دعوت پدر سالار (محمد علی كشاورز ) از مهندس مشایی در انتخابات پیش رو
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 408
نویسنده : حسین

من آدمی هستم که به هیچ فرقه و گروهی متکی نیستم اما این مرد مردی است که واقعا فرهیخته است مردمش را دوست دارد، مملکتش را دوست دارد، مذهبش را دوست دارد، پاک بی آلایش و کوچکترین نقطه ضعفی در زندگی اش نیست، اینجاست که آدمهای دیگر نمی توانند این را ببینند شروع می کنند به زدن و اینجا و آنجا پشت سر حرف می زنند اما عامه مردم می دانند و می فهمند که مهندس پاک است.

پدرسالار دیروز، امروز دیگر نشانی از آن خشونت و یک کلامی همیشگی ندارد. گرد پیری و کسالت چهره اش را پوشانده، موی سپید کرده، و بر روی صندلی نشسته است. پدرسالار آنقدر تکیده شده که وقتی می خواهد به رسم ادب و میهمان نوازی بایستند و به ما خوش آمد بگوید نمی تواند.

محمدعلی کشاورز که سالها وقت و جوانی خود را صرف تئاتر و سینمای ایران کرده است امروز تنها و فرسوده در طبقه همکف آپارتمان خود در شهرک غرب پذیرای ماست. چیدمان خانه همانطور است که از خانه یک استاد تئاتر و هنرمند ایرانی انتظار می رود برروی دیوار خانه عکس هایی از استاد نمای زیبایی به اتاق داده است تصویر محمدعلی کشاورز در نمایی از فیلم کفش های میرزانوروز و عکسی کوچک از دوره سربازی! در سوی دیگر تخت استاد کشاورز و کنارش پدرسالار که روی صندلی نشسته است.

گپ و گفت شبکه ایران که برای عیادت به خانه محمدعلی کشاورز رفته بودیم خیلی ساده شروع شد، استاد از احوالات مهندس مشایی پرسید و بدون مقدمه از نگاه مهندس مشایی به فرهنگ این مرز و بوم و از دوستی اش با مشایی سخن گفت.

مشایی آدم پاک، بی آلایش و مومن است
در ابتدای سخن استاد کشاورز از مهندس مشایی گفت: مهندس مشایی از دوستان خوب من است و از آدمهای فرهیخته این مملکت هستند خیلی کم پیدا می شود که این چنین آدمهایی پیدا شوند.

مهندس آدمی پاک، صاف و بی آلایش است که فقط برای مملکتش زحمت می کشد این خیلی ارزش دارد و اکثر مردم هم فهمیده اند و می دانند که مهندس مشایی از جان و دل برای مملکت ایران زحمت می کشد البته خیلی ها هم هستند که نمی فهمند و یا می فهمند و تخریب می کنند(با خنده)
مسئله این است اینها حسادت است و این حسادت ها در درجه اول باعث زحمت خودشان می شود و گرنه برای این آدم هیچ خطری ایجاد نمی شود این آدم پاک، بی آلایش و به معنای واقعی یک مسلمان ایرانی است.
این خیلی ارزش دارد مهندس کسی است که طی این مدت که کار کرده است صنار سه شاهی هم برای خودش برنداشته است در خانه اجاره ای زندگی می کند در حالی که خیلی ها در مقام مهندس میلیاردها تومان از بیت المال به جیب زدند و الان هم مشخص شده که چه کسانی هستند.
 من آدمی هستم که به هیچ فرقه و گروهی متکی نیستم اما این مرد مردی است که واقعا فرهیخته است مردمش را دوست دارد، مملکتش را دوست دارد، مذهبش را دوست دارد، پاک بی آلایش و کوچکترین نقطه ضعفی در زندگی اش نیست، اینجاست که آدمهای دیگر نمی توانند این را ببینند شروع می کنند به زدن و اینجا و آنجا پشت سر حرف می زنند اما عامه مردم می دانند و می فهمند که مهندس پاک است.

