پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 402
نویسنده : حسین

به گزارش وبلاگ افسران جنگ سایبری و به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره اجلاس غیرمتعهدها در تهران، از سیاست خارجی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که نتوانست مانع از حضور دبیر کل سازمان ملل در ایران شود، به شدت انتقاد کرد.

این روزنامه آمریکایی عدم موفقیت دولت اوباما در ممانعت از حضور «بان‌کی‌مون»، دبیر کل سازمان ملل در تهران را موردی دانست که «ماهیت رویکرد دولت اوباما به سیاست خارجی و میزان نابخردانه بودن آن» را نشان می‌دهد.

وال‌استریت ژورنال به درخواست دولت اوباما از دبیرکل سازمان ملل برای عدم سفر به تهران اشاره کرد و نوشت: علی‌رغم این، بان‌کی‌مون تصمیم گرفت در ایران حضور پیدا کند.

وال‌استریت ژورنال افزود: البته ممکن است سفر دبیرکل سازمان ملل بتواند اثراتی بر روی رهبران ایران از لحاظ مسائل هسته‌ای و یا تهدیدها علیه اسرائیل داشته باشد. این روزنامه افزود: «علی‌رغم این، نمی‌توان از نکته محوری این کشمکش غافل ماند؛ در مسابقه محبوبیت جهانی بین باراک اوباما و [آیت ا...] خامنه‌ای، رهبر ایران برنده شد».

این گزارش در ادامه احتمال برقراری روابط اثربخش بین مصر و ایران به خاطر حضور «محمد مرسی» را از جمله برگ برنده‌های دیگر ایران در این اجلاس دانست.

وال‌استریت ژورنال در پایان تصریح کرد: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران این نکته را نیز به رئیس جمهور آمریکا گوشزد می‌کند که سیاست خارجی وی در قبال پرونده هسته‌ای ایران، سیاستی شکست خورده بوده است.

این روزنامه آمریکایی در پایان می‌نویسد: از زمان جیمی کارتر هیچ رئیس جمهوری تا این حد سرزنش نشده بود.


:: موضوعات مرتبط: جامعه , ,
:: برچسب‌ها: محبوبیت , رهبر عزیز ایران ,



بازدید : 399
نویسنده : حسین

این روزها دم خروس ها كم كم بیرون می ایند و اقایانی كه یكی دو سال با راه اندازی جریان موهوم انحرافی  و در واقع لبیك گفتند به اقای هاش... ملت را به بازی گرفتند حرفهای جالبی می زنند و یا بعضا به كما تشریف دارند .

مصاحبه با یكی از انها در ذیل می خوانیم

در ضمن چندتا از جملات تاریخی اقای دكتر احمدی نژاد كه این اقایان افراطی انها را مسخره میكرند یكی پس از دیگر داریم به انها می رسیم از جمله افزایش جمعیت ایران - می توانیم جهان را اداره كنیم یا مدیریت جهانی و...  كاش وقت داشتم و در این موارد زیاد می نوشتم انشالله اونم به موقعش .

منبع هم شبكه ایران

روز یکشنبه حسین شریعتمداری یادداشتی متفاوت را به رشته تحریر در آورد که کمتر کسی انتظار آن را داشت. شریعتمداری نه تنها در اتفاقی نادر سخنی از نفاق، انحراف و ارتباط با سرویس های امنیتی بیگانه به میان نیاورد، بلکه حمایت های رهبر عزیز انقلاب از دولت را "گسترده" و "مستند" توصیف نمود، مهمتر از همه اینکه مدیر مسئول روزنامه کیهان در اظهار نظری جالب، برای عملکرد دولت نمره 90 از 100 را در نظر گرفت.



از آنجایی که پیشتر، روزنامه کیهان طی سلسله مقالاتی به قلم حاج حسین شریعتمداری، اتهامات سنگینی نظیر "دامن زدن عمدی به گرانی ها با هدف نوشاندن جام زهر به رهبری"، "تلاش برای سازش با آمریکا"، "ضدیت با ولایت فقیه"، "انحراف از انقلاب اسلامی"، " بی عرضه گی و نامردمی"، "اقدام برای براندازی نظام"، "پیوند با جریان فتنه" و ... را متوجه رئیس جمهور و دولت دهم نموده بود؛ خبرنگار شبکه ایران با حسین شریعتمداری تماس گرفت تا بپرسد چرا به خاطر گناهان کبیره مذکور، فقط ده نمره از دولت کسر کرده است!

 

البته حسین شریعتمداری وقتی بااین پرسش مواجه شد، ترجیح داد به جا پاسخگویی به انکار یادداشت های پیشین خود بپردازد، یادداشت هایی که بر خلاف اسناد، شواهد و قرائن موجود در جعبه سیاه کیهان، در دسترس همگان است!



از شبکه ایران تماس می گیرم


از کجا؟ روزنامه ایران؟



بله.


شما که چیزتون ... مصاحبه رو از پیش خودتون می نویسید دیگه!



کدوم مصاحبه ؟ مگر کسی جرئت داره از قول شما مصاحبه بنویسد؟

 

زنگ میزنید می گید می خواهیم مصاحبه بکنیم، می گم الان گرفتارم، وسط جلسه هستم، بعد میایید می نویسید! البته من براش اهمیتی قائل نیستم. منتها تعجب می کنم که چطور باز...



حالا اگر گلایه ای دارید به خود روزنامه بگویید. من مزاحمتون شدم در مورد یادداشت روز گذشته صحبت کنم.

 

من اگر قرار باشه با این کاری که می کنند... نمی دونم واقعا ... به هر حال من شما را نمی دونم! ولی این دوستان مثل اینکه کمترین ارزشی برای مسائل ارزشی قائل نیستند.



حاج آقا شما گفته بودید که نمی توانید مصاحبه کنید، روزنامه هم همین را منتشر کرد. مگه غیر از این بوده؟

 

ببینید من اصلا در این مورد نمی خواهم صحبت کنم.


شما دیروز یادداشت نوشتید و گفتید به دولت نمره 90 می دهید از 100. این مطلب با اتهاماتی که قبلا به دولت بستید قابل جمع نیست و در تناقضه.

 

من حرف هایم را در آن یادداشت زدم.



مثلا می شود به یک دولتی گفت ضد انقلاب و منحرف، بعد فقط 10 نمره ازش کم کرد؟

 

حرف هایم را من در آن یادداشت زدم!



خب من می خواهم ببینم چطور چنین چیزی ممکن است؟

 

عرض کردم!



خیلی ها نمی توانند این تناقض را حل کنند. چرا اجازه نمی دهید این مسئله باز شود؟

 

اون بعضی هایی که متوجه نشدند خودشون متوجه می شوند!



از نظر شما اگر یک دولت ضد انقلاب و منحرف بود باید فقط 10 نمره ازش کم کرد؟

 

شما حرف تو دهن من نزارید! ضد انقلاب و ... (با لحنی که انگار ادای خبرنگار را در می آورد)



شما گفتید بخشی از دولت عمدا به گرانی ها دامن می زنه تا رهبر انقلاب را به زانو در بیاره.

 

کی همچین حرفی زدم کجا همچین حرفی زدم؟



یادداشت هایتان را برایتان بخوانم؟

 

جان؟



بخوانم؟

 

نه من نمی خواهم!


