مانی تورنگ رایت مردمان ایرانی

زمانه ترا صدا می کند بشنو! به قصیدة‌فریاد و غزل های پنهانی!

السلام علیک یا رَبیَع الاَنام و نَضْرَةَ الاّیام

بار دیگر فرا رسیدن نوروز دل انگیز باستانی را تبریک عرض می کنم. پاسداشت آئین الهی - انسانی نوروز، فریاد"زنده باد زندگیِ" ملت¬هایی است که در پرتو معرفت ایرانی، حقیت توحید الهی و مهر محمدی(ص) را جستجو می کنند. لحظة‌ تحویل سال، لحظة‌تجدید میثاق با تک سوار عشق و حقیقی-ترین بهار هستی، موعود امم و منجی بشر است. غریو بلندی که زمین و زمان از زمزمة‌ انسان پژواک می¬دهند که

" می آید بهار" که؛ زنده است یار، که؛ "زنده باد بهار"


 


:: موضوعات مرتبط: جامعه , احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: دکتر محمود احمدی نژاد , نوروز ,



بازدید : 303
نویسنده : حسین

هور با بیان این‌که «هنوز نفت ما به طور کامل ملی نشده است» گفت: ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در ظرف 10 سال آینده به جایی برسیم که اصلا نفت خام صادر نکنیم.

شبکه ایران / رییس‌جمهور با بیان این‌که «هنوز نفت ما به طور کامل ملی نشده است» گفت: ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در ظرف 10 سال آینده به جایی برسیم که اصلا نفت خام صادر نکنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد روز پنجشنبه در مراسم طرح بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت و ارتقاء کیفیت پالایشگاه امام خمینی شازند اراک با تشکر از دست‌اندرکاران این پروژه اظهار کرد: انسان برای رسیدن به قله‌ کمال نیازمند عواملی است که از جمله‌ این عوامل، علم است.

وی با بیان این‌که «علم چراغ راهنماست و انسان منهای علم بی‌معناست» گفت: انسان برای حرکت نیازمند ایمان است، ایمان به خداوند و ارزش‌های متعالی و ایمان به فردای بهتر و ایمان به این‌که می‌توانیم فردای بهتری را بسازیم. انسان منهای ایمان بی‌معناست. البته این ایمان باید از روی آگاهی، علم و معرفت باشد.

وی با اشاره به این‌که «انسان نیازمند عمل صالح است» ادامه داد: عمل صالح انسان‌ها را در مسیر صراط مستقیم الهی قرار می‌دهد و البته همه‌ این‌ها زمانی به وجود می‌آید که در انسان عشق وجود داشته باشد. عشق به خداوند، به خوبی‌ها و ارزش‌ها و عشق به انسان‌ها.

رییس‌جمهور با بیان این‌که «هر عمل صالحی که در طول تاریخ رخ داده برآمده از قلب و روح عاشق است و اگر عشقی نباشد حیاتی نیست» گفت: برای افتتاح این پروژه خیلی از دوستان شبانه‌روز زحمت کشیدند و این تلاش‌های شبانه‌روزی به خاطر عشق است، عشقی که به مردم و کشور و پیشرفت کشور دارند.

وی با بیان این‌که «هر امر آسمانی یک تجلی زمینی و این دنیایی دارد» گفت: عشق به خداوند نیز یک تجلی این دنیایی دارد که آن را می‌توان در عشق به مردم و توده‌های مردم عنوان کرد. کسی تا عاشق نباشد شبانه‌روز تلاش نمی‌کند که کشور به خودکفایی برسد و پرچم این کشور به اهتزاز درآید.

وی با بیان این‌که «هرچه عشق عمیق‌تر باشد انسان نیز خدایی‌تر و متعالی‌تر است» گفت: باید با علم، ایمان و عمل صالح و عشق حرکت کنیم و راه آینده همین است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «هر عملی که برخوردار از عشق نباشد پایدار نیست» گفت: هر آجری که روی آجر برای ساختن کشور گذاشته می‌شود باید همراه با عشق باشد و اگر این عشق وجود داشته باشد، اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد و معجزه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به توانمندی‌های متخصصان کشورمان گفت: این یک دروغ بزرگ است که تمام توانمندی‌های عالم و علم عالم در دست عده‌ای است در بیرون از این آب‌ها، این دروغ بزرگ شیاطین است که علم فقط در دست آن‌هاست. شیاطین این مسائل را مطرح می‌کنند که انسان‌ها از حقیقت، توانمندی خود و عشق و محبت دور شوند و در واقع خود را فراموش کنند.

وی با بیان این‌که «عمل صالح محدوده‌ای ندارد» گفت: هرکس مشغول کاری است و اگر آن کار را برای خداوند، کمک به جامعه و پیشرفت جامعه انجام دهد آن عمل، عمل صالحی است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که «ما نیازمند این هستیم که همدیگر را دوست داشته باشیم» ادامه داد: اگر مردم یک کشور و یک شهر همدیگر را دوست داشته باشند اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد و این جامعه با جوامعی که افراد همدیگر را نمی‌شناسند،‌ همسایه همسایه را نمی‌شناسند و هر کس برای خود کار می‌کند، فرق می‌کند. افرادی که یکدیگر را دوست دارند به حقوق یکدیگر تجاوز نمی‌کنند، کم کاری نمی‌کنند و به اموال دیگران تجاوز نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که «باید اتفاقات بزرگی در کشور رخ دهد و همه در مسیر سازندگی کشور حرکت کنیم» به ساخت مسکن مهر در کشور اشاره کرد و گفت: ما از سال 86 عملا ساخت مسکن مهر را در کشور آغاز کردیم و تا کنون نزدیک به 4 میلیون واحد مسکن مهر به مردم تحویل داده شده و مابقی نیز تا آخر همین دولت به مردم تحویل داده می‌شود.

وی با بیان این‌که «کارهای بزرگ محصول عشق، ایمان، علم و عمل صالح است» به توسعه‌ پالایشگاه شازند اشاره کرد و گفت: بیش از 70 سال نفت ما در دست بیگانگان بود و آن‌ها از آن استفاده می‌کردند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «یکی از دلایل پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم استفاده آن‌ها از انرژی ارزان و مفتی بود که از چا‌ه‌های نفت ایران بیرون می‌کشیدند» گفت: ملت ایران بارها تلاش کرد که نفتش را در اختیار خود بگیرد و در این ارتباط تلاش‌ها و فداکاری‌های زیادی رخ داد.