من به هیچ کس متکی نیستم و به خاطر منافع هیچ شخص و گروهی حرف نمی زنم اما این آدم را می شناسم یا خود احمدی نژاد آدم پاکی است هنوز در خانه قدیمی اش زندگی می کند ولی عده خیلی زیادی هستند که نمی توانند تحمل کنند و نمی توانند ببینند چونکه درآمدشان از این راه است و از آن طریق امرار معاش می کنند و در غیر این صورت منبع درآمدی ندارند و زندگی شان نمی گذرد.
در مقابل عده دیگری هستند که مملکتشان را دوست دارند مذهبشان را دوست دارند هیچ وقت هم نمی آیند به مردم بگویند و آشکارا جار بزنند و تبلیغ کنند خودشان هستند و خدای خودشان!
 

اشکال سینما و تلویزیون ما باندبازی است
درست است بسیاری از کارها هم اشکال دارد من می گویم در سینما، تلویزیون و تئاتر ما باندبازی است و هیچ کس برای مردم کار نمی کند همه برای باند و گروه خودشان کار می کنند البته هستند کسانی در سینما که در دنیا مطرح هستند اما اکثریت گرفتار باندبازی هستند که باید این مورد ضعف از بین برود تا سینما به نبوغ خود برسد استعدادها را بشناسد.

مثلا اگر نقشی به من پیشنهاد بشود که نتوانم بازی کنم خب می گویم نمی توانم و اصراری ندارم که نقش را برای پول بپذیرم با اینکه وضع مالی خوبی هم ندارم اما خیلی راحت می گویم نمی توانم خوب بازی کنم و به خودم دروغ نمی گویم و به خاطر پول هم به خودم دروغ نمی گویم من برای مردم سرزمین و آب و خاکم کار می کنم برای همین هم هیچ وقت نتوانستند پشت سر من بگویند که برای پول کار کرده است عرق خور یا معتاد یا بد است

مایه افتخار من است هر جا هم که می روم مردم برای من احترام خاصی قائلند که برای من از میلیاردها تومان بیشتر ارزش دارد. البته از کارهایی که در سینما تلویزیون یا تئاتر می شود انتقاد دارم آنچه مهم است مردم مملکت و سرزمینمان هستند.
 

جوانان بروند فرهنگ غنی ایران را بشناسند
استاد توصیه هایی را هم به جوانان داشت: من بارها گفته ام که آنهایی که کار هنری می کنند باید جای جای این مملکت را ببینند فرهنگ های مختلف در این مملکت داریم لر، ترک، کرد و بلوچ باید با وضع زندگی آنها آشنا شویم. به جای گشتن در خارج از کشور به جای رفتن به اروپا و آسیا بهتر است که برویم و فرهنگ های مختلف ایرانی را ببینیم پول این مملکت را می بریم آنجا خرج می کنیم در حالی که باید بمانیم ببینیم که مملکت خودمان چه دارد.

فکر کنیم ببینیم چه کنیم که مملکت خودمان تراز اول شود این میسر نمی شود جز با اینکه به فکرکار خودمان باشیم نه اینکه به دنبال پشت سر گویی باشیم. در اسلام هم تهمت قدغن است اما نمی دانم چرا بعضی از افراد اینها را رعایت نمی کنند. جوان ها بروند مطالعه کنند من متاسفم که این را می گویم که کتاب های ما پس از انتشار کم به فروش می رسد به جای دیدن فیلم های مزخرف ماهواره ها کتاب بخوانند و ببینند سعدی، مولوی، حافظ، کلیم کاشانی، ابن سینا و نظامی چه گفتند.

خب آقای مهندس مشایی دارد کار می کند زحمت می کشد آدم پاکی هم هست نه دزد است، نه مال مردم خور. ادبیات و تاریخ مملکت خود را می داند شعرای مملکت خود را می شناسد من اگر بخواهم راجع به رییس جمهور حرف بزنم بعضی می گویند می خواهد سواستفاده کند پس حرف نمی زنم ولی در درون خودم می دانم که ایشان چه کار کرده اند و چه خدماتی داشته است کسی که مردم و مملکت خود را دوست دارد این مسئله خیلی مهم است.