شما گفتید جریان انحرافی می خواهد با آمریکا مذاکره کند. همزمان با سفر رئیس جمهور به بندر عباس نوشتید که احمدی نژاد بی عرضه است و به مرز نامردمی رسیده. یعنی همه این ها را پس می گیرید؟

 

(سکوت) عرض کردم من حرف هایم را زدم و حرف های شما را هم اصلا قبول ندارم و در اینکه شما توهم پراکنی می کنید - منظورم اون کانونی که بهش وابسته هستید - و دروغ می گویید هم تردیدی ندارم.



من فقط یک سوال ساده دارم. چطور می توان به دولتی که منحرف است نمره 90 داد؟

 

من اصلا لازم نمی دونم با شما صحبت کنم!

 


****

 

گفتنی است علی رغم ادعای حسین شریعتمداری، پیگیری خبرنگار شبکه ایران نشان داد که هیچ مصاحبه ای از وی در روزنامه ایران منتشر نشده است. ماجرا این بوده که پس از فرمایشات رهبر عزیز انقلاب در دیدار با هیئت دولت، خبرنگار روزنامه ایران با برخی از شخصیت ها که به اتهام زنی به دولت و منحرف خواندن رئیس جمهور شهره هستند، تماس گرفته تا نظر آن ها را در خصوص حمایت قاطع رهبر انقلاب از دولت جویا شود. اما شخصیت هایی نظیر "الیاس نادران"، "مجتبی رحمان دوست"، "داوود احمدی نژاد"، "حجت الاسلام سید احمد خاتمی"، "محمد دهقان"، "حسن شایانفر" و "حسین شریعتمداری" حاضر به گفتگو در این زمینه نشدند. در نهایت خبرنگار روزنامه ایران نیز گزارش پیگیری های  خود را به شرح زیر منتشر کرده است:



وقتی از الیاس نادران که یکی از دامن‌زنندگان به موضوع جریان (موهوم) انحرافی می‌باشد، می‌خواهیم نظرش را در‌خصوص سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب بگوید، زمانی که می‌شنود از تماس گرفته‌ایم، می‌گوید امروز و فردا گرفتارم و مصاحبه نمی‌کنم!


زمانی که به محمد دهقان از دیگر افراد حلقه به وجود آمده دشمنی علیه دولت در مجلس، می‌گوییم از تماس گرفته‌ایم و می‌خواهیم نظرتان در‌خصوص سخنان مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان را بدانیم، با بیان این‌که این سخنان را نخوانده‌ام و شرایط مصاحبه ندارم، می‌گوید: الان نمی‌توانم در این خصوص صحبت کنم!


مجتبی رحماندوست نیز که روزگاری مشاور رئیس‌جمهور بود اما امروز جزو منتقدان دولت محسوب می‌شود، پس از گفت‌وگو با و بیان نقطه‌ نظراتش درخصوص بیانات اخیر مقام معظم رهبری، با بیان این‌که اگر مصاحبه‌ام را در روزنامه منتشر کنید آن را تکذیب خواهم کرد چون روزنامه جهت‌گیری‌های خاصی دارد گفت: حرف مرد یکی است اما برخی موارد حرف مردم دو تا می‌شود و نمی‌خواهم مصاحبه‌ام را منتشر کنید! وی در ادامه افزود: از خیر مصاحبه من بگذرید، اگر عمری باشد در یک فرصت دیگر مصاحبه خواهم کرد.


در همین رابطه با داوود احمدی‌نژاد، از منتقدان و حمله‌کنندگان به دولت تماس گرفتیم. اما وی گفت «روزنامه مشروعیت ندارد و مصاحبه نمی‌کند!»


همچنین حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان و از دیگر منتقدان دولت در تماس صبح دیروز ما اظهار داشت: به دلیل حضور در جلسه نمی‌تواند پاسخگو باشد و گفت که بعد از ظهر هم درگیر کارهای روزنامه است و بعید است بتواند با مصاحبه کند.


آیت‌الله سیداحمد خاتمی نیز زمانی که با سؤال ما درخصوص بیانات اخیر امام خامنه‌ای (حفظه الله) روبه‌رو شد، اظهار داشت در حال مطالعه سخنان ایشان است

 


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: احمدی نژاد , عرفان ,



شریعت در زندان 25 ساله شد
نوشته شده در پنج شنبه 20 مهر 1391
بازدید : 479
نویسنده : حسین

شبکه ایران/ مادر احمد در گفتگوی با ما از فرزندش می گوید که در خانه تو دار بود و هر مشکلی که برایش پیش می آمد، سخنی بروز نمی داد تا مادر نگران و ناراحت نشود.
مادر شریعت از دلهره ها و نگرانی های فرزندش گفت در جریان فتنه سال 1388، از اینکه گوش به امر و فرمان آقا داشت و از حرمت شکنی هاا در آشوبهای خیابانی چقدر رنج می برد. از بیخوابی های فرزندش در آن روزها می گوید که پشت کامپیوترش می نشست و تا صبح از نظام جمهوری اسلامی می نوشت و از آقا و ارزش هایی که داشته های ماست و اگر غفلت کنیم از دست داده ایم و فقط حسرت می ماند و خاکستر اتشی که خود با غفلتمان بر افروخته ایم و داشته هایمان را سوزانده ایم.
آنچه در این میان برای مادر احمد، فهم و درکش دشوار است، اتهامی است که دادگاه بر سر فرزندش آوار کرده است، اتهام تبلیغ علیه نظام!!!
می گوید: "بعنوان یک مادر می گویم، گوشت و پوست و خون احمد، با این نظام عجین شده، او براستی فرزند این نظام است در جمهوری اسلامی بزرگ شده رشد کرده و این نظام را همه چیز خود می داند. چگونه ممکن است احمد تیبلیغ نظامی را کند که آنرا هستی خود می داند؟".
وی می گوید : حتی قاضی پرونده هم بر صداقت، حزب اللهی بودن وشیفگی احمد به نظام و رهبری اذعان دارد. احمد کسی است که در جریان فتنه، در همه تظاهرات هایی که در حمایت و بیعت با رهبری برگزار می شد حضور داشت و در وبلاگش حضور در این تظاهرات ها و گردهمایی ها را تبلیغ می کرد.
مادر احمد، همچنین از تلاش های وقفه ناپذیر خود و دوستان احمد برای تامین وثیقه 100 میلیون تومانی گفت که هنوز به سرانجام و نتیجه نرسیده است: "یکی از دوستان کرمانی احمد از کرمان سند آورد. قاضی دستور کارشناسی سند را داده. اگر درست شود به امید خدا ممکن است در سه یا چهار روز آینده آزاد شود"
مادر احمد، وقتی این جمله را می گوید گریه اش قطع می شود، گویی امید سراسر قلبش را فرا گرفته، آزادی احمد بهترین خبری است که می تواند بشنود، حتی وعده تحقق نیافته آزادی اش هم خوشایند است.
سخن آخر مادراحمد با مراجع قضایی است، می گوید: نباید به این جوانان به چشم مجرمی که با قصد و غرض و برنامه ریزی شده خواسته اند علیه نظام کاری کنند نگاه کرد. احمد خودش را بارها و بارها در جریان انتخابات، فتنه 88 و... ثابت کرده است. نظام و دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی باید فرزندان نظام را حفظ کند، پناهگاه و نقطه اتکای آنها باشد، حتی اگر احمد اشتباهی کرده باشد، باید مرز بین عمدی بودن و سهوی بودن اشتباه مشخص باشد و قاضی باید این مرزها و ظرایف را ببیند و...

 


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: احمدی نژاد , عرفان ,



بازدید : 1558
نویسنده : حسین

نمایندگان تشكل‌های علمی و فرهنگی دانشجویی كشور با دكتر محمود احمدی‌نژاد دیدار كردند. رئیس‌جمهور در این دیدار كه بیش از 3 ساعت به طول انجامید، در پاسخ به این ادعا كه احمدی‌نژاد دیگر احمدی‌نژاد سال 84 نیست، اظهار داشت: بنده نیز در آرزوی یاران سال 84 خود هستم.

متن کامل و دقیق سخنان مهم رئیس جمهور، تقدیم می شود:

دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه پنجشنبه در دیدار نمایندگان تشکل‌های علمی و فرهنگی دانشجویی کشور ضمن ابراز خرسندی از اینکه روحیه آرمانی و عشق به ارزش‌های الهی در جوانان دانشگاهی کشور در نقطه اوج است، گفت: «امروز از صحبت‌ها و نطق دانشجویان متوجه شدم که شعارها، مطالبات، آرمان‌ها و احساس مسئولیت‌های جوانان انقلابی ایران، بسیار بسیار عمیق‌تر و پرشورتر از گذشته ساری و جاری است.»



رئیس‌جمهور با تأكید بر اینکه اختلاف سلیقه، رأی و نظر در کشور وجود دارد، گفت: «ما باید بشنویم، با هم تعامل و گفت‌وگو کنیم و با هم کشور را جلو برده و اداره کنیم.»

 


امروز ارتباط دولت با بدنه مردم در شرایط حداكثری است

 

 

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه به شرح شعارهای اصلی دولت پرداخت و با توضیح اینکه «یکی از شعار‌های اصلی دولت اتکا به توده‌های مردم و توجه به عواطف و خواسته‌های اصلی آنها بود»، گفت: « ارتباط دولت با مردم کم نشده و من به طور هفتگی حداقل سه یا چهار دیدار با اقشار مختلف مردم - غیر از سفرهای استانی، شهرستانی و... - دارم و روزانه بیش از 28 هزار نامه مردمی به نهاد می‌رسد که من به طور متوسط 250 تا 300 نامه را شخصاً می‌خوانم.»



رئیس‌جمهور با تصریح به این نکته که امروز ارتباط دولت با بدنه اجتماعی مردم در حداکثر سطح خود قرار دارد، افزود: «البته نمی‌گویم این نقطه کمال است ولی دولت تقریباً همه جا حضور دارد این هم به این معنا نیست که همه کارگزاران دولت دارند وظایفشان را درست انجام می‌دهند، یعنی همه دارند با روحیه انقلابی و حزب الهی کار می‌کنند، خیر چنین ادعایی را نمی‌کنم، اما این بدان معنا نیست که رسیدگی به مسائل و درخواست‌های مردم در حد کمال و سطح مطلوب رسیده، اما تمام تلاش دولت در حداکثر کردن این ارتباط و رفع مشکلات مردم است.»

 


دولت اگر برنامه نداشت، نیاز به تغییر نداشت

 

 

رئیس‌جمهور در پاسخ به این ادعا که دولت در طول این هفت سال برنامه‌ای نداشته است، افزود: « اگر دولت برنامه نداشت، اصلاً نیاز به تغییر نداشت، اگر برنامه نداشت، تحت فشار قرار نمی‌گرفت. ما هم در اقتصاد، هم در سیاست و هم در فرهنگ برنامه کاملاً مدونی را دنبال کردیم و به همین دلیل است که بزرگترین و گسترده‌ترین کارهای تحولی اقتصادی در این دولت انجام شده است با اینکه حداکثر ممانعت نسبت به برنامه‌های تحولی وجود داشته است.»



یک برنامه تا بخواهد عملیاتی شود باید از هفت‌خان رستم بگذرد

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه شعار دوم دولت عدالت‌گرایی بود، گفت: «دولت در این راستا همه تلاشش را کرده و الان هم دارد انجام می‌دهد، نمی‌خواهم اسم ببرم ولی تقریباً همه برنامه‌های دولت در جهت عدالت است، البته این بدین معنی نیست که دولت در همه اینها موفق بوده، چون فقط دولت در کشور تصمیم‌گیر ‌نیست و یک برنامه تا بخواهد عملیاتی شود باید از هفت خان رستم بگذرد، و همه رویش اثر می‌گذارند و بعضاً تغییراتی در آن ایجاد می‌کنند که جنبه قانونی و تکلیفی پیدا می‌کند که در این صورت کار دولت خیلی سخت می‌شود و باید با تحمل پیچیدگی‌ها و سختی‌های بیشتری کار را پیش ببرد.»

 

رئیس‌جمهور به عنوان نمونه به کاهش ضریب جینی از 0.4023 به 0.38 اشاره کرد و گفت: «البته شما مسائل یک سال اخیر را یک مقدار تفکیک کنید که به آن اشاره خواهم کرد.»

 

 


دولت را متهم کردند که دنبال عدالت توزیعی است!

 

 

وی با اشاره به اینکه دولت به آرمان عدالت وفادار بوده و هست، افزود: «اگر می‌بینید دولت بر یک حقی و بر دفاع از کسی ایستادگی می‌کند، به خاطر تعهد و به خاطر سوگندی است که خورده‌ایم که دفاع کنیم از حق و عدالت.»



رئیس‌جمهور با اشاره به پیچیده بودن مسائل بانکی گفت: «دولت سعی کرده بیشترین توزیع منابع را در کنار بیشترین رشد تولید در کشور داشته باشد، به طوری که دولت را متهم کردند دنبال عدالت توزیعی است.»



رئیس‌جمهور با بیان اینکه تولید و سرمایه‌گذاری تقریباً در همه بخش‌های اقتصادی کشور جهشی بوده، افزود: «البته ما در دل همین سرمایه‌گذاری‌ها عدالت را هم لحاظ کرده‌ایم. حجم وسیع بنگاه‌های کوچکی که ایجاد شده، همه اینها در جهت عدالت است. توزیع منابع را از پائین‌ترین سطوح اجتماعی و از روستا شروع کردیم، از مستضعفین شروع کردیم، از تحت پوشش‌ها شروع کردیم، از بازنشسته‌ها و کارمندان شروع کردیم، از کشاورزان و دامداران و عشایر شروع کردیم. اینها عدالت است. البته معنایش این نیست که یک عده قلیلی جلو نزدند و بعضی خطوط را رد نکردند.»

 

 



قانون را طوری می‌نویسند که از دست رئیس‌جمهور خارج شود

 

 

رئیس‌جمهور در پاسخ به انتقادهایی که درخصوص نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی در کشور مطرح می‌شود، گفت: «اصل 44 را ما چگونه اجرا کردیم؟» بعضی از دوستان گفتند اقتصاد لیبرالی، کجا ما دنبال اقتصاد لیبرالی بودیم؟ یک نشانه‌اش را بگویید. بله اصل 44 قانون شده و دولت مکلف شده آن را اجرا کند، اما ما چگونه آن را اجرا کردیم؟ باز در جهت ایجاد و اعمال عدالت آن را اجرا کردیم. اولاً 40درصدش را به سهام عدالت اختصاص دادیم و در بدنه اجتماع توزیع کردیم، بعد هم نهادهای عمومی غیردولتی که عمدتاً متصل به توده‌های مستضعف کشورند را به عنوان یک گام وسط وارد کردیم. فحشش را هم داریم می‌خوریم! ما کی دنبال اقتصاد لیبرالی بودیم! هرگز نبودیم. آن را قبول نداریم، اما معنایش این نیست که تمام دستگاه‌های اثرگذار در تصمیم‌گیری کشور حرف ما را قبول دارند. قانون را طوری می‌نویسند که از دست رئیس‌جمهور خارج شود. خب من چه کار باید بکنم؟ یا باید دعوا کنیم که بعد خود شما می‌گویید آقا شروع کردید به دعوا! سکوت هم کنیم می‌گویید تو خودت مقصری! ما سعی کردیم قانون موجود را با استفاده از سایر قوانین و با تحمل فشارها بالاخره به سمت عدالت بکشانیم.»

 



می‌گفتند‌ داری حرف بی‌ربط می‌زنی!

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به ماجرای فساد بانکی گفت: «جالب است در ماجرای بانکی شش سال بود که من فریاد می‌زدم آقا یک عده زیادی دارند پول‌ها را می‌برند و به توده‌های مردم پول نمی‌رسد، به من حمله می‌کردند که این حرف‌ها چیست که تو‌داری می‌زنی، ‌داری اقتصاد را به هم می‌زنی، ‌داری در مقابل قانون ایستادگی می‌کنی، این نظام بانکی توسط شورای نگهبان تأیید شده و شرعی و اسلامی است و تو‌داری حرف بی‌ربط می‌زنی. بعد یک ماجرایی درست کردند به اسم 3هزارتایی و نوک حمله را برگرداندند به سمت دولت. چه طور می‌شود که ما، هم وقتی فریاد می‌زنیم فحش می‌خوریم و هم وقتی که اتفاقی می‌افتد باز باید جواب بدهیم!»

 

 

خیلی اتفاق‌ها در عرصه اقتصاد رخ می‌دهد که من مطلقاً قبول ندارم

 

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خیلی اتفاق‌ها در کشور در عرصه اقتصاد رخ می‌دهد که من مطلقاً قبول ندارم، گفت: «دوست عزیزی گفت آیا اهمیت رسیدگی به ارز و سکه کمتر از سفر به امریكای جنوبی بود؟ مگر ما رفتیم امریكای جنوبی تفریح کنیم؟ رفتیم آنجا استراحت؟! یا اینکه ما خبر داشتیم دشمن می‌خواهد ضربه بزند و باید کانال‌های رزرو و فضاهای تنفسی برای اقتصاد و رزرو بانکی و ارزی درست کنیم. رفتیم آنجا صحبت کردیم، بحث کردیم، توافق کردیم، جمع‌بندی کردیم، آمدیم.»

 


حرف‌هایی که می‌توانم به شما بگویم یک ششم حرف‌هایی است که نمی‌توانم بگویم

 

 

رئیس‌جمهور با تصریح به اینکه آن حرف‌هایی که من می‌توانم به شما بگویم شاید یک ششم آن حرف‌هایی است که نمی‌توانم بگویم، گفت: «بالاخره ما باید اساس انقلاب، کشور و منافع ملی را حفظ کنیم. به من می‌گویند چرا نمی‌گویی تحریم؟ به من گفتند برو صحبت کن بگو چه خبر است. بله یک موقعی می‌شد بگوییم یک وقت هم نباید بگوییم. آن موقع گفتن تکلیف است و این موقع نگفتن. انجام وظیفه مهم است. من خدا را شکر می‌کنم که خیلی‌ها در این مسائل اقتصادی که پیش آمد به دولت فحش می‌دهند، نمی‌گویند طراحی‌های دشمن اثر گذاشت. چون اگر مردم بپذیرند که طراحی‌های دشمن اثرگذار بود، خیلی از معادلات به هم می‌خورد. البته نمی‌خواهم بگویم فقط طراحی‌های دشمن است، طراحی‌های داخلی و دشمن با هم است ولی خیلی‌هایش را الان برای شما نمی‌توانم بگویم. شاید یک روزی گفتم اما الان نمی‌شود. ما باید فعلاً از یک گردنه‌ای عبور کنیم.»



ایستادن در خط مستقیم الهی مثل ایستادن روی تیغه شمشیر است

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با تأكید بر اینکه ایستادن در خط مستقیم الهی مثل ایستادن روی تیغه شمشیر است، خاطرنشان کرد: «اگر به همین سادگی بود که بعضی‌ها می‌گویند و می‌نویسند که اصلاً نوبت به ماها نمی‌رسید. اگر به همین سادگی بود، امیرالمؤمنین را خانه‌نشین نمی‌کردند، اگر به همین سادگی بود امام حسن عسگری در محاصره قرار نمی‌گرفت. ذهنتان را ببرید به صدر اسلام، مگر می‌شود در اول انقلاب توحیدی و بعثت پیامبر، فرزند پیامبر که همه می‌دانند معصوم است، جانشین پیامبر است، اما آنچنان منزویش کنند که هفت سال ته چاه زندانی باشد! پیش زمینه آن یک جنگ روانی سنگین، تهمت و افترا است که بعد به آنجا می‌رسد.»

 

 



اگر شما تا حالا دریافتی داشتید، من هم داشته‌ام!

 

 

وی در پاسخ به این ادعا که رئیس‌جمهور کار را رها کرده و مدیریت هدفمندی یارانه‌ها، سکه، ارز و... را به معاونانش واگذار نموده است و آنها نمی‌توانند مسئله را کنترل کنند، گفت: «من کار را رها کرده‌ام! از پارسال تا حالا جلسات هدفمندی یارانه‌ها یک هفته هم تعطیل نشده است. 16 هفته است که هر هفته خود من به طور مستقیم حداقل 12 ساعت روی این موضوعات وقت می‌گذارم. ولی بالاخره هر چه ما به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی گفتیم بابا پشت صحنه را به ما بدهید، نکردند! بلاخره بانک مرکزی ارز داده و باید تبدیل می‌شده به کالا و خدمات، نشده! این کجا رفته؟ بگویید به من. اگر شما تا حالا دریافتی داشتید، من هم داشته‌ام!»

 



به خدا، پایبندی امروز ما به عدالت اگر 50 برابر سال 84 نباشد، کمتر نیست

 

 

رئیس‌جمهور با تأكید دوباره بر پایبندی دولت به عدالت گفت: « به خدا، به خدا، پایبندی امروز ما به عدالت- علی رغم همه بداخلاقی‌ها- اگر 50 برابر سال 84 نباشد، کمتر نیست. (تکبیر دانشجویان)



ما پایش ایستاده‌ایم که داریم می‌خوریم. دوست عزیزی گفت من حرف‌هایی که چپ و راست می‌زنند را نمی‌خواهم به تو بگویم. خیلی تشکر می‌کنم از ایشان ولی حرف‌های ایشان تقریباً همون‌ها شد! هم چپ می‌زند هم راست می‌زند، هر دو طرف دارند می‌زنند. آیا فكر می­كنید این واقعاً به خاطر این است که دولت کم کاری می‌کند! دولت کی کم کاری کرده؟ پنجشنبه‌ها که تهران تعطیل است. یک پنجشنبه ما تعطیل نبودیم، یک جمعه هم تعطیل نبودیم. اصلاً مگر ما تعطیلی داشتیم؟ الان مگر داریم، الان کمتر از شش ماه قبل کار می‌کنیم؟



ما هستیم؛ خواهر عزیزم، برادر عزیزم ما در کنار شما هستیم ولی مسائل را یک مقدار عمیق‌تر ببینید.»

 


اشراف تیم اقتصادی دولت بر مسائل اقتصادی از همه اقتصاددان های کشور واقعی‌تر است

 

 

دكتر احمدی‌نژاد در ادامه تأكید كرد: «به صد دلیل که شاید شما نود و نه تایش را بدانید، الان دولت در سکوت است، اما معنای سکوت این نیست حرف‌هایی که می‌زنند درست است یا ما قبول داریم یا پاسخی نداریم، خود بنده بیش از 1700، 1800 ساعت در جلسات کارشناسی راجع به طرح‌های اقتصادی دولت شرکت کردم. نامه دادیم به تمام اساتید اقتصادی کشور، بلا استثناء که آقا این موضوع، این هم زمینه‌اش، ما هم این مقدار کار کردیم، از جناب عالی دعوت می‌کنیم اگر می‌خواهید حضوری نظر بدهید این ساعت‌ها ما در خدمت‌تان هستیم، اگر می‌خواهید مکتوب بدهید، بنویسید به ما بدهید. الان به شما عرض می‌کنم و اعلام عمومی هم می‌کنم تیمی که الان در دولت در اقتصاد فعالیت می‌کند، اشرافش بر مسائل اقتصادی کشور از همه اقتصاددان‌های کشور واقعی‌تر است و دارد کار را دنبال می‌کند.



بله اطلاع‌رسانی کم است و من هم این انتقاد را به همکارانم دارم و گفته‌ام بروید در مجامع دانشگاهی، بحث کنید، به سؤالات پاسخ بدهید. می‌دانید من آدم اهل گله و نگاه به گذشته نیستم. من نگاهم همیشه به جلو است و گله‌گذاری را ضعف می‌دانم. ولی بالاخره وزیر هم یک ظرفیتی دارد. من پارسال به مقام معظم رهبری عرض کردم؛ گفتم آقا وزرای ما در دولت دهم به اندازه 16 سال دولت‌های قبل ازدولت نهم، سؤال و استیضاح جواب داده‌اند. هر یک سؤال 30 ساعت وقت می‌گیرد. هی بدو اینجا، بدو آنجا. اخیراً هم که اضافه شده، بازرسی سؤال می‌کند بیرون می‌آید دیوان محاسبات سؤال می‌کند، بعد قاضی سؤال می‌کند بعد می‌رود کمیسیون الف، بعد کمیسیون ب و... وزیر دیگر وقت نمی‌کند، چه کار باید کند؟ بالاخره ما می‌خواهیم یک طرح را اجرا کنیم باید چند هزار نفر را دانه به دانه توجیه کنیم؟ در هیچ جای دنیا این گونه نیست. دولت تصمیمی می‌گیرد، یک مرجع را قانع می‌کند می‌رود کارش را می‌کند بعد هم وسط کار نمی‌آیند هر روز یقه‌اش را بگیرند این جوری کن، اون جوری کن... آقا خودت انجام بده... داستانش را شنیده‌اید: طرف نشست غذا بخورد دید یک گربه‌ای آنجاست. گربه گفت میو، یک لقمه گذاشت پیشش. دوباره تا خواست بخورد گربه گفت میو، باز یک لقمه داد. باز تا می‌خواست غذا بخورد گربه گفت میو... گفت بابا اصلاً این غذا مال تو، حال ما «میو میو». (خنده حضار)



مدیرعامل بانک ملی را چه کسی فراری داد؟

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه تعهد دولت به عدالت، پاکی و پاکدستی بوده است، اظهار داشت: «کسی توانست اثبات کند که این دولت به اندازه یک ریال از پاک دستی فاصله گرفته؟ مدیر عامل بانک ملی را چه کسی فراری داد؟ ما! من مکاتبه کردم با تمام مراجع مسئول، گفتم این رد پا، این آقا، این آقا و این آقا فراری دادند. این کلید مسائل، بیایید ببینید تا مسائل روشن شود. چرا آن را بهانه کرده‌اید و هر روز دولت را متهم می‌کنید؟ این ماجرا را که من پیگیری کردم، افشا شد. با همین ارتباطات مردمی به من گفتند یک جریان سویی در فلان جا دارد اتفاق می‌افتد من هم فوری به وزرای اقتصاد و رئیس بانک مرکزی گفتم ببینید چیست؟ تا مطلع شدند، بدلش را زدند تا خود دولت را متهم کنند. من اصلاً نمی‌خواهم قضاوت کنم ولی ما در اقتصاد نباید سیاسی کاری کنیم.»



دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه ضعف دارند و هیچ‌کس کامل و مطلق نیست و قطعاً ضعف‌هایی در بسیاری از امور، از جمله تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، گفت: «من ضعفم از همه بیشتر است. من اگر خودم بخواهم ضعف‌های خودم را بشمرم یک جلسه دوازده ساعته باید بگذارید ضعفهایم را بشمرم. ما که گفتیم کف پای ملتیم، آخر صف ملت و ته خطیم و افتخار می‌کنیم. بنده خودم و معاونم ضعف داریم، اما این ضعف آنی نیست که می‌گویند. بالاخره ما می‌خواهیم مدیریت کنیم، در تشخیص‌ها، در عزل و نصب‌ها اشتباه هست. ولی اینکه دولت را متهم کنند که سوءاستفاده کرده یا از سوءاستفاده‌ چی حمایت کرده. این خیلی ظلم بزرگی است.»

ادامه متن لینك زیر ...


منبع :http://www.sarihnews.com/siyasi/1396-1391-05-14-16-21-24



:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: احمدی نژاد , عرفان ,



بازدید : 409
نویسنده : حسین

من آدمی هستم که به هیچ فرقه و گروهی متکی نیستم اما این مرد مردی است که واقعا فرهیخته است مردمش را دوست دارد، مملکتش را دوست دارد، مذهبش را دوست دارد، پاک بی آلایش و کوچکترین نقطه ضعفی در زندگی اش نیست، اینجاست که آدمهای دیگر نمی توانند این را ببینند شروع می کنند به زدن و اینجا و آنجا پشت سر حرف می زنند اما عامه مردم می دانند و می فهمند که مهندس پاک است.

پدرسالار دیروز، امروز دیگر نشانی از آن خشونت و یک کلامی همیشگی ندارد. گرد پیری و کسالت چهره اش را پوشانده، موی سپید کرده، و بر روی صندلی نشسته است. پدرسالار آنقدر تکیده شده که وقتی می خواهد به رسم ادب و میهمان نوازی بایستند و به ما خوش آمد بگوید نمی تواند.

محمدعلی کشاورز که سالها وقت و جوانی خود را صرف تئاتر و سینمای ایران کرده است امروز تنها و فرسوده در طبقه همکف آپارتمان خود در شهرک غرب پذیرای ماست. چیدمان خانه همانطور است که از خانه یک استاد تئاتر و هنرمند ایرانی انتظار می رود برروی دیوار خانه عکس هایی از استاد نمای زیبایی به اتاق داده است تصویر محمدعلی کشاورز در نمایی از فیلم کفش های میرزانوروز و عکسی کوچک از دوره سربازی! در سوی دیگر تخت استاد کشاورز و کنارش پدرسالار که روی صندلی نشسته است.

گپ و گفت شبکه ایران که برای عیادت به خانه محمدعلی کشاورز رفته بودیم خیلی ساده شروع شد، استاد از احوالات مهندس مشایی پرسید و بدون مقدمه از نگاه مهندس مشایی به فرهنگ این مرز و بوم و از دوستی اش با مشایی سخن گفت.

مشایی آدم پاک، بی آلایش و مومن است
در ابتدای سخن استاد کشاورز از مهندس مشایی گفت: مهندس مشایی از دوستان خوب من است و از آدمهای فرهیخته این مملکت هستند خیلی کم پیدا می شود که این چنین آدمهایی پیدا شوند.

مهندس آدمی پاک، صاف و بی آلایش است که فقط برای مملکتش زحمت می کشد این خیلی ارزش دارد و اکثر مردم هم فهمیده اند و می دانند که مهندس مشایی از جان و دل برای مملکت ایران زحمت می کشد البته خیلی ها هم هستند که نمی فهمند و یا می فهمند و تخریب می کنند(با خنده)
مسئله این است اینها حسادت است و این حسادت ها در درجه اول باعث زحمت خودشان می شود و گرنه برای این آدم هیچ خطری ایجاد نمی شود این آدم پاک، بی آلایش و به معنای واقعی یک مسلمان ایرانی است.
این خیلی ارزش دارد مهندس کسی است که طی این مدت که کار کرده است صنار سه شاهی هم برای خودش برنداشته است در خانه اجاره ای زندگی می کند در حالی که خیلی ها در مقام مهندس میلیاردها تومان از بیت المال به جیب زدند و الان هم مشخص شده که چه کسانی هستند.
 من آدمی هستم که به هیچ فرقه و گروهی متکی نیستم اما این مرد مردی است که واقعا فرهیخته است مردمش را دوست دارد، مملکتش را دوست دارد، مذهبش را دوست دارد، پاک بی آلایش و کوچکترین نقطه ضعفی در زندگی اش نیست، اینجاست که آدمهای دیگر نمی توانند این را ببینند شروع می کنند به زدن و اینجا و آنجا پشت سر حرف می زنند اما عامه مردم می دانند و می فهمند که مهندس پاک است.

من به هیچ کس متکی نیستم و به خاطر منافع هیچ شخص و گروهی حرف نمی زنم اما این آدم را می شناسم یا خود احمدی نژاد آدم پاکی است هنوز در خانه قدیمی اش زندگی می کند ولی عده خیلی زیادی هستند که نمی توانند تحمل کنند و نمی توانند ببینند چونکه درآمدشان از این راه است و از آن طریق امرار معاش می کنند و در غیر این صورت منبع درآمدی ندارند و زندگی شان نمی گذرد.
در مقابل عده دیگری هستند که مملکتشان را دوست دارند مذهبشان را دوست دارند هیچ وقت هم نمی آیند به مردم بگویند و آشکارا جار بزنند و تبلیغ کنند خودشان هستند و خدای خودشان!
 

اشکال سینما و تلویزیون ما باندبازی است
درست است بسیاری از کارها هم اشکال دارد من می گویم در سینما، تلویزیون و تئاتر ما باندبازی است و هیچ کس برای مردم کار نمی کند همه برای باند و گروه خودشان کار می کنند البته هستند کسانی در سینما که در دنیا مطرح هستند اما اکثریت گرفتار باندبازی هستند که باید این مورد ضعف از بین برود تا سینما به نبوغ خود برسد استعدادها را بشناسد.

مثلا اگر نقشی به من پیشنهاد بشود که نتوانم بازی کنم خب می گویم نمی توانم و اصراری ندارم که نقش را برای پول بپذیرم با اینکه وضع مالی خوبی هم ندارم اما خیلی راحت می گویم نمی توانم خوب بازی کنم و به خودم دروغ نمی گویم و به خاطر پول هم به خودم دروغ نمی گویم من برای مردم سرزمین و آب و خاکم کار می کنم برای همین هم هیچ وقت نتوانستند پشت سر من بگویند که برای پول کار کرده است عرق خور یا معتاد یا بد است

مایه افتخار من است هر جا هم که می روم مردم برای من احترام خاصی قائلند که برای من از میلیاردها تومان بیشتر ارزش دارد. البته از کارهایی که در سینما تلویزیون یا تئاتر می شود انتقاد دارم آنچه مهم است مردم مملکت و سرزمینمان هستند.
 

جوانان بروند فرهنگ غنی ایران را بشناسند
استاد توصیه هایی را هم به جوانان داشت: من بارها گفته ام که آنهایی که کار هنری می کنند باید جای جای این مملکت را ببینند فرهنگ های مختلف در این مملکت داریم لر، ترک، کرد و بلوچ باید با وضع زندگی آنها آشنا شویم. به جای گشتن در خارج از کشور به جای رفتن به اروپا و آسیا بهتر است که برویم و فرهنگ های مختلف ایرانی را ببینیم پول این مملکت را می بریم آنجا خرج می کنیم در حالی که باید بمانیم ببینیم که مملکت خودمان چه دارد.

فکر کنیم ببینیم چه کنیم که مملکت خودمان تراز اول شود این میسر نمی شود جز با اینکه به فکرکار خودمان باشیم نه اینکه به دنبال پشت سر گویی باشیم. در اسلام هم تهمت قدغن است اما نمی دانم چرا بعضی از افراد اینها را رعایت نمی کنند. جوان ها بروند مطالعه کنند من متاسفم که این را می گویم که کتاب های ما پس از انتشار کم به فروش می رسد به جای دیدن فیلم های مزخرف ماهواره ها کتاب بخوانند و ببینند سعدی، مولوی، حافظ، کلیم کاشانی، ابن سینا و نظامی چه گفتند.

خب آقای مهندس مشایی دارد کار می کند زحمت می کشد آدم پاکی هم هست نه دزد است، نه مال مردم خور. ادبیات و تاریخ مملکت خود را می داند شعرای مملکت خود را می شناسد من اگر بخواهم راجع به رییس جمهور حرف بزنم بعضی می گویند می خواهد سواستفاده کند پس حرف نمی زنم ولی در درون خودم می دانم که ایشان چه کار کرده اند و چه خدماتی داشته است کسی که مردم و مملکت خود را دوست دارد این مسئله خیلی مهم است.

من چه قبل از انقلاب چه بعد از آن مجیز هیچ کس را نگفته ام و فقط روی عملکرد و کار بحث می کنم. من اعتراف می کنم که مهندس مشائی کسی است که فرهنگ را می شناسد، مردم کشورش، آداب و رسوم مملکت خود را می شناسد و اگر ایشان بیایند برای ریاست جمهوری بسیار خوب است. دوست دارم اولین کسی باشم که از مهندس مشایی دعوت کنم که برای کاندیداتوری ثبت نام کنند. نمی دانم آیا من تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی زنده خواهم ماند یا نه. اما مطمئنم که اگر مشایی در انتخابات شرکت کند، پیروز خواهد شد. یعنی واقعا باید مردم مهندس را ببینند و بشناسند و این میسر نمی شود مگر با گفت و گو مردم باید تفکر ناب مهندس را بشناسند مهندس خیلی کارها می خواست انجام دهد که جلویش را گرفتند ولی اگر بخواهیم این مملکت یک مملکت اسلامی و پیشرو باشیم می بایست فرهنگ را قوی کنیم

 

توصیه کشاورز به مشایی

من از همین تریبون به مهندس می گویم آقا به کسانی که اطرافت هستند و بدگویی می کنند اعتنا نکن راه درستی که می روی برو و به تهمت های دیگران گوش نکن چون ما عادت داریم که تهمت بزنیم
ما باید فرهنگ غنی خود را نگه داریم چرا تا حالا مملکت ما پاپرجاست برای اینکه مردم ما با فرهنگ هستند این چیزی که بعضی فکر می کنند بهشت موعود خارج است خواهند فهمید که نه! نه در غربت دلم شاد و نه رویی در وطن دارم.

ما که کشوری مستقل هستیم و به هیچ کشوری وابسته نیستیم باید از جوان هایمان استفاده کنیم تا با تمام توان از ایران حمایت کنیم چراکه تمام استعمارگران دنیا چشم به سرزمین ما دوخته اند خداوند سرزمین ما را اهورایی قرار داده است اهورایی یعنی بهشتی!
محمدعلی کشاورز در خلال حرفهایش به جایگاه زن در جامعه ایرانی و اسلام نیز اشاره کرد: من بارها گفته ام هیچ فرقی بین زن و مرد نیست فقط یک موهبتی را خداوند به زن داده است که به مرد نداده و آن هم زایش است.

درباره برخورد با بدحجابی

استاد کشاورز درباره فرهنگ سازی راجع به حجاب زنان نیز مطالب گفت و ضمن مخالفت با نوع برخورد انتظامی با مسئله حجاب بیان داشت: با زور و اسلحه نمی شود فرهنگ را قالب زد حجاب اول از همه باید درونی باشد و حجاب درون باید درست باشد تا حجاب ظاهر نیز درست شود.

با زور نمی شود یک چیز را به کسی تحمیل کرد باید فرهنگ این موضوع جا بیفتد. من که مروج حجاب هستم باید اول از همه خودم حجاب درونی داشته باشم که اگر چنین باشد هیچ وقت نمی گویم افراد را بگیرید بزنید که باحجاب شوند اول خودم محجبه باشم تا بعد بتوانم بگویم چه چیزی درست است و چه چیز غلط ما باید در وهله اول ببینیم حجاب چیست واقعا حجاب یعنی چه ؟
ما اگر مسئله حجاب را از راه درست ترویج کنیم اثراتش را هم خواهیم دید. حجاب تنها برای بانوان نیست اگر مرد حجاب درون داشته باشد هیچ گاه نگاه بد به زنان نخواهد داشت ما باید حجاب درون را در خود تقویت کنیم. کسانی که به بهانه بدحجابی جلو زنان را می گیرند آیا خودشان حجاب درون دارند؟

در خصوص حجاب باید فرهنگ سازی شود از طریق تلویزیون، تئاتر سینما و نقاشی اما با زور نمی شود هیچ گاه زور کارساز نبوده است به هر حال از نظر ارگانیسم بدنی مرد و زن فرق دارند به نظر من در درجه اول مردها باید حجاب داشته باشند البته این کار مشکلی است که باید به آن پرداخته شود. 

منبع:http://www.inn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=3&Id=1517&Rate=0


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: احمدی دلاور , احمدی نژاد ,



امام زمان
نوشته شده در چهار شنبه 19 مهر 1391
بازدید : 431
نویسنده : حسین

« شعری در مورد امام زمان (عج) »

گـــر چــه پیـمان را شکستم بر سـر پیمانه ام          بـا همـــه بد عــهدی ام آن عـاشق دیوانـه ام

گـــر بــه ظاهــر دورم از درگــاه تو ای نازنیـــن          بـاز هــــم مشــتاق روی دلـــکش جـانـانــه ام

از در مـــیخانه ات ای شـــاهد خـــوبان مـــران          با هـــمه عصیان همان دردی کـش میخانه ام

پـــــرده بردار از رخ زیـــــبا که مشتاق تـــــوام           آن رخ زیـــــبـا ندیــــــده، والــــه و دیــــوانه ام

پادشـــــاه جــــودی و ما بـــنده درگـــاه تـــــو           منتـــــظر بـر درگهت ،زان بخشش شاهانه ام

در مـــــیان بحــر هجران غوطه ور گشتم ولی           باز هـــم در جستجوی گــوهـــــر دردانـــــه ام

همچون من هرگز نباشـد بردرت پیمان شکن            لیــک با الــــطاف غــیر از تو، شـها !بیگانه ام

چون که لطف توست تنها ضامن رســوایی ام           ور نـــه آن گــردم که افشـــان در دل ویرانه ام

انتـــظارت بیش از حــد شد، تحمل تا به کی؟           آفتـــابـا! بـــــهر دیـــــدار رخـــــت پروانـــــه ام

والــــــه و شــــیدا و مـستم لیک، محتاج توام

یک نــــظر بر من نــــــمـا، ای عارف فرزانه ام!


:: موضوعات مرتبط: صهیونیسم آخرالزمان 2012 , ,
:: برچسب‌ها: امام زمان ,



اول مهر و بی مهری ما انسانها
نوشته شده در سه شنبه 18 مهر 1391
بازدید : 475
نویسنده : حسین

مولای من! مهدی جان

ای کاش در کلاس اول دبستان آموزگارم الفبای عشق تو را برایم هجی می کرد و نام زیبای تو را سرمشق دفترچه ی تکلیفم قرار می داد.

در دوره ی راهنمایی هیچ کس مرا به خیمه ی سبز تو راهنمایی نکرد.

در سال های دبیرستان کسی مرا با تو که مدیر عالم امکان هستی پیوند نزد.

در کلاس تاریخ کسی مرا با تاریخ غیبت و غربت و تنهایی تو آشنانساخت .

دریغ که در کلاس ادبیات آداب ادب ورزی به ساحت قدس تو را گوش زد نکردند!

کاش در کنار زبان بیگانه، زبان گفتگو با تو را نیز که آشناترین و دیرین ترین مونس فطرت های بشراست به ما می آموختند! ای کاش وقتی برا آموختن یک زبان خارجی به زحمت می افتادم به من می گفتند: او تمامی زبانها و گویش ها و لهجه ها...وحتی زبان پرندگان را می داند و می شناسد.

ای کاش در کنار انواع و اقسام فرمول های پیچیده ی ریاضی، فیزیک و شیمی فرمول ساده ی ارتباط با تو را نیز به من یاد می دادند.

وقتی برای کنکور درس می خواند کسی مرا برای ثبت نام در دانشگاه معرفت و محبت امام زمان تشویق نکرد کسی برایم تبیین نکرد معرفت امام نیز مراتب دارد و خیلی ها تا آخر عمر در همان دوران طفولیت یا مهد کودک خویش در جا می زنند.

از فضای نیمه بسته ی مدرسه وارد فضای باز دانشگاه شدم در دانشکده وضع از این هم اسف بار تر بود بازار غرور و نخوت پر مشتری بود و اسباب غفلت فراوان و فراهم.

فضا نیز رنگ و بو گرفته از علم زدگی و روشن فکرمآبی  خیلی ها را گرفتار تب مدرک گرایی می دیدم. علم آن چیزی بود که فلان کتاب مرجع اروپایی یا فلان مجله ی امریکایی ترجمه می شد از علوم اهل بیت دانش یقین بخش آسمانی کمتر به سخن میان می آمد.

مولای من!

در دانشگاه هم کسی برایم از تو سخن نگفت پرچمی به نام تو افراشته نبود کسی به سوی تو دعوت نمی کرد هیچ استادی برایم اوصاف تو را بیان نکرد کارکرد دروس معارف اسلامی و تاریخ اسلام جبران کسری معدل دانشجویان بود.در همین درس ها نیز تو سهمی نداشتی و غریب و مظلوم و از یاد رفته بودی


موضوع انشا :تابستان چگونه گذشت؟

بدون او...