وی با بیان این‌که «هنوز نفت ما به صورت کامل ملی نشده است»، ادامه داد: سال‌ها شاهد این بودیم که می‌آمدند با قیمت چندین برابر برای ما نفت را کشف می‌کردند و بعد از آن حفاری و بهره‌برداری می‌کردند و بعد از حفاری با هزینه‌های چند برابر پالایشگاه می‌ساختند و بخش عمده‌ای از پول ما این‌گونه می‌رفت و بعد از آن نیز در برابر نفتی که به آن‌ها می‌فروختیم کالا به ما می‌دادند که این کالاها بعضا چندان کیفیت مناسبی نیز نداشت و اکنون نیز بعضا این‌گونه است.

وی ادامه داد: در سال 85 ما حدود 75 میلیون لیتر روزانه مصرف بنزین در کشور داشتیم که حدود 30 میلیون لیتر آن را وارد می‌کردیم و اگر سهمیه‌بندی بنزین اجرا نمی‌شد، اکنون مصرف بنزین در کشور ما 130 میلیون لیتر در روز بود و ما مجبور بودیم که 85 میلیون لیتر در روز وارد کنیم که خوشبختانه با اجرای سهمیه‌بندی بنزین جلوی این موضوع گرفته شد؛ گرچه دشمنان از اجرای این موضوع ناراحت هستند.

رییس‌جمهور با اشاره به وابستگی برخی از کشورهای همسایه به کشورهای غربی در این زمینه گفت: ما حتی همسایه‌هایی داریم که نفت و گازشان را غربی‌ها از آن‌ها می‌خرند و در برابر آن‌ها می‌آیند برای‌شان ساختمان مثلا 800 متری می‌سازند و ما اکنون خدا را سپاسگزاریم که متخصصان ما با عشق و ایمان ایستاده‌اند تا حلقه‌های وابستگی را قطع کنند و ما اکنون در این این پالایشگاه مشاهده می‌کنیم که این حلقه‌های وابستگی در حال قطع شدن است.

وی با بیان این‌که «از لحاظ فنی و مهندسی در این پالایشگاه کارهای مهمی صورت گرفته است»، گفت: با اقدامات صورت گرفته ما اکنون در پالایشگاه‌سازی بی‌نیاز شده‌ایم و متخصصان ما می‌توانند خود پالایشگاه طراحی کنند و بسازند.

وی بار دیگر از تمام دست‌اندرکاران و مدیران این پروژه تشکر کرد و گفت: اکنون برای ما بنزین وارداتی معنایی ندارد مگر آن که اکتان آن بالا باشد که آن هم دیگر وارد نمی‌شود.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «ما نیاز داریم پالایشگاه بسازیم» گفت: باید توسط متخصصان ما یک پالایشگاه تمام ایرانی ساخته شود به نحوی که از صفر تا 100آن ایرانی باشد و باید روند به گونه‌ای باشد که دیگران در دیگر کشورها منتظر باشند تا متخصصان ما برای آن‌ها پالایشگاه بسازند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تحریم نفت ایران و با پررو خواندن آن‌ها، گفت: آنها به این محصول ما احتیاج دارند اما زور می‌گویند. در میدان سیاست به شما نیاز دارند ولی به گونه‌ای بیان می‌کنند که گویی شما به آن‌ها نیاز دارید و تازه منت نیز می‌گذارند.

وی گفت: ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ظرف 10 سال آینده به جایی برسیم که اصلا نفت خام صادر نکنیم، البته اکنون در این راستا در حال حرکت کردن هستیم ولی باید سرعت‌مان را زیادتر کنیم.

احمدی‌نژاد گفت: وقتی نفت خام را در پالایشگاه‌های خودمان استفاده کنیم ، کف آن این است که بنزین و گازوئیل تولید می‌کنیم و می‌توانیم آن را به چهار برابر قیمت بفروشیم و سقف آن این است که محصولات پتروشیمی تولید می‌کنیم و می‌توانیم آن را 5 تا 10 برابر قیمت بفروشیم. و در واقع آن موقع است که می‌توانیم بگوییم نفت ملی شده است.

وی با بیان این‌که «آقای قاسمی (وزیر نفت) مرد عمل است، برای تحقق این مسائل یک عزم ملی ایجاد کرد»، گفت: با تحقق این موضوع تعداد پالایشگاه ما حداقل دو برابر و اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌که «ما باید با تمام کشورهای همسایه‌ خود ارتباط سیمی، کابلی و لوله‌ای داشته باشیم، یعنی صادرات برق، گاز، نفت داشته باشیم» گفت: با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌هایی که داریم نیازهای خیلی از کشورهای اطراف‌مان را تامین کنیم و معنای آن ایجاد امنیت و دوستی و همکاری پایدار است.

رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت تعامل با همسایگان گفت: باید با تارو پود سیم‌ها و لوله‌های گاز، نفت و برق این ارتباط را افزایش بدهیم؛ گرچه بدخواهان از این موضوع ناراحت می‌شوند، شما دیدید که در مورد خط لوله صلح ( خط لوله گازی بین ایران و پاکستان) چقدر سر و صدا کردند، آن‌ها دوست ندارند که ملت‌ها با هم دوست باشند و روی پای خود بایستند در واقع قدرت مانور دشمنان ایجاد فاصله بین دولت‌ها و در داخل کشورها ایجاد فاصله بین مردم است.

وی با بیان این‌که «باید ایران را بسازیم و ایران باید با حرکت مبتنی بر ایمان، عمل صالح و عشق ومحبت در جهان الگو باشد» گفت:‌ ایران باید در قله قرار بگیرد و پیشتاز باشد. این سخنان ناسیونالیسم نیست خداوند این توان را به ملت ایران داده است و ما باید از این توان استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که «وقتی می‌گوییم ایران، عده‌ای فکر می‌کنند که آن‌ها حذف می‌شوند»، گفت:‌ ایران است که پای اسلام مانده است و از اسلام عزت گرفته و به اسلام عزت داده است و با اسلام ، پیامبر و خاندان پیامبر عجین شده است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «استعداد و ثروت این سرزمین خدادادی است»، گفت: این وظیفه‌ ماست که ایران را روی قله قرار دهیم و آن را بالا ببریم و در واقع این یک ماموریت تاریخی است.

پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور استاندار اراک، وزیر نفت، وزیر راه و شهرسازی و .... صحبت کردند در این مراسم با حضور رییس‌جمهور از متخصصان و کارکنان نمونه این پالایشگاه تقدیر شد و رییس‌جمهور به تمامی کارکنان این پالایشگاه وعده داد که پاداشی معادل حقوق و مزایای یک ماه به آن‌ها داده می‌شود.

در جریان سفر رییس‌جمهور به اراک از کنارگذر شمالی شهر اراک و همچنین 11 هزار و 200 واحد مسکن مهر در این استان بهره‌برداری شد.


:: موضوعات مرتبط: جامعه , سیاست , ,
:: برچسب‌ها: دکتر محمود احمدی نژاد , مجلس , سخنرانی , افتتاح , خودکفایی بنزین ,



سخنان وزیر اطلاعات
نوشته شده در جمعه 18 اسفند 1391
بازدید : 326
نویسنده : حسین

سخنان مهم وزیر اطلاعات درباره انتخابات ریاست جمهوری
فردی که دشمنان خارجی و ضد انقلاب دنبال کاندیداتوری‌اش هستند بدهی‌های زیادی به ملت ایران دارد / قصد دارند تمام تصمیمات دولت‌های نهم و دهم را زیر سوال برده و ناکارآمد جلوه دهند / مسکن مهر یکی از موفقیت‌های ناشی از گفتمان امام و رهبری توسط متعهدین به نظام بوده است

حجت‌الاسلام والمسلمین "حیدرمصلحی" صبح امروز در همایش "روحانیون‌سپاه" اظهار داشت: کشورمان علی‌رغم طراحی‌های سنگین و تحریم‌های شکننده در مقابله با نظام در حرکتی رو به جلو و مسیر تکاملی سیر می‌کند، البته در این میان برخی بی‌تدبیر‌ی‌ها، بداخلاقی‌ها و کج‌سلیقگی‌ها نیز وجود دارد که البته از ابتدای انقلاب بوده و باز هم خواهد بود ولی نکته مهم مسیر کشور است که در یک حرکت رو به جلو قرار دارد.

وی افزود: از لحاظ اقتدار ملی و بین‌المللی در سطحی قرار داریم که به رغم همه توطئه‌های استکبار و عواملش از جمله رسانه‌های استکباری، همه نقشه‌های آنان به واسطه تدابیر جمهوری اسلامی خنثی و بی‌نتیجه مانده است.

وزیر اطلاعات با اشاره به برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای هدف‌ آنها را تخلیه انرژی ارزشی مردم منطقه خواند و اظهار داشت: با همه این طراحی‌ها و توطئه‌ها، امروز کشور سوریه جانانه مقاومت کرده است.

وی ادامه داد: رؤسای برخی سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ در دیدارهایی که با من داشته‌اند بارها به گرفتن انتقام از بشار اسد تاکید کرده‌اند، انتقامی که ناشی از حمایت بشار اسد از جریان مقاومت است و باید گفت اوضاع امروز سوریه انتقام غربی‌ها از جریان مقاومت است نه از سوریه.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی اقتدار کشورمان در مذاکرات هسته‌ای را ناشی از گفتمان انقلابی امام و رهبری خواند و تصریح کرد: این گفتمان در همه بخش‌های امروز ما حاکم است و پیشرفت‌های بسیار بزرگی که امروز پدید آمده و حتی بسیاری از آنها را از اعلام‌شان معذوریت داریم ناشی از همین گفتمان است.

وی ادامه داد: غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌ها در ایران نمی‌تواند اقتصاد را از پای درآورد اگرچه ممکن است مشکلاتی را بوجود آورد و ما هم نباید بگذاریم اقتصادمان شرطی شود ولی به طور کلی مسیر خودش را خواهد رفت و این حرکت رو به جلو و جایگاه اقتدارآمیز حول محور کلیدی و اصلی ولایت فقیه می‌گردد.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: امروز وقتی تحلیل‌گران غربی ساختار حکومتی ایران را مورد تحلیل قرار می‌دهند به صراحت اعلام می‌کنند که مدل ولایت فقیه یک نمونه بی‌بدیل است چرا که در این مدل مقوله عشق و دلدادگی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی افزود: البته در طول انقلاب افراد بسیاری بودند که از این خط منحرف شده‌اند که این مساله هم طبیعی است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: در انتخابات 92 جریان فتنه در داخل، ضدانقلاب خارج نشین و غربی‌ها برنامه‌ریزی‌های سنگینی را انجام داده‌اند و چشم بسیاری به انتخابات است که تاکنون با توجه به بررسی‌های انجام شده 11 گفتمان دسته‌بندی شده است که مهمترین آن گفتمان مبتنی بر اسلام، انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است که گفتمان غالب ماست ولی نباید از گفتمان‌هایی همچون گفتمان فتنه و گفتمان گروه‌های التقاطی و سازش هم غافل شد؛ گفتمان‌های ترکیبی و نوظهور هم در این انتخابات به دنبال پیدا کردن جایگاه هستند که در برخی موارد با گفتمان ضدانقلاب ادغام می‌شوند و به یک نقطه مشترک می‌رسند.

وزیر اطلاعات یادآور شد: استراتژی تغییر نظام، امروز به استراتژی تغییر رفتار تبدیل شده است، دشمن هم برای این استراتژی از هر ابزاری استفاده می‌کند؛ گاهی اوقات برای تغییر رفتار برخی مسئولان با چند واسطه دست به کار می‌شوند بدون اینکه آن مسئول متوجه شود پشت این واسطه‌ها سرویس‌های اطلاعاتی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات سال 88 دشمن هدفش پیاده‌سازی کودتای مخملین با تمسک به تقلب بوده است، گفت: البته دشمن بعد از 88 هم بیکار ننشست و در سال 90 تاکتیک تضعیف قدرت ملی و عدم مشارکت مردم را برای انتخابات پایه‌گذاری کرد ولی به دلیل هوشیاری مردم و انسجام بین دستگاه‌های مختلف کشوری این انتخابات به یکی از بهترین ادوار انتخابات تبدیل شد به طوری که این هماهنگی بین‌ دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی آنقدر بی‌نظیر بود که کوچکترین درگیری و نزاع قومی که در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس یافت می‌شد صورت نگرفت و حتی یک نفر هم در این انتخابات آسیب ندید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی یکی از اهداف اصلی گفتمان‌های فتنه، اصلاحات و سازندگی را مقابله با رهبری خواند و گفت: آنها با هدف مقابله با رهبری و حضور در صحنه در حال ساماندهی خود هستند اما این حضور در صحنه چگونه امکان‌پذیر است وقتی که به طور مثال یکی از این افراد که همه شبکه‌های ضدانقلاب در داخل و خارج به دنبال کاندیداتوری وی هستند بدهی‌های زیادی به ملت ایران دارد و صرف سوابق مسئولیت وی در گذشته نمی‌تواند پرونده گذشته وی را به دست فراموشی بسپارد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: اردوگاه و تیم این فرد چگونه سخن از فقدان انتخابات آزاد به میان می‌آورند در حالی که 8 سال صدارت دوم خردادی‌ها بر مبنای همین انتخابات صورت پذیرفته است، ای کاش امکان انتشار اسنادی مربوط به همین افراد از جلسه خصوصی‌شان وجود داشت که در این جلسه جسارت‌هایشان به ساحت امام راحل و سخره گرفتن اصل ولایت فقیه را توسط همین فرد برملا می‌شد که در جلسه می‌گوید امام هم تحت فشار مقوله ولایت فقیه را قبول کرد!!

وی با اشاره به این سوابق تصریح کرد: این افراد چگونه می‌توانند به خود اجازه دهند که با کمال پررویی ضربه‌هایی که در فتنه 88 به مردم و انقلاب زدند و باعث خسران بسیار شده‌اند را فراموش کرده و با کمال پررویی به دنبال کاندیداتوری هم باشند در حالی که اصل انتخابات در کشور را زیر سوال می‌برند.

وزیر اطلاعات با اشاره به پروپاگاندای رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی و VOA درباره درخواست‌ها از کاندیداتوری یکی از افراد وابسته به ارودگاه فتنه اظهار داشت: بی‌بی‌سی با چه توجیهی برای این فرد رپرتاژ می‌رود؛ بی‌بی‌سی می‌گوید گروهی از نخبگان از این فرد دعوت به عمل آوردند که به انتخابات بیاید وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم منظور از نخبگان در بی‌بی‌سی، داماد، اقوام نزدیک و هم‌پیالگان این فرد هستند، از طرف دیگر به فتنه‌گران زندانی خط داده‌اند که آنها هم مکاتبه کنند و بگویند شما حتی کاندیدا شوید و کاری به زندانی بودن ما نداشته باشید.

وی گفت: مدیرعامل اندیشکده واشنگتن به صراحت حرکت دوباره موج به اصطلاح سبز را یکی از فرصت‌های آمریکا می‌داند و می‌گوید که باید واشنگتن راهی برای کمک به فعالان سبز در ایران پیدا کند تا به واسطه آن رژیم را تغییر دهیم.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در همایش شهید "روحانیت‌سپاه" با اشاره به شناسایی شبکه رسانه‌ای ستاد عملیات روانی دشمن، ابراز داشت: طی یکسال و نیم اخیر بررسی‌های فراوانی صورت گرفت و مشخص شد که محور شدن یک خبر در رسانه‌های ضدانقلاب و برخی‌ روزنامه‌ها در داخل با یک شبکه هدایت می‌شود که تعداد قابل توجهی از اعضای تیم رسانه‌ای فتنه (در داخل و آنها که در مقطع فتنه فرار کرده‌‌اند)در آن فعال بوده‌‌اند و این شبکه از طریق چند نفر مستقیما با سرویس‌های جاسوسی ارتباط داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی افزود: یکی دیگر از ابزارهایی که دشمن به دنبال استفاده از آن است ناکارآمد جلوه دادن تصمیمات مسئولان نظام است به طور مثال قصد دارند تمام تصمیمات دولت‌های نهم و دهم را زیر سوال برده و ناکارآمد جلوه دهند؛ مثلا مسکن مهر یکی از موفقیت‌های ناشی از گفتمان امام و رهبری توسط متعهدین به نظام بوده است که نباید به خاطر برخی سوءتدبیری‌ها زیر سوال برود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهمی که دشمن می‌خواهد انتخابات 92 را به چالشی بزرگ برای نظام تبدیل کند، وسعت دادن به فتنه احتمالی است؛ دشمن می‌خواهد با استفاده از انتخابات شوراها در این انتخابات چالش را از تهران به سطح کشور توسعه دهد که هوشیاری بسیار زیادی را می‌طلبد.

وزیر اطلاعات مطرح شدن دستورکارهایی همچون "دولت وحدت ملی برای خروج از بحران" و تضعیف مسئولان نظام از سوی برخی عناصر تئوری‌پرداز وابسته به فتنه را طرحی از پیش ‌تعیین شده عنوان و خاطرنشان کرد:‌سیاه‌نمایی و بحرانی نشان دادن وضعیت نظام یک نقشه برای بازیابی فتنه است و باید در مقطع قبل و بعد از انتخابات هوشیاری بسیاری به خرج داد.
 


:: موضوعات مرتبط: صهیونیسم آخرالزمان 2012 , جامعه , سیاست , ,
:: برچسب‌ها: وزر اطلاعات , انتخابات , فتنه , کاندیدای سوخته ,



چاوزها
نوشته شده در چهار شنبه 16 اسفند 1391
بازدید : 276
نویسنده : حسین


چاوزها یکی پس از دیگری ظهور خواهند کرد / مثل یک بسیجی مخلص و حزب اللهی بود
رییس جمهور گفت: چاوز کسی بود که صراحتاً اعتقاد خود به پیامبران الهی را اعلام می کرد و می گفت که منتظر حکومت عدل جهانی هستیم و به واقع نیز در این راه تلاش می کرد و با روحیه یک بسیجی مخلص تمام عیار و حزب اللهی و عاشق مردم بود.

دکتر محمود احمدی نژاد در جلسه هیات دولت با تسلیت درگذشت هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا به دولت و ملت این کشور و خانواده وی و همه انقلابیون و آزادیخواهان جهان اظهار داشت: هوگو چاوز برای جمهوری اسلامی ایران فراتر از رابطه سیاسی، دوستی واقعی و اعتقادی بود. دوستان سیاسی در نوسانات گوناگون ممکن است مواضع خود را تغییر دهند اما او در طول مدت دوستی خود با جمهوری اسلامی ایران با تمام قدرت از حقوق ملت ایران در تمام مجامع بین المللی دفاع می کرد.

وی افزود: چاوز در کل منطقه آمریکای لاتین پرچم حمایت از جمهوری اسلامی ایران را برافراشت و صراحتاً اعلام می‌کرد که راه پیروزی پیوند و همکاری با ملت ایران است و در این راستا اگر یک کالایی ایرانی به آنجا صادر می‌شد آن را در مقابل رسانه‌ها تبلیغ و تشریح می‌کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه هوگو چاوز یک مومن واقعی و انقلابی بود که با روحیه ای پاک، لطیف و مخلص، همواره در کنار مردم بود و در مسیر خدمت به آنان تلاش می کرد، اظهار داشت: در سفرها و ملاقات های گوناگونی که با وی داشتیم هر زمانی که برای انجام کاری نیاز به نظر وی بود حتی یک ثانیه هم تردید نمی کرد و در خصوص انجام آن دستورات فوری صادر می نمود.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه امروز فشارهای مستکبران به ملت های آمریکای لاتین به خصوص به مردم ونزوئلا بسیار سنگین است خاطر نشان کرد:‌ در چنین شرایطی چاوز همواره نگران ملت ایران و حقوق جمهوری اسلامی ایران بود و در تمام سخنان خود یاد ، نام و راه امام راحل را تشریح می کرد و بر آن متذکر می شد.

رییس جمهور افزود: چاوز کسی بود که صراحتاً اعتقاد خود به پیامبران الهی را اعلام می کرد و می گفت که منتظر حکومت عدل جهانی هستیم و به واقع نیز در این راه تلاش می کرد و با روحیه یک بسیجی مخلص تمام عیار و حزب اللهی و عاشق مردم بود.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: چاوز همواره در کنار مردم کشور خود بود و برای پیشرفت آنها تلاش کرد و سعی داشت روح ملت های آمریکای لاتین را زنده کند و در این مسیر به طور دائم شجاعت، خودباوری و پایداری را در ملت های منطقه تزریق می نمود.

رییس جمهور تصریح کرد: هوگو چاوز پرچم بلند و برافراشته ای بود که استکبار و استعمار را شدیداً از منطقه آمریکای لاتین به عقب راند و مناسبات استعماری را از ذهن مردم منطقه بیرون کرد که البته در این مسیر متحمل فشارهای زیادی از جمله تحریم و تبلیغات ده ها و صدها رسانه که به طور مستمر علیه او بودند، شد.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه چاوز در طول دوران ریاست جمهوری خود توانست طرح های گوناگونی را در کشورش اجرا کند در حالیکه اقتصاد ونزوئلا پیش از آن متصل به آمریکا بود و این کار بسیار دشوار به نظر می رسید، گفت: چاوز با این حال ایستاد و با هدایت خود توانست کارها را در ونزوئلا رو به جلو پیش ببرد.

رییس جمهور با بیان اینکه در منطقه آمریکای لاتین مردان بزرگ زیادی را پا به صحنه گذاشته اند، گفت: هوگو چاوز خلاصه و نماد همه انقلابیون تاریخ آمریکای لاتین بود.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: چاوز همیشه مردم را همراه خود داشت و با پشتیانی آنها به جنگ بدخواهان و استعمارگران رفت.

رییس جمهور تصریح کرد: در تاریخ جهان و آمریکای لاتین همواره مردان بزرگی که در برابر استعمار ایستاده اند مورد هجوم ها و فشارهای سخت بوده اند و هوگو چاوز نیز از آنها مستثنی نبود بلکه از آنجایی که وی انسانی بزرگ و انقلابی بود فشارها علیه او نیز بیشتر بود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: هوگو چاوز روح ملت‌های آمریکای لاتین را زنده کرد و مدام روحیه شجاعت، خودباوری و پایداری را به ملت‌های منطقه تزریق می‌کرد و در حقیقت پرچم برافراشته‌ای بود که استعمار و استکبار را به میزان زیادی از منطقه آمریکای لاتین عقب راند و مناسبات استعماری را از ذهن مردم این منطقه بیرون کرد.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر ضرورت شناخت و معرفی افرادی همچون چاوز به بشریت و نسل های آینده گفت:شخصیت هایی مانند چاوز روح امید ،‌ اعتماد به نفس، پایداری و شجاعت را در بین ملت ها دمیده اند و با وجود اینکه به ظاهر از بین بشریت رفته اند اما اندیشه آنها همواره باقی خواهد ماند و معتقدم امروز تمام ملت های آمریکای لاتین عزادار هستند چرا که با چشمان خود عشق توده های مردم نسبت به چاوز را دیده‌ام.

رییس جمهور ادامه داد: چاوز با مردم بسیار راحت و صمیمی بود و همه وجود خود را در مسیر آرمان های خود خرج کرد.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه امروز مستکبران و زیاده خواهان جهان زهرخند می زنند و خوشحال هستند که یکی از ستون های ایستادگی ملت ها در برابر برنامه های استعماری آنها به زمین افتاده، خاطر نشان کرد: آنها اشتباه می کنند و شک ندارم این زهرخند آنها کوتاه خواهد بود چرا که موجی که امروز انقلاب آمریکای جنوبی و ایستادگی چاوز و مردم ونزوئلا در این منطقه به راه انداخته به زودی به سیل ویرانگری علیه آنان تبدیل خواهد شد کمااینکه امروز نیز این اتفاق افتاده و خواهیم دید که در آینده چاوزها یکی پس از دیگری طلوع و ظهور خواهند کرد و این آینده زیبای بشری را برای ملت ها ، عدالت و پاکی نوید می دهیم.


:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: هوگو چاوز , سرطان , مرگ هوگوچاوز , ونزوئلا ,



دستپخت هاشمی
نوشته شده در سه شنبه 15 اسفند 1391
بازدید : 350
نویسنده : حسین

تولید از حامیان فتنه، مصرف از مدعیان اصولگرایی
امروز باید به صراحت تاکید نمود بار دیگر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بسیاری از گروه‌های سیاسی به ظاهر ناهمگون از منتهاالیه مدعیان اصولگرایی تا منتهاالیه مدعیان اصلاح‌طلبی با استفاده از کلیدواژه تولیدی هاشمی رفسنجانی علیه دولت اقدام هماهنگ و یکسانی را دنبال می‌کنند.اقدامی که در نتیجه‌بخش بودن نتایج آن باید تامل بیشتری کرد.

/ در حالی که تنها چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باقی مانده استفاده از واژه «جریان انحرافی» که دستپخت هاشمی رفسنجانی علیه دولت مردمی احمدی‌نژاد است، بار دیگر رونق یافته و کمتر سایت خبری و تحلیلی یافت می‌شود که بر صفحه اصلی خود حداقل یک مطلب درخصوص این جریان موهوم منتشر نکرده باشد.
وحشت برخی جریانات سیاسی مدعی اصولگرایی از جریان موهوم انحرافی البته نشان از قدرت نفوذ خدمات دولت نهم و دهم به مردم دارد و این‌که حتی فرض و احتمال حضور کاندیدای مورد حمایت دولت آنقدر می‌تواند این جریانات را به شکست نزدیک کند که باید از همین ایام فعالیت‌های تخریبی خود را آغاز کنند.
طی هفته‌های گذشته بسیاری از اهالی سیاست و رسانه‌های نزدیک به این جریانات بار دیگر با استفاده از واژه «جریان انحرافی» یا واژه‌های جایگزینی مانند «حلقه انحرافی»، «گروهک انحرافی» و... در تلاشند یک فضای خاص روانی علیه دولت ایجاد کرده و اهداف سیاسی و انتخاباتی خود را تحقق بخشند. این در حالی است که استفاده از این واژه‌های نخ‌نما شده پس از انتخابات مجلس نهم و در پی عدم استقبال توده‌های مردمی از آن یا به صورت موقت از دستور کار جریان‌های مخالف دولت خارج یا کمرنگ شده بود.
مرور نمونه‌هایی از هجمه رسانه‌ای با کلید واژه جریان انحرافی در روزهای اخیر می‌تواند در تشخیص تخریبی و سیاسی بودن این اقدام‌ها و تلاش برای تئوری پردازی‌های بی‌اساس و بعضاً طنزآمیز، یا اتهامات بدون دلیل و مدرک و یا طرح شبهات دوران گذشته موثر باشد.
این جریان شبیه دوران شاهنشاهی است
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی می‌گوید: «جریان انحرافی زمانی که مکتب ایرانی را در مقابل مکتب اسلامی قرار داد، متوجه شدم این طرح یک طرح شاهنشاهی است و دریافتم شباهت این جریان به طرح شاهنشاهی زیاد شده است.»
وی نداشتن مبنای فکری و ایدوئولوژیک را از دیگر شباهت‌های جریان انحرافی با رژیم گذشته دانست و گفت: یک آدم قلدری کودتا کرد و رژیم شاهنشاهی تاسیس شد و چون این رژیم فاقد مبنای فکری و ایدئولوژیک بود خود را به سلسله هخامنشی و بعد ساسانیان وصل کرد تا به این وسیله اثر‌گذاری اسلام را از ذهن‌ها خارج کند همان طور که جریان انحرافی با مطرح کردن بیش از حد نام کوروش در اصل دنباله رو همان روش است.
جریان انحرافی می‌خواهد پول بدهد
در همین حال علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان در گفت‌وگو با فارس وابسته به سپاه پاسداران می‌گوید: «جریان انحرافی تلاش دارد با پرونده‌سازی رقبای خود را از میدان انتخابات بیرون کند. جریان انحرافی سه ویژگی را دنبال می‌کنند اول اینکه با تطمیع و دادن پول و امکان و ترغیب دیگران برای اقبال به خودشان یک رضایتمندی برای خود فراهم می‌کنند، دوم اینکه رقبای خود را با پرونده‌سازی از میدان به در می‌کنند و سوم اینکه مشکلات فعلی را به گردن تحریم بیندازند و بی‌صبرانه و مشتاقانه دنبال کنند که رابطه ما و در واقع زمینه مذاکره با امریکا فراهم شود.» این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که زاکانی پیش از این و در آستانه انتخابات مجلس نهم نیز گفته بود جریان انحرافی می‌خواهد به هر کاندیدای مدنظر خود 900 میلیون تومان کمک نقدی کند. ادعایی که هیچ گاه سندی برای اثبات آن ارائه نکرد.
شاگردان خوش حافظه ماکیاولی
تهران امروز روزنامه وابسته به شهرداری تهران نیز طی روزهای گذشته در مطلبی آورده است: سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به پیچیدگی گروه انحرافی، آنها را شاگردان خوش حافظه ماکیاولی دانست و گفت: من فکر می‌کنم گروه انحرافی برای رسیدن به هدف از هر اقدامی استقبال می‌کنند و مرکزیت طراحی این عملیات، در این راستا، از هاشمی، خاتمی یا اصلاح‌طلبان دوم خرداد نیز استفاده خواهد کرد.
ماجرا به این سادگی‌ها نیست
سایت فردا وابسته به نزدیکان شهردار تهران هم در مطلبی آورده است: برخی معتقدند که جریان انحراف از عمق گفتمانی برخوردار نیست و تنها محملی برای قدرت‌طلبی و کاسب کاری شماری از افراد است، بنابراین خود آن‌ها نیز اعتقادی به بسیاری از آنچه که وانمود می‌کنند، ندارند و هدف آن‌ها صرفاً کسب محبوبیت و قدرت است اما در مقابل، شماری دیگر نیز تاکید می‌کنند که ماجرا به این سادگی‌ها نیز نیست. این سایت در مطلب دیگری مدعی شد: لیدر جریان موهوم انحراف از عاملان اختلاس 3000 میلیاردی حمایت خاص کرده است.
پشت پرده همه اینها یکی است
سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز نیز در گفت‌وگو با سایت رجا وابسته به جبهه پایداری می‌گوید: باید پشت پرده جریاناتی مانند انحراف، فتنه و اصلاح‌طلبان را شناسایی کرد. به نظر من در پشت پرده همه این‌ها یک دست و یک سازماندهی است، اما با چهره‌های مختلف. باید این‌ها را بررسی کرد و آخرین وضع و آخرین تحلیل آن‌ها را شناسایی کرد و بعد به خواص امت معرفی کرد.
هشدار نسبت به دام انحرافیون
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان نیز در یادداشتی خبر از پیوند انحراف و فتنه می‌دهد و می‌آورد:
امروزه با نگاهی- هرچند گذرا- به عرصه سیاسی کشور و تبلیغات زودرس انتخاباتی که همه روزه شتاب و گستره بیشتری پیدا می‌کند، دو جریان به ظاهر متفاوت «حلقه انحرافی» و «اصحاب فتنه» را می‌توان دید که هرچند مدعی دشمنی و درگیری با یکدیگر هستند ولی مراجعه به فلش حرکت آنها نشان می‌دهد که در نهایت یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و از این روی می‌توان و باید درگیری این دو جریان را ساختگی تلقی کرد و از افتادن در دامی که پیش روی گفتمان اصولگرایی گسترده‌اند، برحذر بود.
حلقه کلفت انحرافی!
در همین حال رضا سراج رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی و سرپرست مجموعه رسانه‌ای اطلس سپاه می‌گوید: وقتی به کسی که تازه صرافی تاسیس کرده 3 میلیارد دلار ارز می‌دهند و می‌گویند تو این ارز را در بازار تزریق کن و وقتی پیگیری می‌کنیم، می‌بینیم که به حلقه کلفت جریان انحراف وصل است، نمی‌تواند صرفاً تحریم و نبود ارز باشد. به نظر می‌رسد که در جاهایی نمی‌‌خواهند تدبیر کنند و یا تدبیر نکرده‌اند.
* * *
کمی تامل در مجموع موضعگیری‌هایی از این دست به خوبی نشان می‌دهد اولاً حامل هیچ سند، مدرک و دلیلی برای اثبات ادعاهای مطرح شده نیستند و ثانیاً از یک هماهنگی و یکپارچگی تعریف شده برخوردار می‌باشند. امروز باید به صراحت تاکید نمود بار دیگر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بسیاری از گروه‌های سیاسی به ظاهر ناهمگون از منتهاالیه مدعیان اصولگرایی تا منتهاالیه مدعیان اصلاح‌طلبی با استفاده از کلیدواژه تولیدی هاشمی رفسنجانی علیه دولت اقدام هماهنگ و یکسانی را دنبال می‌کنند.اقدامی که در نتیجه‌بخش بودن نتایج آن باید تامل بیشتری کرد.


:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: هاشمی , مهدی هاشمی , رفسنجانی , فتنه , انحراف ,



ایران وطن من وطن تو وطن ماست.....
نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391
بازدید : 325
نویسنده : حسین

و صدراعظم جای رئیس‌جمهور را گرفت
چند شب قبل پیش چشم 75 میلیون ایرانی و زیر سایه مبارک رئیس جعبه جادویی! سانسورش کردندو «صدر اعظم» جای «رئیس جمهور» را گرفت.

احمدی نژاد
یک خادم جمهور است
از نوع مظلومش!
چند صباحی می‌شود
که نابرادرهایش!
گرگ‌های قصه «یوسف» را خورده‌اند
و برای خودش هم
دارند «قربئ الی الله»
چاه می‌کنند!
تنها به جرم این‌که
پا گذاشته است
روی دم1 «از ما بهتران»
طوری که حالا بعضی‌هایشان
نمی توانند «گردو» بشکنند...!
آری
«رعیت‌زاده انقلابی»
این روزها در محاصره است
در حصری بی‌سابقه...
مردی که دارد
تاوان «مرد» بودنش را می‌دهد!
نمونه‌اش چند شب قبل
پیش چشم 75 میلیون ایرانی
و زیر سایه مبارک
رئیس جعبه جادویی!
سانسورش کردند
و «صدر اعظم»2
جای «رئیس جمهور» را گرفت
تا مبادا خواب خوش را
از چشم بعضی‌ها بگیرد!
تا مبادا...
بگذریم، بی‌خیال!
...و اما بعد
آقای موج و فرکانس!
پارازیت مینداز
و برفکی نکن!
تصویر مردی را که
شبیه هیچ‌کس نبود
رئیس جمهوری که
عکسش را از قاب دیوارها
پاک کرد...
مردی که بوسه زد بر
دست های پینه بسته
ولی نعمت‌های فراموش شده
مردی که من
و همسن وسالانم
داریم با حرف‌های او
گفتمان عدالت‌خواهی
حق طلبی
ضد اشرافیگری
مستکبر ستیزی
و آرمانخواهی اش
بزرگ می‌شویم
تا به خود جرات بدهیم
حالا، فردا و همیشه تاریخ
در همین فضای مجازی
میان این همه صفر و یک ها
به پاس اعداد مقدسی چون
22 بهمن-3 تیر و...
بیندیشیم
بنویسیم
و مرداب نشویم...
پی نوشت:
1- قصه این «دم‌درازها» را قبلاً شهید مدرس روایت کرده است.
2- صدراعظم، همان سریال تکراری سال های مشروطه است که به جای مصاحبه رئیس‌جمهور پخش شد.
٭ منبع: وبلاگ محمود صارمی

 


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: مهندس مشایی , احمدی نژاد , عناد , دشمنی , خصم , کینه , محور عدالت , گفتمان عدالت ,



جریان انحرافی
نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391
بازدید : 379
نویسنده : حسین

وقتی استفاده از واژه جریان انحرافی رونق می‌گیرد
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه روش‌های گروه انحرافی در انتخابات 92 را بسیار پیچیده‌تر از وعده‌های مالی پیشین خواند و گفته آن‌ها دنبال فریب و جذب افراد خوشنام هستند.

وقتی استفاده از واژه جریان انحرافی رونق می‌گیرد
خبر اول این که در حالی که بیش از چند ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده، بار دیگر استفاده از واژه تولیدی هاشمی رفسنجانی علیه دولت رونق و رواج خاصی پیدا کرده است. طی هفته‌های گذشته بسیاری از اهالی سیاست و رسانه‌های نزدیک به آن‌ها بار دیگر با استفاده از واژه «جریان انحرافی» در تلاشند یک فضای خاص روانی علیه دولت ایجاد کرده و اهداف سیاسی و انتخاباتی خود را تحقق بخشند. این در حالی است که استفاده از این واژه نخ‌نما شده پس از انتخابات مجلس نهم و استقبال نکردن توده‌های مردمی از آن یا به صورت موقت از دستور کار جریان‌های مخالف دولت خارج یا کمرنگ شده بود.

در آخرین دست از این اظهارات دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی این جریان را با دوران شاهنشاهی مقایسه کرده است! محمدنبی حبیبی، در گفت‌وگو با مهر با اشاره به تفکرات کلان جریان موهوم انحرافی خاطرنشان کرده جریان انحرافی زمانی که مکتب ایرانی را در مقابل مکتب اسلامی قرار داد، متوجه شدم این طرح یک طرح شاهنشاهی است و دریافتم شباهت این جریان به طرح شاهنشاهی زیاد شده است.

این ادعا البته در حالی از سوی دبیرکل حزب مؤتلفه مطرح می‌شود که رهبر معظم انقلاب پیش‌تر و در دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صراحت این تلقی که دولت درصدد است مکتب ایران را در برابر اسلام قرار دهد، رد کرده بودند. دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه روش‌های گروه انحرافی در انتخابات 92 را بسیار پیچیده‌تر از وعده‌های مالی پیشین خواند و گفته آن‌ها دنبال فریب و جذب افراد خوشنام هستند.
نشانه‌هایی از مکتب قالیباف
خبر دیگر این که سایت خبری حامی شهردار تهران که تنها یکی از سایت‌های امپراتوری رسانه‌ای شهرداری تهران محسوب می‌شود روز گذشته و به بهانه سخنان روشنگرانه سخنگوی دولت در همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری‌های سراسر کشور، توهین‌های بی‌سابقه‌ای علیه وی انجام داد.

این سایت در گزارشی تحت عنوان «مکتب الهام چه ویژگی‌هایی دارد» به صراحت سخنگوی دولت و معاون رئیس‌جمهور را که دارای سوابق روشن انقلابی است، دروغگو و ریاکار خواند و وی را مبدع مکتب «نئوماکیاولیسم» معرفی نمود! این اهانت‌های آشکار سایت حامی قالیباف در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های منتسب به وی شبیه همین توهین‌ها را به رئیس‌جمهور و دیگر اطرافیان او نیز نسبت می‌دهند و ظاهراً این مشی رسانه‌ای، بخشی از مکتب مورد توجه شهردار تهران است.

 جناب شهردار البته چندی پیش به بخش دیگری از مکتب مورد نظر خود اشاره و تاکید کرده بود: «تکنوکراسی پدیده بدی نیست». اما نویسنده گزارش فوق در بخش پایانی مطلب توهین آمیز خود ناخواسته به هدف اصلی حملات تند علیه دکتر الهام اشاره کرده و نوشته: «اکنون به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم. پس بدیهی است بعد دیگری از ماموریت جناب الهام عیان شود و در کسوت سخنگوی دولت و معاون رئیس‌جمهور از دولتی که جریان انحرافی در آن فعال است، دفاع کند.

آیا وی به امید کاندیداتوری و حمایت جریان انحرافی از خود به سر می‌برد؟ باید گفت که اغلب شواهد و قراین مؤید این مطلب است!» البته باید به این نکته مهم اشاره نمود که مسائل انتخاباتی و سیاسی تنها انگیزه حمله و هجمه مخالفان دولت به دکتر الهام نیست، بلکه حمایت‌های قاطع و انقلابی وی از دولت مکتبی طی یک سال گذشته و عدم‌همراهی ایشان با «تئوری نخ‌نما شده انحرافی جلوه دادن دولت» نیز ضربه جدی و اساسی به مبدعان این پروژه بود که باعث ایجاد ناراحتی و بغض نسبت به سخنگوی دولت شده است.

لاریجانی در طول 9 ماه، 148 مصوبه دولت را لغو کرد!
دست آخر این که معاونت نظارت مجلس با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت از آغاز مجلس نهم تا کنون گفت: 3850 تذکر به وزرا و رئیس جمهور داده شده و نمایندگان 854 مورد سوال از وزرا را مطرح کرده‌اند. حسین مظفر تصریح کرد: تاکنون بیشترین سوال از وزیر کشور پرسیده شده و کمترین نیز از وزیر ارتباطات. مظفر با بیان این‌که در مجلس نهم تاکنون دو استیضاح در دستور قرار گرفته، گفت: یکی از این استیضاح‌ها مربوط به وزیر ورزش و جوانان می‌شد که نمایندگان انصراف دادند و دیگری مربوط به استیضاح جنجالی وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی بود.

مظفر با اشاره به این‌که از 583 مصوبه دولت و بررسی هیات تطبیق قوانین مشخص شد که 148 مصوبه مغایر قانون بوده است، گفت: قوانین مغایر قانون اساسی همگی توسط رئیس مجلس لغو شد! معاون نظارت مجلس البته در حالی گزارش عملکرد این معاونت در دوران 9 ماهه مجلس نهم را اعلام کرده که در آمارهای ارائه شده از سوی وی هیچ نشانه‌ای از نتایج و دستاوردهای خودنظارتی مجلسیان که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، وجود ندارد.
 


:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: مجلس نهم , جریان انحرافی , رئیس جمهور , ایزآن , انتخابات , عسگراولادی , استیضاح جنجالی ,