من چه قبل از انقلاب چه بعد از آن مجیز هیچ کس را نگفته ام و فقط روی عملکرد و کار بحث می کنم. من اعتراف می کنم که مهندس مشائی کسی است که فرهنگ را می شناسد، مردم کشورش، آداب و رسوم مملکت خود را می شناسد و اگر ایشان بیایند برای ریاست جمهوری بسیار خوب است. دوست دارم اولین کسی باشم که از مهندس مشایی دعوت کنم که برای کاندیداتوری ثبت نام کنند. نمی دانم آیا من تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی زنده خواهم ماند یا نه. اما مطمئنم که اگر مشایی در انتخابات شرکت کند، پیروز خواهد شد. یعنی واقعا باید مردم مهندس را ببینند و بشناسند و این میسر نمی شود مگر با گفت و گو مردم باید تفکر ناب مهندس را بشناسند مهندس خیلی کارها می خواست انجام دهد که جلویش را گرفتند ولی اگر بخواهیم این مملکت یک مملکت اسلامی و پیشرو باشیم می بایست فرهنگ را قوی کنیم

 

توصیه کشاورز به مشایی

من از همین تریبون به مهندس می گویم آقا به کسانی که اطرافت هستند و بدگویی می کنند اعتنا نکن راه درستی که می روی برو و به تهمت های دیگران گوش نکن چون ما عادت داریم که تهمت بزنیم
ما باید فرهنگ غنی خود را نگه داریم چرا تا حالا مملکت ما پاپرجاست برای اینکه مردم ما با فرهنگ هستند این چیزی که بعضی فکر می کنند بهشت موعود خارج است خواهند فهمید که نه! نه در غربت دلم شاد و نه رویی در وطن دارم.

ما که کشوری مستقل هستیم و به هیچ کشوری وابسته نیستیم باید از جوان هایمان استفاده کنیم تا با تمام توان از ایران حمایت کنیم چراکه تمام استعمارگران دنیا چشم به سرزمین ما دوخته اند خداوند سرزمین ما را اهورایی قرار داده است اهورایی یعنی بهشتی!
محمدعلی کشاورز در خلال حرفهایش به جایگاه زن در جامعه ایرانی و اسلام نیز اشاره کرد: من بارها گفته ام هیچ فرقی بین زن و مرد نیست فقط یک موهبتی را خداوند به زن داده است که به مرد نداده و آن هم زایش است.

درباره برخورد با بدحجابی

استاد کشاورز درباره فرهنگ سازی راجع به حجاب زنان نیز مطالب گفت و ضمن مخالفت با نوع برخورد انتظامی با مسئله حجاب بیان داشت: با زور و اسلحه نمی شود فرهنگ را قالب زد حجاب اول از همه باید درونی باشد و حجاب درون باید درست باشد تا حجاب ظاهر نیز درست شود.

با زور نمی شود یک چیز را به کسی تحمیل کرد باید فرهنگ این موضوع جا بیفتد. من که مروج حجاب هستم باید اول از همه خودم حجاب درونی داشته باشم که اگر چنین باشد هیچ وقت نمی گویم افراد را بگیرید بزنید که باحجاب شوند اول خودم محجبه باشم تا بعد بتوانم بگویم چه چیزی درست است و چه چیز غلط ما باید در وهله اول ببینیم حجاب چیست واقعا حجاب یعنی چه ؟
ما اگر مسئله حجاب را از راه درست ترویج کنیم اثراتش را هم خواهیم دید. حجاب تنها برای بانوان نیست اگر مرد حجاب درون داشته باشد هیچ گاه نگاه بد به زنان نخواهد داشت ما باید حجاب درون را در خود تقویت کنیم. کسانی که به بهانه بدحجابی جلو زنان را می گیرند آیا خودشان حجاب درون دارند؟

در خصوص حجاب باید فرهنگ سازی شود از طریق تلویزیون، تئاتر سینما و نقاشی اما با زور نمی شود هیچ گاه زور کارساز نبوده است به هر حال از نظر ارگانیسم بدنی مرد و زن فرق دارند به نظر من در درجه اول مردها باید حجاب داشته باشند البته این کار مشکلی است که باید به آن پرداخته شود. 

منبع:http://www.inn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=3&Id=1517&Rate=0




:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: احمدی دلاور , احمدی نژاد ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: