پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
محمود ما اينگونه هست ...
نوشته شده در چهار شنبه 15 خرداد 1392
بازدید : 350
نویسنده : حسین

محمود ما اینگونه هست ....

یکی بود یکی نیود ، غیر از خدای مهربون هیچکی نبود ، شهری بود به نام ایران . سال های دور مردی نورانی با پیامی الهی بر ظلم شب حمله ور شد ...
سالها گذشت و این پیر نورانی به رحمت خدای مهربون رفت ...
شهر ایران رو بار دیگه تیرگی و سیاهی فرا گرفته بود... 
سال ها بعد مردی جوون به نام محمود در این تاریکی تک و تنها طلایه دار عدالت شد...
محمود قصه ما اینگونه بود ;


در شهر ایران افرادی اینطور بودند:

[تصویر: 2.jpg]


اما محمود ما اینطوری بود

[تصویر: 1.jpg]



برخی اینطوری هم بودن:

[تصویر: 4.jpg]


اما محمود ما اینطوری بود

[تصویر: 3.jpg]



در شهر ایران افرادی اینطوری هم بودن:

[تصویر: 6.jpg]

اما باز محمود ما اینگونه بود

[تصویر: 5.jpg]


خانه های این چنینی هم بود:

[تصویر: 8.jpg]

اما محمود ما اینگونه بود

[تصویر: 7.jpg]


در ایران اینجوری هم بود:

[تصویر: 10.jpg]

اما باز هم محمود ما اینگونه بود

[تصویر: 9.jpg]


بیرون از شهر ایران هم اینگونه بود:

[تصویر: 12.jpg]

اما محمود ما اینگونه بود

[تصویر: 11.jpg]


قرار دادهایی اینجوری هم بود:

[تصویر: 16.jpg]

اما محمود ما اینگونه نبود

[تصویر: 15.jpg]

اشخاصی هم اینگونه بودن:

[تصویر: 14.jpg]

اما محمود ما اینجور بود

[تصویر: 13.jpg]



آری ، محمود ما اینگونه هست ....


قصه ما به سر نرسید ، محمود ما رو هم نگذاشتند به خونه برسه ...



http://mardominejad.blogfa.com/post/24


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: محمود احمدي نژاد ,



بازدید : 437
نویسنده : حسین
 
در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام شاخص‌های موضوعی، دانشمندان، نشریات، کشورها و دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی سنجش می‌شود و اطلاعات قابل توجه‌ای ارائه می‌شود که نشاندهنده قابلیت استنادی بودن هر کدام از این شاخصه‌ها است.
 
 

شبکه ایران /  رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: توجه دولتهای خدمتگزار نهم و دهم باعث رشد چشمگیر علم پژوهی و ارتقا ایران اسلامی به رتبه نخست تولید علم در منطقه شد.

'جعفر مهراد' در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در سمنان افزود: در 10 سال گذشته رشد کمی و کیفی آموزش عالی در کشور بسیار قابل توجه بوده و باعث شده ایران پله‌ های پیشرفت علمی در بین کشورهای اسلامی و جهان را به سرعت طی کند.
وی ادامه داد: رشد ایران اسلامی در این سالها موجب شد کشور در رتبه نخست پیشرفت علمی در منطقه قرار گیرد و از ترکیه که چندین سال در مقام نخست قرار داشت جلو بزند.
رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اظهار داشت: در سالهای 2011 و 2012 میلادی دانشمندان ایران اسلامی 27 هزار مقاله در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به ثبت رساندند که در تاریخ علمی ایران اسلامی بی ‌سابقه است.
مهراد با اشاره به نمایه شدن 37 هزار مقاله از ایران در پایگاه معتبر علمی اسکپوس در سال 2012 میلادی افزود: ایران اسلامی با این پیشرفتهای علمی هم ‌اکنون در رتبه 16 تولید علم جهان قرار دارد.
وی همچنین گفت: 57 کشور جهان اسلام در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام عضویت دارند و ایجاد ارتباط برای تبادل مسائل علمی، دانشجو، استاد دانشگاه و تامین مالی برخی از پروژه‌های علمی و پژوهشی از وظایف این پایگاه محسوب می‌شود.

71 هزار و 500 مقاله از ایران در سه پایگاه معتبر علمی جهان نمایه شد
 رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: 71 هزار و 500 مقاله غیرتکراری از دانشمندان ایران اسلامی سال گذشته میلادی در سه پایگاه معتبر علمی آی اس آی، اسکپوس و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (آی، اس، سی) نمایه شده است.

'جعفر مهراد' اظهار داشت: از این تعداد 25 هزار مقاله در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و بقیه در دو پایگاه معتبر علمی دیگر نمایه شد و در مجموع نشاندهنده پیشرفت علمی ایران همگام با جهان است.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام سازمانی تحت پوشش سازمان کنفرانس اسلامی و سومین پایگاه معتبر علمی جهان پس از آی، اس، آی آمریکا و اسکپوس هلند در نمایه کردن مقاله‌های قابل استناد است و مرکز این پایگاه در ایران در شهر شیراز واقع شده است.
وی با بیان اینکه 59 درصد از کل تولید علم کشور در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است، افزود: 5/30 درصد نیز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و 5/10 درصد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور تولید شده است.
وی با بیان اینکه یک هزار و 119 عنوان نشریه عربی زبان در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه می‌شود، خاطرنشان کرد: یک هزار و 700 نشریه از کل کشورهای اسلامی و یک هزار و 130 عنوان نشریه معتبر فارسی زبان که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای رتبه‌ هستند در این پایگاه نمایه می‌شوند.
وی از نمایه شدن 470 عنوان نشریه به سایر زبان‌ها همانند اردو، کردی، فرانسوی، مالزیایی و ... در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خبر داد و اظهار داشت: در مجموع چهار هزار نشریه در این پایگاه نمایه و مورد استفاده دانشمندان جهان اسلامی قرار می‌گیرد.
مهراد با اشاره به تحت پوشش بودن 75 کشور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، اضافه کرد: ‌تسهیلات و امکاناتی که از طریق این پایگاه در اختیار دانشمندان قرار می‌گیرد نقش مهمی در پیشبرد فعالیت‌های معتبر علمی دارد.
وی یادآور شد: در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام شاخص‌های موضوعی، دانشمندان، نشریات، کشورها و دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی سنجش می‌شود و اطلاعات قابل توجه‌ای ارائه می‌شود که نشاندهنده قابلیت استنادی بودن هر کدام از این شاخصه‌ها است.
رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام کمک مالی این پایگاه به اجرای طرح‌های مهم علمی و پژوهشی، چاپ نشریات معتبر دانشگاه‌ها، ایجاد ارتباط بین واحدهای علمی و دانشگاه‌های مهم جهان اسلام و ... را از مهمترین اهداف ایجاد این پایگاه عنوان کرد.


:: موضوعات مرتبط: جامعه , احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: توليد عيم , ايران اسلامي , ايران و توليد علم , ميزان توليد عيم در ايران , رتبه تولبد علم ايران در جهان ,



بازدید : 543
نویسنده : حسین

 

محمود احمدی‌نژاد تاکید کرد: ما هستیم و تازه کار ما آغاز شده است و اندیشه بهار و خود بهار چیزی نیست که کسی بتواند با پایمال کردن یک جوانه آن را از بین ببرد.
 
 

شبکه ایران / رییس جمهور کشورمان که در آیین اختتامیه جشنواره وبلاگ‌نویسی و عکس بهار در سالن اجلاس سران حضور یافته بود و برخلاف برخی خبرها، اسفندیار رحیم‌مشایی او را در این برنامه همراهی نمی‌کرد، با بیان اینکه "متاسفانه جای مرد بهاری خالی است، اما حوصله کنید"، اظهار کرد: آقای عزیزی در همین جلسه به من گفت که "باشید" من در پاسخ به او گفتم که ما هستیم، همه هستیم، تازه کار ما آغاز شده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: اندیشه بهار و خود بهار چیزی نیست که کسی بتواند با پایمال کردن یک جوانه آن را از بین ببرد. گاهی جوانه حتی از زیر آسفالت‌هایی که روی آنها غلطک زده‌اند باز خود را نشان داده است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه "این وعده خداست که کسی که با عشق به بهار زندگی می‌کند، بهار حقیقی را در آغوش خواهد کشید"، گفت: در آغاز راهیم، یک راه پرافتخار و سرتاسر پیروزی در راه است. اندیشه بهار هرگز طعم شکست را نخواهد چشید، پیروزی در ذات اندیشه بهاری است.
رییس‌جمهور همچنین افزود: اصل حضور انسان در این عالم و انگیزه او رسیدن به بهار و برپا کردن یک زندگی بهاری است. آمدن ما برای برپا کردن بهار است. تمرکز فعالیت شیطان در طول تاریخ از بین بردن یاد و نام بهار و عشق به بهار بوده است. اگر عشق و امید به برپایی بهار وجود نداشته باشد زندگی و حرکت بی‌معناست.
وی با بیان اینکه "اگر شیطان از کسی امید به بهار را بستاند حیات را از او ستانده است"، اظهار کرد: ملت ایران اولین ملتی بوده که حقیقت بهار را شناخته و هزاران سال برای رسیدن به آن زندگی کرده است و هر سال با آن تجدید میثاق می‌کند.
احمدی‌نژاد اضافه کرد: دشمنان بهار در طول تاریخ در برابر ملت ایران ایستاده‌اند و در فرازهای گوناگون تلاش کرده‌اند اندیشه بهار را از ما سلب کنند اما از پس صدها و هزاران حادثه آنچه رفته است دشمن بوده‌اند و آنچه مانده ملت ایران و ملت ایران تا آخر خواهد بود و بهار حقیقی را در همه هستی برپا خواهد کرد.
رییس‌جمهور در ادامه صحبتهای خود گفت: در این مراسم جمعی از دوستان بهار و عاشقان بهار دور هم جمع شده‌اند ولی متاسفانه جای یکی از عاشقان حقیقی بهار و مرد همیشه بهاری ایران خالی است.
بنا بر این گزارش احمدی‌نژاد در پایان سخنرانی خود این شعر را قرائت کرد: ما از تبار رستم و فرهاد و آرشیم / واندر شرار فتنه آخر سیاوشیم / در ااتهاب رؤیت آن مهر آخرین / در مجمر سپیده سپندی بر آتشیم. 
 

لینک دانلود فیلم


:: موضوعات مرتبط: جامعه , سیاست , احمدی دلاور , آزاد راه گمشده , ,
:: برچسب‌ها: فيلم بهاري , يهار , گفتمان بهار ,



بازدید : 535
نویسنده : حسین




شبکه ایران / حجت الاسلام بهمن شریف زاده روز گذشته در جمع حامیان مهندس مشایی سخنان مهمی را بیان کرد که متن کامل آن در ادامه آمده است:

سلام بر شیرزن کربلا که در صحنه برترین مصیبت ها فرمود: «جز زیبایی ندیدم» .
برادران و خواهران گرامی پیوسته از تکلیف و وظیفه امروز حامیان دولت پرسیدند به اختصار به پاسخ این پرسش اشاره ای خواهم کرد. از زینب کبری(س) آغاز کردم تا نخستین تکلیف را که تکلیف دل من و شماست، از کلام حضرتش اتخاذ کنیم. من به دو سنخ تکلیف اشاره می کنم:
1-تکلیف دل که اصل و اساس است؛
2- تکلیف رفتار.

حضرت زینب (س) تکلیف دل را مشخص کرد؛ ایشان فرمود: «ما رأیت الا جمیلا»؛ جز زیبایی ندیدم این گفتار از این موضوع حکایت می کند که اهل حق نگاهی زیرپوستی و عمیق دارند؛ یعنی زیرپوست وقایع را می بینند و نگاه سطحی ندارند. شما پیوسته از امید و امیدواری سخن گفتید و سؤال کردید که امید داشته باشیم یا خیر؛ من می خواهم به صراحت خدمت شما عرض کنم که امید را بر اخبار پی ریزی نکنید. زمانی که امید را بر اخبار بنا کنیم، پیوسته منتظریم خبری درباره تأیید صلاحیت بشنویم و به هر فردی که می رسیم از خبری می پرسیم. ما باید امیدمان را بر مبانی اعتقادی و اساس و اصل باورهایمان بنا کنیم. پی ریزی امید بر ظاهر واقعه کربلا نبود، ظاهر واقعه که مصیبت بریده شدن گلوی سیدالشهداء (ع) و به زمین افتادن امام حق بود، امید حضرت زینب (س) نه بر سطح و ظاهر؛ بلکه بر زیر پوست و عمق این واقعه پی ریزی شده بود. همان عمقی که نجات اسلام، وابسته به آن بود. حال باید دید که زیرپوست واقعه ما چیست.

فرایند جهان رو به روشنایی است
جناب مهندس مشایی و دکتر احمدی نژاد فرمودند در رسیدن به واژه بهار، لطف خدا شامل حال ما شد. گفتمان بهار آن مبنا و اصلی است که ما باید امید خود را بر آن پی ریزی کنیم. بنده دو شب پیش در کنار دکتر از ایشان پرسیدم: آیا فرجی می شود؟ ایشان فرمودند: فرج، فرج حجت خداست و اینها همه بهانه است. گفتمان بهار باید درک شود. جناب آقای احمدی نژاد این واژه را بازخوانی کردند. بازخوانی، معنا، هدف و انگیزه دارد. ممکن است گفته شود که صحبت درباره امام زمان (عج) و انتظار بسیار بوده و هست و فرمایش رئیس جمهور حرف جدیدی نیست؛ اما با کمی دقت متوجه می شوید که بین گفتمان بهار با سخن گفتن دیگران از انتظار تفاوت عمیقی وجود دارد. این همان مبنایی است که باید امیدمان را بر آن پی ریزی کنیم.