:: موضوعات مرتبط: صهیونیسم آخرالزمان 2012 , ,
:: برچسب‌ها: امام زمان ,



آیا شما هم عاشق هستید؟!
نوشته شده در دو شنبه 17 مهر 1391
بازدید : 419
نویسنده : حسین

ملاک راستی آزمایی عشق به خدا  


خیلی‌ها مدعی هستند که عشق آفریدگارشان را در دل می‌پرورانند و محبوب‌ترین موجود عالم در پیشگاهشان هموست. اما این ادعا هنگامی قابل پذیرش است که مدعی بتواند در آزمون عاشقی نمره قبولی ارائه دهد و عشق خود را در میدان عمل به اثبات برساند.


دست عاشق

آزمون عاشقی برای خود ملاک ها و معیارهای خاصی دارد که می تواند راستی ادعای مدعیان را نمایش دهد و عیار عشق آنها را روشن سازد. بی شک یکی از بهترین ملاک های راستی آزمایی عاشقی، «چشم بستن از لذات و خوشی های زندگی» است که می تواند مصادیق گوناگونی داشته باشد.

کسی که حاضر است از خود بگذرد و لذاتش را فدای محبوب کند، قطعا لذتی بالاتر در خود یافته است و شیرینی عشق را با تمام وجودش چشیده است. اما برای خودآزمایی عشق خود به پروردگارمان با کدام یک از لذایذ شروع کنیم و کدامیک از آنها را در بوته آزمایش قرار دهیم؟ در میان این همه لذات و خوشی هایی که برای انسان فراهم است کدامیک می تواند جلوه ای از تمامی لذات باشد و ملاکی شایسته برای راستی آزمایی عشق ما به حضرت دوست قرار گیرد؟

در روایتی که از امام صادق علیه السلام نقل شده ملاکی بسیار جالب بیان گردیده است. امام ششم در این روایت چنین می فرماید:

خداوند متعال در مناجات خود با موسی علیه السلام چنین فرمود: «ای فرزند عمران! دروغ می گوید آن كس كه به گمانش مرا دوست دارد اما چون شب فرا رسد می خوابد و چشم از عبادت من فرو می بندد. مگر نه این است كه هر دلداده اى دوست دارد با دلدار خود خلوت كند؟!

هان! اى پسر عمران، من از حال دوستداران خود آگاهم. هنگامی که سیاهی شب فراگیر می شود، دیده دلشان را می گشایم و كیفرم را در برابر چشمانشان مجسم می كنم و آنها چنان که گویی مرا می بینند با من سخن مى گویند.»

آری، عشق اگر باشد خواب را از چشمان می رباید و انگیزه ای تازه در دل ایجاد می کند. اگر راست می گوییم که عاشق اوییم باید در هنگامه ای که هیچ دیده ای جز دیدگان تیزبین او ما را نمی پاید دیده بگشاییم و در خلوت شبانه با او سخن عاشقانه بگوییم.

شب زنده داری نشانه ای برای بندگان ویژه خدا

شب، هنگامه خواب و استراحت است و کمتر کسی حاضر می شود، خواب ناز را بر چیز دیگری ترجیح دهد و گرمای رختخواب را رها کند. مخصوصا هر چه که شب، رو به صبح می رود، خواب آلودگی انسان بیشتر می شود و جدایی از رختخواب سخت تر.

با این وجود گویا که این تنها حرارت عشق است که می تواند بر گرمای رختخواب پیروز شود و انسان را از جای گرم و نرمش جدا نماید. مادری که نیمه شب، از خواب نازش می گذرد و به کودک شیرخوارش رسیدگی می کند، پدری که علی رقم خستگی فراوان روز، با دیدن بدن تب دار فرزندش به تلاطم می افتد و خواب از چشمانش رخت بر می بندد، پزشکی که در نیمه شب برای مداوای یک بیمار اورژانسی شتابان به سوی بیمارستان می رود، آتش نشانی که برای نجات یک خانواده محصور در آتش به سرعت از جا برمی خیزد، تنها با حرارت پرشور محبت است که چنین می کند.

دعا

عشق به پروردگار نیز عاشقان حقیقی خدا را در نیمه های شب از جا می کَند و به عبادت شبانه مشغول می کند. به همین خاطر است که قرآن یکی از ویژگی های بندگان خاص خود را شب زنده داری معرفی می کند. عاشق، همیشه در پی موقعیتی مناسب است تا با معشوق خود خلوت کند و زمانی شایسته را برای گفتگو با او اختصاص دهد و دلدادگی اش را به او ابراز نماید.

خداوند در آیات پایانی سوره مبارکه فرقان، دوازده نشانه برای بندگان ویژه خود عنوان داشته که شب زنده داری یکی از آنها است. در آیه 64 این سوره می خوانیم که:

وَ الَّذینَ یَبیتُونَ لِرَبِّهِمْ سُجَّداً وَ قِیاماً.

(بندگان ویژه خدای رحمان) كسانى هستند كه در حال سجده و قیام براى پروردگارشان، شب زنده دارى می كنند.

امیر مومنان علی علیه السلام نیز یکی از ویژگی های پرهیزکاران را چنین برمی شمرد:

«اما اللیل فصافون اقدامهم» (نهج البلاغه، خطبه 193 معروف به خطبه همّام)

آنان شب ها در حال قیام و شب زنده دارى اند.

آری، پای حرارت عشق که به میان آمد دیگر هیچ حرارتی نمی تواند به گرد پای آن برسد و دمایی همانند آن داشته باشد. گرمای رختخواب مست کننده و لذت بخش است اما خوش تر از یاد خدا و مناجات با او نیست.

جالب اینجا است که این آیه شریفه «تداوم در عبادت شبانه» و «اصرار بر شب زنده داری» را نشانه ای برای بندگان ویژه پروردگار می داند. (فعل مضارع «یَبِیتُونَ» نشانه استمرار است)

البته باید توجه داشت که شب زنده داری به معنای عبادت تمامی ساعات شب نیست بلکه مناجات و عبادت در بخشی از شب نیز ما را شامل این آیه خواهد کرد و مصداقی از بندگان خاص خدا خواهد نمود.

اما شب، چه ویژگی خاصی دارد که خداوند عبادت شبانه را نشانه بندگان خاص خود برمی شمرد؟

1ـ فضای آرامی که بر شب حکم فرما است خلوت میان عاشق و معشوق را فراهم می کند و رابطه میان بنده و محبوب را دل پذیر و مستحکم تر می نماید.

2ـ آرامش حاکم بر شب تمرکز آفرین است و بر بهره وری این رابطه می افزاید.

3ـ تاریکی شب جایی برای ریا و تظاهر باقی نمی گذارد.

4ـ آزمون شبانه سخت تر از آزمون روزانه است. چرا که گذر از لذایذ شبانه سخت تر از عبور از لذایذ روزانه به نظر می آید. آرامش و لذتی که در خوش گذرانی های شبانه وجود دارد در نوع روزانه اش کمتر دیده می شود. برای نمونه همه می دانند که خواب شب با خواب روز قابل مقایسه نیست و لذتش بسیار بیشتر از آن است.

خداوندا! لذت عبادت شبانه ات را به همه ما بچشان.


:: موضوعات مرتبط: جامعه , ,
:: برچسب‌ها: عشق ,