در تفکر دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی فرآیند جهان رو به روشنایی است. زمانی جناب مهندس مشایی به بنده فرمود: فلان فردکه ظاهراً نماینده تفکر جماعت پایداری است، وقتی درباره سیرجهان و مهدویت بحث می کردیم، می گفت دنیا رو به تاریکی می رود؛ یعنی فرآیند دنیا رو به تاریکی است و مردم و همه امور هر روز بد و بدتر می شوند. جناب مهندس می گفت به او گفتم: اگر همه بد و بدتر می شوند، چه کسی امام زمان(عج) را می خواهد و چه کسی این حضرت را خواهد خواست؟! اگر همه بد شوند و کسی امام زمان(عج) را نخواهد، ایشان برای چه ظهور کنند؟ علت غیبت حضرت مهدی(عج) این بوده است که مردم شایستگی ایشان را نداشتند؛ حال اگر حرکت جهان رو به بدتر شدن باشد و مردم پیوسته سقوط کنند، علت غیبت تشدید، تحکیم و تثبیت می شود؛ در این صورت حضرت(عج) برای چه باید ظهور کند؟!
توصیه احمدی نژاد و مشایی به حامیان
گفتمان بهار، تفکر حرکت جهان رو به روشنایی است. آن کسی که باور داشته باشد فرآیند حرکت جهان رو به روشنایی است، امیدوار می شود و هرچه که رخ دهد امید خود را از دست نمی دهد. این معنای صحبت آن شب دکتر احمدی نژاد است که بهار شکست نخواهد خورد و در ذات آن شکست وجود ندارد. پیش از بیان توصیه رفتاری، باید نسبت به قلب شما توصیه کنم؛ توصیه دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی نسبت به قلب شما این است که امیدتان را بر خبر پی ریزی نکنید؛ بلکه مبنای آن را گفتمان بهار قرار دهید و امیدتان را بر همان مبنا بنا کنید.

گفتمان بهار همان گفتمان انقلاب اسلامی است؛ اما می خواهم خدمت شما نکته ای را تذکر دهم؛ چون سؤال شد که آیا تفاوتی میان گفتمان ما با گفتمان انقلاب اسلامی وجود دارد یا خیر. آیا مذهب جعفری با دین محمدی (ص) تفاوتی دارد یا خیر؟
ما معتقدیم مذهب جعفری همان تفکر و دین رسول خدا (ص) است؛ اما ممکن است این پرسش مطرح شود که پس چرا این نام مطرح می شود؟ دوستان بدانید هر نام نوین و اندیشه والایی که به وجود می آید در گذر زمان توسط برخی مدعیان اهل نفاق مصادره می شود. شنیدید مهندس مشایی در بحث پایان اسلام گرایی چه گفت؟ ایشان گفت: کدام اسلام؟ اسلامی که مصادره شده است؟ وهابیون می گویند: اسلام. سلفی گری می گوید: اسلام، پیش از بروز و ظهور امام صادق(ع) هم همه می گفتند اسلام. اسلامی صحیح، یعنی مذهب جعفری چگونه باید معرفی شود؟ یعنی در میان قرائت های گوناگون از اسلام، قرائت صحیح، قرائت جعفربن محمد (ع) است. در طی سی و پنج سالی که از عمر گفتمان انقلاب اسلامی می گذرد چه بسیار مدعیانی که تلاش کرده اند با قرائت خویش از راه امام خمینی (ره)، این گفتمان را به نفع خویش مصادره کنند؛ آیا تعداد آنها کم بودند؟! امروز از گفتمان بهار سخن می گوییم که قرائتی صحیح از گفتمان انقلاب اسلامی است؛ چون امام (ره) انقلابی را ایجاد کرد که آرمان و غایت او مهدی(ع) بود و گفتمانی را مطرح نمود که رو به روشنایی داشت و حرکت جهان را رو به روشنایی می دید نه رو به تاریکی. دقت کنید اگر گفتمان بهار را درک و به خوبی باور نکنیم، مبنایی برای امیدواری نداریم. تکلیف دل ما امیدواری است؛ اما امیدواری باید بر مبنا استوار شود نه بر خبر. آن مبنا گفتمان بهار است. این همان عنایتی است که جناب دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی گفتند شامل حال ما شد. این دو بزرگوار فرمودند: خدا به ما لطف کرد که واژه بهار را در گویشمان قرار داد و به ذهنمان آورد.

حال پرسش این است که تکلیف رفتار چیست و چه باید بکنیم؟ تکلیف دل بالاتر از تکلیف رفتار است؛ اگر دلی امیدوار نداشته باشیم، حرکت ادامه پیدا نمی کند. اگر می خواهید حرکت را ادامه بدهید، باید بهاری شوید. توصیه موکد جناب آقای احمدی نژاد و مهندس مشایی این است که بهاری بشویم. بهاری شدن به معنای آن است که گفتمان بهار را باور کنیم. باید این گفتمان در وجودمان شکل بگیرد. گفتمان بهار همان حکایت زینب کبری (س) است: «ما رأیت الا جمیلا»؛ جز زیبایی چیزی ندیدم؛ اما چه باید بکنیم؟ در موضوع رفتار چه تکلیفی داریم؟ تکلیف ما ولایتمداری است. اتفاقاً ولایتمداری هم از آن واژگانی است که 35 سال از عمرش می گذرد و توسط برخی از مدعیان مصادره شده است و به همین دلیل باید تبیین شود که ولایتمداری چیست؟ رهبر معظم انقلاب حفظه الله جناب آقای احمدی نژاد را معیاری نسبی برای انتخاب ساختند. معنای این حرف چیست؟ ایشان فرمودند: دولت بعدی باید همه نقاط مثبت این دولت را داشته باشد و از نقاط ضعف آن به دور باشد.

در مصاحبه با یکی از روزنامه ها (نام آن روزنامه را به یاد نمی آورم) از من سؤال شد: این مسئله مگر در دولت های قبلی صادق نبوده است که آقا در این برهه از زمان این موضوع را بیان فرمودند؟ گفتند: حتماً صادق بوده است. در اصل حکم عقل است که دولت بعدی باید بهتر از دولت قبلی باشد و گام بعدی باید بهتر از قبلی باشد؛ اما این حکم مطلق است و مقید و زمانمند نیست. تأکید و تصریح آقا بر این حکم عقل، درباره دولت احمدی نژاد به معنای این است که من گفتمان احمدی نژاد را می خواهم؛ به عبارت دیگر منظور ایشان این است که من این گفتمان را می پسندم. بنابراین باید معیار رهبری را برای مردم بازگو و تبیین کنید. زمان چندانی از بیان این کلام نگذشته (حدود دو ماه بیشتر نیست که ایشان این موضوع را بیان فرمودند) و بنابر این فرمایش ایشان هنوز تازه است. مطالبه معقول مطالبه ای است که معیار رهبر معظم انقلاب را جویا شود. ایشان گفتمان دکتر احمدی نژاد را می خواهد؛ چون فرمودند دولت بعدی باید همه نقاط مثبت دولت احمدی نژاد را داشته باشد. چه نقاطی از نگاه ایشان مثبت است؟ برای پاسخ به این پرسش باید به فرمایش های معظم له مراجعه کرد. احیای ارزش های انقلاب، احیای گفتمان امام(ره) و آن چه ما از حضرت امام(ره) آموختیم همه در فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به این دولت است. البته این در بحث از ارزش هاست.

چرا هر کس جز احمدی نژاد؟
 ایشان درباره خدمات بسیار دولت سخن گفته اند؛ مسکن مهر، سهام عدالت، هدفمندی یارانه ها و... در سخنان ایشان نقاط مثبت دولت آقای احمدی نژاد به شمار آمده اند. مقام معظم رهبری تک تک این نقاط مثبت را برشمرده و سپس فرموده اند دولت بعدی باید نقاط مثبت این دولت را داشته باشد؛ یعنی احمدی نژاد معیار است. حالا چرا می گوییم تبیین کنید؟ چون تبیین مهم است. اگر نفس کلام رهبر را در این زمینه تبیین کنید، مسائل بسیاری روشن می شود. در برابر آنچه رهبر فرموده است می بینید گفتمانی قرار گرفته است که از هشت سال پیش می گوید: هرکسی اداره دولت را در دست بگیرد جز آقای احمدی نژاد. این موضوع در کلام آقای هاشمی مطرح است که هرکسی باشد جز احمدی نژاد. ایشان از هشت سال پیش این گفتمان را مطرح کرده و امروز هم هنوز دارد آن را ادامه می دهد. با توجه به همین حساسیت امروز باید پرسید: احمدی نژاد کیست؟ یعنی احمدی نژاد امروز کیست؟ خودش گفت: احمدی نژاد مشایی است و مشایی احمدی نژاد؛ پس طبق گویش آقای هاشمی هرکسی باشد جز احمدی نژاد یعنی امروز هرکسی باشد جز مشایی. من می خواهم گفتمان رهبری برای مردم تبیین شود. گفتمان رهبری این است: من گفتمان احمدی نژاد را می خواهم؛ چون فرمودند: دولت بعدی باید همه نقاط مثبت این دولت را داشته باشد. گفتمان مقابل رهبری که بعداً می گویند: من ولایتمدار، چنین و چنان و تسلیم امر رهبریم، برخلاف واقعیت است، مصادره واژه ولایتمداری است؛ زیرا می گوید: هرکسی باشد جز احمدی نژاد؛ یعنی هرکسی باشد جز کسی که بخواهد خط احمدی نژاد را ادامه بدهد. این موضوع را باید برای مردم تبیین کرد؛ شما نیز همین کار را انجام دهید و آن را تبلیغ کنید. تبیین این فرمایش فعالیتی نیست که ما را دچار معضل سیاسی و امنیتی کند؛ چون کلام رهبری است که تبیین می شود و در نقطه مقابل همه حرکت ها برای این است که چنین اتفاقی نیفتد.

می خواهم نکته آخر را خدمتتان عرض کنم؛ برای این منظور که گفتمان احمدی نژاد فراموش شود تلاشی هم صورت می گیرد؛ این تلاش برای انتساب برخی از تأیید صلاحیت شدگان به جناب دکتر احمدی نژاد است. من می خواهم این موضوع را هم تبیین کنید که چنین انتسابی باطل است. تفکر هیچ فردی از این جمع احراز صلاحیت شده با تفکر احمدی نژاد تناسب ندارد. این حرکت غلطی است برای آرام کردن حامیان دولت جناب احمدی نژاد.

جناب احمدی نژاد چند حرکت کردند. پیش از این حرف ها این خط خوانده شده بود. بسیاری پرسیدند: چرا آقای احمدی نژاد با آقای مشایی وارد ستاد شدند؟ این سؤال را از آقای احمدی نژاد هم کردند. سیل حمله ها و هجمه ها به ایشان را شاهد بودید. نمی خواهم زیاد صحبت کنم و قصدم فقط آشکار شدن این نکته است که تکلیفی را هم برای ما معین می کند. آن روز اشاره کردم که در پس پرده آمدن جناب آقای احمدی نژاد با آقای مشایی حرف های ناگفته است. حرف های ناگفته ای برای باطل کردن یک فکر نادرست یا یک توطئه. توطئه چه بود که آقای احمدی نژاد با این حرکت باطلش کرد؟ پیش از این حرف ها ولوله افتاده بود که اگر آقای احمدی نژاد چوب خشک هم بگذارد مردم به آن رأی می دهند می دانید معنای این حرف چیست و با چه هدفی گفته می شد؟ هدف از بیان آن دوست داشتن آقای احمدی نژاد نبود؛ بلکه هدف این بود که فرد مورد نظر احمدی نژاد و کسی که ایشان تفکرش را منحصر در او می بیند در دید حامیان رئیس جمهوری مبهم شود. عده بسیاری برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

فقط مشایی
 اما پرسش این است که چرا بسیاری از آنها که با آقای احمدی نژاد بودند این کار را انجام دادند؟ در آن روز هم همین تلاش ادامه داشت تا فرد خاصی را به دکتر احمدی نژاد نسبت دهند؛ از همین رو رئیس جمهور آمد تا خط بطلانی بر این توطئه بکشد و نشان دهد که نظرشان منحصراً بر جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی است و هیچ فردی جز ایشان نمی تواند گفتمان بهار را ادامه دهد. آمدن ایشان ایثار بود، اما برای خنثی کردن توطئه یاد شده ضرورت داشت. متأسفانه الآن نیز بعضی ها دوباره دارند این توطئه را ادامه می دهند و برخی از جماعت احراز صلاحیت شده را به احمدی نژاد نسبت می دهند. آنچه مهم است تشریح نادرست بودن این نسبت است که نه خلاف امنیت است نه خلاف سیاست. نظر آقای احمدی نژاد منحصر در آقای مشایی است نه شخص دیگر؛ یعنی شخص دیگری خودش را به احمدی نژاد متصل نکند. اشتباه نکنید گفتمان بهاری فقط در آقای اسفندیار رحیم مشایی منحصر است. 
 


:: موضوعات مرتبط: جامعه , سیاست , احمدی دلاور , آزاد راه گمشده , ,
:: برچسب‌ها: گفتمان دولت , فيلترينگ سايت هاي حامي دولت , حامي , حامي دولت , طرفداران احمدي , مشايي , فيلتر شكن ,



ویژگی‌های گفتمان احمدی‌نژاد
نوشته شده در یک شنبه 5 خرداد 1392
بازدید : 524
نویسنده : حسین
 
 
نگاهی به چینش فعلی 8 نامزد قطعی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نشان می‌دهد که گفتمان حامیان دولت فاقد هرگونه نماینده‌ای در این عرصه است. گفتمانی که مولفه اصلی آن داعیه‌داری قشرهایی از جامعه بود که حضرت امام روح‌الله آنان را ولی‌نعمتان اصلی این نظام و انقلاب خوانده بودند.
 
 
 
گفتمان حامیان دولت در سال‌های 84 و 88 با اجماعی که نه در سطح سیاسیون و کانون‌های قدرت و ثروت، بلکه با اجماعی که در طبقه قشرهای متوسط و مستضعف جامعه شکل گرفت، به رأس قوه مجریه راه یافت. اما در دو سال اخیر هجمه رسانه‌ای و غیر‌رسانه‌ای وسیعی علیه حامیان گفتمان دولت و حلقه اصلی تشکیل دهنده آن با طراحی بازی‌ای دقیق و برچسبی به نام انحرافی شکل گرفت. انتخابات مجلس نهم، نخستین عرصه عملی کردن این سیاست بود و در پروسه‌ای بی‌سابقه، این دولت‌های نهم و دهم بودند که برخلاف دولت‌های سازندگی و اصلاحات، هیچ نماینده‌ای را در انتخابات پایان دوره خود برای نمایندگی از طرف گفتمان غالبشان نداشتند! حال سوالی که در این میان پیش می‌آ‌ید، این است که آینده گفتمان حامیان دولت چه خواهد شد؟

ویژگی‌های گفتمان احمدی‌نژاد
دکتر حمیدرضا اسماعیلی می‌گوید: در پاسخ به پرسش شما باید بگویم گفتمان آقای احمدی‌نژاد و دولت‌‌های نهم و دهم چه ویژگی‌هایی دارد و براساس آن حالا چه کسانی وجود دارند و چه کسی قرابت و چه کسی فاصله دارد. این پژوهشگر و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با با بیان این که من نام گفتمان دولت‌های نهم و دهم را گفتمان «پسا اصلاحات» می‌دانم، خاطرنشان می‌کند: یکی از ویژگی‌های این گفتمان، آن است که به لحاظ تاریخی بعد از دولت اصلاحات توانست کرسی ریاست جمهوری و دولت را به دست بگیرد. نکته مهم دیگری هم که وجود دارد، واکنشی است که به لحاظ گفتمانی در واکنش به گفتمان اصلاحات شکل گرفت.
وی در تشریح گفتمان دولت می‌گوید: این واکنش لزوماً به معنای انکار تمام مولفه‌های گفتمان اصلاحات نبود و از آن‌طرف ضمن آن‌که به بخشی از گفتمان اصولگرایی انتقاد داشت، بخشی از گفتمان اصولگرایی را نیز به همراه داشت. لذا از این جهت ما می‌توانیم بگوییم گفتمان حامیان دولت که با دکتر احمدی‌نژاد در سپهر سیاسی ایران ظهور کرد، یک جریان و گفتمان سوم بود، یعنی نه گفتمان اصولگرایی محض بود و نه اصلاح‌طلبی محض، بلکه در واکنش به این دو ظهور کرد. دکتر اسماعیلی با بیان این‌که به جرات می‌توانیم بگوییم که گفتمان آقای احمدی‌نژاد، در دولت‌های نهم و دهم به معنای واقعی یک گفتمان بود، خاطرنشان می‌کند: یعنی کاملاً انسجام داشت. صدر و ذیل این اندیشه با هم انطباق داشت و آقای احمدی‌نژاد را در این وادی می‌توانیم یک انسان پیشرو بدانیم. فردی که با آمدنش یک تئوری جدیدی در عالم سیاست ظهور کرد.
نویسنده کتاب «شورش اشرافیت بر جمهوریت» در تبیین ویژگی‌های این گفتمان می‌گوید: اولاً این را بگوییم که پایگاه اجتماعی گفتمان حامیان دولت را بخشی از نیروهای مذهبی جامعه تشکیل می‌دادند که در طول سال‌های پس از انقلاب هم از جریان راست سنتی روی‌برگردان شده بودند و هم از جریان اصلاحات! در واقع پایگاه اجتماعی که هم خود آقای احمدی‌نژاد و هم گفتمانشان به آن تعلق داشت و شامل طبقه متوسط و طبقه پایین جامعه می‌شد.
دکتر اسماعیلی در‌خصوص مولفه‌های گفتمانی دولت احمدی‌نژاد که بر پایه عدالت استوار شده است، تصریح می‌کند: یک بخش از مولفه‌های گفتمانی احمدی‌نژاد عدالت است که شامل عدالت قضایی، عدالت اجتماعی، عدالت سیاسی و عدالت اقتصادی می‌شود.

مقاومت در عین گفت‌و‌گو
به گزارش ایران وی «مقاومت در عین گفت‌و‌گو» را یکی دیگر از مولفه‌های این گفتمان می‌داند و می‌گوید: در عرصه سیاست خارجی کشور برخی اساساً مولفه مقاومت و استقامت را سعی می‌کنند به کناری بگذارند. برخی دیگر وقتی صحبت از گفت‌و‌گو می‌شود، انگار صحبت از سخن ناروایی به میان آمده است. اما ما می‌بینیم در گفتمان حامیان دولت یا پسا‌اصلاحات بر گفت‌و‌گو در عین مقاومت تاکید شده است.
دکتر اسماعیلی به موضوع هولوکاست اشاره و خاطرنشان می‌کند: آقای احمدی‌نژاد هولوکاست که گرانیگاه و نقطه ثقل رژیم صهیونیستی بر روی آن استوار بود را نشانه گرفت و حریف را چنان آچمز کرد که نه راه پیش داشت و نه راه پس! و به جای شعار دادن، بدون آن‌که هزینه اقتصادی سنگینی هم داشته باشد، یک عملیات روانی را در دنیا علیه این رژیم منحوس به کار گرفت.

ایستادگی در مقابل گروه‌های انحصارطلب داخلی
نویسنده کتاب «شورش ایرانیت بر جمهوریت» ایستادگی در برابر قدرت‌های انحصارطلب را از دیگر مولفه‌های موجود در گفتمان حامیان دولت می‌داند و می‌گوید: این گفتمان و حامیان آن در برابر قدرت‌های انحصارطلب داخلی هم حاضر به امتیاز دادن نیست، چرا که شما باید برای هرچه مردم‌سالار کردن نظام سیاسی کشور تلاش کنی تا امروز ما از دیروز، و فردای ما از امروز بهتر شود. لذا باید ساز‌و‌کارها و ساختار سیاسی کشور طوری طراحی شود که به قول حضرت امام‌(ره) مستضعفان و پابرهنگان، تعیین‌کننده این باشند که تحولات کشور به چه سمتی پیش می‌رود نه گروه‌های ذی‌نفوذ و صاحب قدرت و ثروت. وی در ادامه می‌افزاید: لذا یکی از ویژگی‌های گفتمان حامیان احمدی‌نژاد این است، کسانی که به دنبال این هستند که قدرت را انحصاری کنند و مانند یک توپ به یکدیگر پاسکاری بکنند و در برابر ساختاری که نمی‌خواهد متن مردم را ببیند و رویش حساب کند، مقاومت می‌کند.

مصداقی برای گفتمان دولت نداریم!
دکتر اسماعیلی در پاسخ به این سوال که نماینده گفتمان حامیان دولت در چینش فعلی چه جایگاهی دارد، می‌گوید: آن چیزی که به نظر می‌رسد، این است که در واقع گفتمان حامیان دولت در این انتخابات فقط یک نماینده را داشت که آن هم احراز صلاحیت نشد! لذا کسی که بتوانیم بگوییم دقیقاً مصداق این گفتمان است، فعلاً وجود ندارد! اما این‌که در بین نامزدهای فعلی کدام‌ها نزدیک‌تر هستند و کدام‌ها فاصله بیشتری دارند، قابل بحث است.
وی با بیان این‌که همه این هشت نامزد را می‌شناسیم، خاطرنشان می‌کند: مواضعی که در حال حاضر اتخاذ می‌کنند، نشأت گرفته از مواضعی است که در حیات سیاسی سابقشان نیز وجود داشته است. اگر موضعی که اتخاذ شده با موضع قبلی تفاوت دارد، آن موقع دیگر می‌توانیم بگوییم که نوعی گفتمان‌سازی صورت گرفته است که با هویت سابقش انطباق ندارد.
این کارشناس مسائل سیاسی به مولفه مقاومت در برابر انحصارطلبان اشاره می‌کند و می‌افزاید: شاید یک نماینده‌ای باشد که به لحاظ گفتمانی در ظاهر با آقای دکتر احمدی‌نژاد انطباق یا مشابهت داشته باشد اما من از خودم می‌پرسم آیا این نامزد ریاست جمهوری در برابر گروه‌های ذی‌نفوذ داخلی هم به سمت مقاومت پیش خواهد رفت یا نه؟ این پرسشی است که هنوز در بین کاندیداها به پاسخش نرسیدیم! دکتر اسماعیلی با بیان این که قطعاً هیچ دو نفری شبیه هم نیستند، تصریح می‌کند: اما بحث این است که آیا رکن سوم که همان مقاومت در برابر انحصارطلبان داخلی است را در وجود خود می‌بیند یا نه. این برای جامعه و افکار عمومی و طرفداران آقای احمدی‌نژاد فوق‌العاده مهم است. آیا گروه‌های ذی‌نفوذ مورد خطاب این نامزد در ریاست جمهوری هم هستند؟

 

 

 

تمام شدن گفتمان احمدی‌نژاد اشتباه محض است!
این پژوهشگر مسائل سیاسی درخصوص پیش‌بینی خود از آینده این گفتمان می‌گوید: واقعیت این است که شاید یک عده تصور می‌کنند که تاریخ مصرف این گفتمان تمام شده! اما این تفکر و استنباط اشتباه محض است. این گفتمان، گفتمانی است که تازه متولد شده و در واقع بعید است از جامعه حذف شود، چرا که همیشه وجود داشته است و چیزی که ریشه در جامعه دارد، به این راحتی کسی نمی‌تواند آن را حذف کند.
دکتر اسماعیلی با بیان این که شاید بر فرض در این انتخابات هم این گفتمان نماینده‌ای نداشته باشد، تصریح می‌کند: اما در روزهای آینده بسیاری از جریان‌های مذهبی کشور، جبهه انقلاب و دوستداران انقلاب به این گفتمان نیاز پیدا خواهند کرد. نه تنها به این گفتمان که به شخص آقای احمدی‌نژاد نیز نیاز دارند و این نیست که فکر کنیم همه چیز تمام شده است. وی به یک نکته در این خصوص اشاره می‌کند و می‌گوید: در بین نامزدهای موجود، قطعاً هیچ کدام وزنه‌ای ندارند که بتوانند به تنهایی این سنگینی را پیدا کنند و پیروز انتخابات شوند! به نظر می‌رسد استفاده از گفتمانی که در بین این 8 نفر نماینده ندارد در روزهای آتی ایجاد خواهد شد.

نویسنده کتاب «شورش اشرافیت بر جمهوریت» با اشاره به کسانی که سعی در جذب آقای احمدی‌نژاد به نفع خویش دارند، تاکید می‌کند: از این به بعد تحولات نوینی را شاهد خواهیم بود و آنچه را که آقای احمدی‌نژاد گفتند مبنی بر این که صبور باشید و منتظر، واقعاً باید جبهه انقلاب با این خویشتنداری جلو برود و به آن عمل کند و نباید عجله کند و احساساتی عمل نماید. باید منتظر آرایش سیاسی روزهای آینده بود.


:: موضوعات مرتبط: جامعه , سیاست , احمدی دلاور , آزاد راه گمشده , ,
:: برچسب‌ها: مشاور رئیس جمهور , امام زمان , انقلاب اسلامی , رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهدد , اسفندیار رحیم مشایی , مشایی , امام عصر , ولایت فقیه , گفتمان احمدب نژاد ,



بازدید : 448
نویسنده : حسین

 

 

 

 

شبکه ایران / پس اعلام رسمی نظر شورای نگهبان مبنی بر عدم احراز صلاحیت مهندس مشایی، جمعی از

هواداران گفتمان بهار، پای شنیدن سخنان وی نشستند. بخشی از سخنان مهندس مشایی را بشنوید.

 

 

برای دانلود فایل صوتی اینجا کلیک کنید


:: موضوعات مرتبط: سیاست , احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: مشاور رئیس جمهور , امام زمان , انقلاب اسلامی , رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهدد , اسفندیار رحیم مشایی , مشایی , امام عصر , ولایت فقیه ,



مهندس مشايي
نوشته شده در شنبه 28 ارديبهشت 1392
بازدید : 369
نویسنده : حسین

انقلاب اسلامی آمد تا منطق و مکتب امام زمان(عج) را بشناساند و تأکید کند که تنها راه پیش‌روی بشریت همان راه سبز علوی و مهدوی است که تا انتها می‌رود.

مهندس اسفندیار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در دیدار شماری از نخبگان استان‌های مختلف کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی بعد از قرن‌ها عزلت، فراموشی، عقب نشینی و اختفا با اندیشه ی مردی الهی یعنی امام راحل، توده‌های مردم را در بر گرفت اظهار داشت: امام راحل با افکار و اندیشه‌های الهی خود، زنگار غفلت را از قلب‌ها و مغزها زدود و مردم به خاطر آوردند که چه ماموریت بزرگی به عهده دارند.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه بدون مدیریت الهی جامعه به درجات مورد نظر نخواهد رسید و حرکت در برپایی آن مأموریت بلند ملت ایران است، تصریح کرد: با مدیریت الهی است که جامعه می‌تواند به درجات بالای کمال دست پیدا کند.

مهندس مشایی افزود: ما وظیفه داریم در ادامه خط انبیاء الهی پیامبر اکرم (ص) و ائمه طاهرین(ع)، مقدمات مدیریت الهی را فراهم کرده، بسترها را مهیا و مسیر را هموار کنیم تا راه برای آمدن امام عصر (عج) باز شود.
رییس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد با تاکید براینکه ماموریت انقلاب و جمهوری اسلامی جز کمک به استقرار مدیریت الهی نیست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی آمد تا منطق و مکتب امام زمان (عج) را بشناساند و تأکید کند که تنها راه پیش‌روی بشریت همان راه سبز علوی و مهدوی است که تا انتها می‌رود.

مهندس مشایی ادامه داد: امروز دنیا منتظر است ببیند کار انقلاب اسلامی به کجا می‌رسد؟ چه راهی را انتخاب می‌کند؟ آیا نظام سلطه جهانی را به رسمیت می‌شناسد یا خیر؟ اگر نمی‌شناسد آیا چیزی دارد که به جای آن عرضه کند؟

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه به رسمیت شناختن نظام سلطه عین کفر و خیانت به این مکتب است، افزود: هیچ چیز بدتر از درخدمت شیطان بودن نیست .
رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد خاطرنشان کرد: همانطوری که امام راحل فرمودند هر جا ظلم است، مبارزه هم هست و هر جا مبارزه است ما هم هستیم ؛ تا انقلاب مهدی (عج) نهضت ادامه دارد و بعد از ظهور امام عصر(عج) نیز، اصل نهضت برقرار می‌شود.

مهندس مشایی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای اصلاح نظام حاکم بر جهان برنامه و راهکار دارد، اظهار داشت: مگر می‌شود کسانی که قرار است پرچم امام زمان (عج) را در دست بگیرند برنامه نداشته و نسبت به آینده تحلیل نداشته باشند؟ و قدرت تحلیل برنامه‌های شرقی – غربی عالم را نداشته باشند؟

رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد تصریح کرد: انقلاب اسلامی مکتبی است که نه فقط در سرزمین‌های اسلامی، بلکه در جای جای جهان قابلیت ارائه و عرضه دارد.

مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، نظامی را به دنیا معرفی می‌کند که مشخصه بارز آن محبت، عشق و فداکاری است و هر کسی بخواهد با این نظام همراه شود باید به عشق مردم به پرواز در آید.
مهندس رحیم مشایی نظام جمهوری اسلامی نظامی است که مردم به آن عاشقانه نگاه می‌کنند و فرهنگ عشق را تبلیغ می‌کند.

مشاور رئیس جمهور برتری انسان بر انسان را یک منطق بسیار خطرناک برشمرد که از سوی شیطان در طول تاریخ استفاده شده است و خاطرنشان کرد: شیطان با این طرح، انسان را به دست انسان در صحنه خوار، ذلیل ، خفیف و سرانجام حذف کرد.

مهندس مشایی ادامه داد: خداوند در مورد فرعون می‌فرماید : فرعون اول قومش را خفیف، ذلیل و کم قیمت کرد؛ یعنی آنها خفت را پذیرفتند و بعد فرعون بر آنها حاکم شد و سپس انسان‌های ضعیف از فرعون تبعیت کردند. مگر انسان آزاده می‌شود از فرعون تبعیت کند؟

مهندس مشایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از من بارها پرسیده اند نظرت راجع به ولایت فقیه چیست؟ اظهار داشت: ما امام راحل را با ولایت فقیه باور کردیم و تا آخر پای آن می‌ایستیم.

مهندس رحیم مشایی با بیان اینکه ما برای رقابت انتخاباتی نیامده ایم و هیچ کسی رقیب ما نیست ، تصریح کرد: ما ایجابی و اثباتی وارد انتخابات می‌شویم و می‌خواهیم اندیشه‌های بلند انقلاب و دین حقیقی اسلام را به جهان عرضه کنیم.

رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد با بیان اینکه ما به دنبال عرضه اندیشه امروز ملت ایران به دنیا هستیم، اظهار داشت: حرف و عمل ما امروز ثبت می‌شود و فردا دنیا از ما پاسخ خواهد خواست؛ پس ما باید بهترین، زیبا ترین و عالی ترین نام و عنوان را برای این مکتب داشته باشیم.

مهندس مشایی تصریح کرد: خیلی فکر کردم که چه طور می‌توانیم امام زمان (عج) را به دنیا معرفی کنیم و خداوند لطف کرد و بعد از اینکه آشناتر شدیم، دیدیم خودشان به فکر امروز و جهان بودند. امامی که آنها به القاب مختلف معرفی می‌کنند ، بهار انسان است. بهار انسانها !

مشاور رئیس جمهور افزود: ما خیلی خرسند و خوشحال هستیم که هر چه از بهار گفتیم، انتخاباتی نبود، بلکه برای امام زمان(عج) است.

مهندس مشایی با اعلام اینکه دکتر احمدی نژاد چند سالی است در سخنرانی‌هایش ربیع‌الانام را مطرح می‌کند، تصریح کرد: بهار ما فقط برای سرزمین پاکِ رویاییِ با عزت نیست، بلکه برای همه ی سرزمین‌های عالم است.

رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد در خاتمه با بیان اینکه در انتخابات نیز به این فکر نمی‌کنیم که ما را رد می‌کنند یا نه، اظهار داشت: ما بر اساس یک تکلیف آمده‌ایم و راه نورانی انقلاب پایان ندارد، بلکه هر لحظه اش نسبت به هر لحظه قبل، آغازی جدید است.


:: موضوعات مرتبط: سیاست , احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: مشاور رئیس جمهور , امام زمان , انقلاب اسلامی , رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهدد , اسفندیار رحیم مشایی , مشایی , امام عصر , ولایت فقیه ,



حکایت ایران امروز و فراماسون یابان نابینا
نوشته شده در شنبه 28 ارديبهشت 1392
بازدید : 600
نویسنده : حسین

حکایت ایران امروز و فراماسون یابان نابینا

شاخص اصلی تری برای ماسون زدگی و انحراف و شیطان زدگی اشخاص و جریانها وجود دارد که اگر بخواهیم به روش منحرف یابان عمل کنیم، هیچ کس در ایران به اندازه احمدی نژاد و یارانش از این اتهامات مبرا نیست و اتفاقا... بگذار نگویم.


رباخواریِ جهانی در قالب سیستم بانکداری، اگر نگوییم مهم ترین منبع قدرتِ اربابان فراماسونری بوده، یکی از مهم ترین منابع قدرت و ثروت آنها از دیرباز تاکنون بوده است.آنها که اندکی در مورد فراماسونری مطالعه کرده اند می دانند مقصود از اربابان فراماسونری چه کسانی هستند: صهیونیستهای بین المللی و آنها که با نقاب دروغین پیروی از برخی انبیاء الهی (ضمن عذرخواهی از پیروان واقعی این انبیاء و به ناچار) زرسالاران یهودی خوانده می شوند. تاریخ بانکداری که نمی توان آن را ازتاریخ رباخواری جدا دانست با صهیونیستها و اربابان فراماسونری گره خورده است. در رمانها و نمایشنامه های کلاسیک اروپایی و روسی، به کرات به چهره های رباخواری برمی خوریم که یهودی اند. در کتاب مقدس این فرقه، گرفتن ربا از غیر یهودیان نه تنها حلال است، بلکه امری توصیه شده است. در تاریخ قرون اخیر، هر جا که دستی از اربابان فراماسونری پشت صحنه بوده است، شرایط به نفع رباخواران، تغییر کرده است. با شیوع نهضت پروتستانتیسم در عالم مسیحیت که بسیاری از محققان آن را دستکاری همین اربابان در عالم مسیحیت می دانند، بر خلاف مسیحیت کاتولیک، رباخواری در اروپای غربی و آمریکا حلال شد. در دین تازه ساز بهائیت نیز که فراماسونها و اربابان آنها، نقش ویژه ای در ساخت و گسترش آن داشتند، با همین حلیت رباخواری مواجهیم.


به گفته علامه طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان، یکی از دو گناه بزرگی که قرآن کریم بیشتر از همه منکرات با آنها مبارزه کرده است، گناه رباخواری است. در مورد اثرات شوم و شیطانی ورود دیناری ربا و پول به نزول گرفته شده در زندگی یک فرد و نیز نکبت اجتماعی آن، روایات متعددی در متون اسلامی وجود دارد.


از نقش اربابان ماسونی و خط شیطان در سیستم بانکداری و رباخواری جهانی گفتیم. در این سو اما چه خبر است؟ شعار اصلی و مشترک عدالتخواهانِ جنبش 99 درصدی از وال استریت تا آتن، حذف نظام بانکداری است. در ایران از سید جمال الدین اسد آبادی تا شهید بهشتی و شهید سیدمرتضی آوینی و امثالهم، ذات نظام بانکداری را ربوی و خطر آفرین می دانستند. نگارنده در سیاستمداران معاصر ایران، اشخاصی را سراغ ندارم که به قدر دکتر محمود احمدی نژاد و یاران نزدیکش به صورت رادیکال با نظام بانکی مخالف باشند. حجت الاسلام سقای بی ریا، مشاور سابق رئیس جمهور، زمانی در ذمی شبیه مدح گفته بود که مشایی، رباخواری را مساله ای مهمتر از معضل بدحجابی می داند. بگذار فراماسون یابانِ مدعی ولایتمداری، سخنان رهبری را در دیدار دی ماه 1389 ایشان با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مورد نوع ایرانیگری احمدی نژاد و مشایی، نشنیده بگیرند و با شبیه سازی ایرانیگری آنها با تئوری ماسونی باستان گرایی، «جریان موهوم انحرافی» را ماسون زده معرفی کنند. مهم این است که شاخص اصلی تری برای ماسون زدگی و انحراف و شیطان زدگی اشخاص و جریانها وجود دارد که اگر بخواهیم به روش منحرف یابان عمل کنیم، هیچ کس در ایران به اندازه احمدی نژاد و یارانش از این اتهامات مبرا نیست و اتفاقا... بگذار نگویم. حسن ختام این یادداشت را بخشی از سخنرانی بازتاب نیافته دکترمحمود احمدی نژاد قرار می دهم در تاریخ 25 بهمن 1390 که در همایش مشاوران جوان رئیس جمهوری ایراد شده است:


«سیستم بانکداری که الان وجود دارد از کجا آمده است؟
بعد از عروج حضرت عیسی علیه السلام، کلیسا و روحانیت مسیحیت درست شد... از همان موقع، بازار پول و سکه، دست یک عده که من بهشان می گویم صهیونیست بود. اینها رباخواری می کردند. همیشه با کلیسا دعوا داشتند. کلیسا هیچ گاه اقدامات اینها را تایید نکرد. می گفت شما رباخوارید. اینها هی می رفتند چانه می زدند، شکل کارشان را عوض می کردند، روابط کارشان را عوض می کردند، می بردند از کلیسا تاییدیه بگیرند، اما کلیسا تاییدیه نمی داد. کلیسا می گفت این ربا است. بر خلاف آیین مسیح است. بر خلاف حکم خدا است.
اینهایی که پول دستشان است یک سلسله اند؛ خانواده در خانواده، فرزند در فرزند، نسل در نسل. در دنیا در اقلیت هستند ولی شناخته شده اند. حدود پانصد سال پیش، اینها آمدند یک کلک سوار کردند. آمدند بانک را تعریف کردند. پول کاغذی را به عنوان رسیدِ سپرده تعریف کردند، یک جلوه ای دادند و رفتند مدتی طولانی با کلیسا مذاکره کردند. اینهایی که می گویم همه اش مستند است. بالاخره، مجوز مبانی و عملکردِ سیستم بانکی امروزی دنیا را از کلیسا گرفتند. بعد، این خانواده بزرگ... به عنوان یک پیروزی عظیم تاریخی، جشن گرفتند. گفتند کلاهی سر کلیسا گذاشتیم که تا هزار سال دیگر متوجه نخواهد شد.
سلام و درود خدا بر بزرگان ما! بر «سید جمال»! 120 سال پیش فهمید. آن بانک اول، بانک غربی می خواست به ایران بیاید، سید جمال نامه نوشت به «میرزای بزرگ»، آن عالم عظیمی که جنبش تنباکو را با یک خط در این کشور برپا کرد و کمر استعمار پیر را شکست. نوشت آقا، حواست باشد، دارند یک چیزی به ایران می آورند که دیگر کشور را و ایران را نابود خواهد کرد. عبارات جالبی به کار می برَد. می گوید: «البانک! و ما ادریک ما البانک!» نمی دانی چیست!
این چیزی که در دنیا هست یک بانکی است که عمیقا ربوی است. خوب بعد از انقلاب ما گفتیم اسلامی اش کنیم. یک قانون نوشته شد به نام «عملیات بانکی بدون ربا». الان وقتش است، بچه هایی که مشاور جوان هستند، در سیستم بانکی، بیایند بنشینند، عالمان را دعوت کنند، بگویند آقا بیایید این بازه 25، 26 سال را یک ارزیابی کنیم، ببینیم آیا بانکداری بدون ربا عملیاتی شد، یا آن سیستم بانکی، خودش را بر این تعاریف و بر این خواسته ها تحمیل کرد؟ یکی از عوامل اصلی بی عدالتی و توزیع نابرابر ثروت عمومی، سیستم بانکی است… »

منبع: شهروند-حامد فتاحی

 

 


:: موضوعات مرتبط: سیاست , احمدی دلاور , آزاد راه گمشده , ,
:: برچسب‌ها: حضرت عیسی , رباخواریِ , فراماسونری , انحراف , احمدی نژاد , صهیونیست , مسیحیت , منکرات , اربابان ماسونی , خط شیطان , سیاستمداران , سیستم بانکداری ,