این سال آخر دولت شما
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
این سال آخر دولت شما
نوشته شده در یک شنبه 9 مهر 1391
بازدید : 535
نویسنده : حسین

روز پنجشنبه دوم شهریور ۱۳۹۱ در آغاز هفته دولت، امام خامنه ای در دیدار هر ساله خودشان با رئیس جمهور و هیأت دولت، به نکات مهم و برجسته ای در رابطه با دولت نهم و دهم اشاره کردند. بیاناتی که جو کلی حاکم بر آن "رضایت" معظم له را از عملکرد و سیاست های کلی دولت نشان می داد و در واقع قوت قلبی بود برای اعضای دولت برای اینکه با تمام توان در این یک سال باقی مانده از دوران خدمت خود، در برابر دشمنی ها و توطئه های افراد خائن و بعضاً نادان و یاوه سرایی های عده ای ذی نفع کم خرد و حقیر، ایستادگی کرده و با استمرار نقاط قوت، نقاط ضعف خود را نیز اصلاح کنند.

"خداى متعال به شماها اجر بدهد. ان‌‌شاءالله برويد كارها را با جديت دنبال كنيد. دولت نهم و دولت دهم شناخته شده به پركارى، پشتكار و خسته نشدن؛ سعى كنيد اين حالت را، اين سُمعه‌‌ى خوب را تا آخرين لحظات حفظ كنيد؛ خدا هم ان‌‌شاءالله كمكتان خواهد كرد."

 در اینجا حاشیه هایی در کنار بخش هایی از این بیانات آورده شده است:

(بیانات + فایل صوتی)

***

دولت دهم: ایستادگی در برابر جبهه دشمن

* اين سال آخر دولت شما، سال مهمى هم هست؛ هم از جهت شرائط بين‌‌المللى و شرائطى كه وجود دارد، سال بسيار مهمى است - يعنى شما در حال مواجهه با زورآزمائى قدرتهاى مستكبر هستيد كه دارند همه‌‌ى توانشان را خرج ميكنند، شايد بتوانند شما را به عقب‌‌نشينى و قبول شكست وادار كنند؛ شما هم بايد از همه‌‌ى توانتان استفاده كنيد تا بتوانيد اين توهّم باطل ذهن دشمن را به هم بزنيد - هم از جهت آخرين بودن. در واقع شما در سال آخر ميخواهيد اين كتاب طولانى و پر حجم خدمات دولت را شيرازه‌‌بندى كنيد و آماده كنيد و تحويل بدهيد. يعنى بايد واقعاً امسال كار اگر نگوئيم جدى‌‌تر از هميشه باشد، بلاشك بايد در اين سال آخر هيچگونه كوتاهى و سستى‌‌اى در كار نباشد.

* خوشبختانه كشور در حال پيشرفت است.

* خب، دشمنان ما اقدامهاى جديدى هم دارند ميكنند، كه اين اقدامها تدابير و راهكارهاى جديدى ميطلبد.

* يعنى تصور نشود كه دشمن از ادامه‌‌ى دشمنى‌‌هاى خودش دست برداشته؛ نه، آنها دنبال راهِ كارند. چون كارهائى كه انجام دادند، به نتيجه نرسيده، حتماً دنبال راهكارهاى ديگرى خواهند بود - كه البته آنها هم به نتيجه نخواهد رسيد - شما آن راهكارها را حدس بزنيد و از پيش، خودتان را آماده كنيد.

* تمركز در تصميم‌‌گيرى، معنايش تمركز تصميم‌‌گيرى در دولت است؛ يعنى همه‌‌ى افرادى كه در بخشهاى مختلف دولت با آقاى رئيس‌‌جمهور همكارى ميكنند، بايد مسئوليت مشترك احساس كنند - يعنى هماهنگى كنند - در دولت، همه با هم تصميم بگيرند. در اين زمينه، مسئله‌‌ى مسئوليت مشترك را واقعاً بايد در دولت جدى گرفت. هر كارى كه يك وزارتخانه‌‌اى انجام ميدهد، همه‌‌ى وزرا و مسئولينى كه دور ميز هيئت دولت مى‌‌نشينند، بايد احساس كنند كه در اين تصميم‌‌گيرى يا در اين اقدام، سهيم و شريكند. اگر اين شد، آن وقت كارها با هماهنگى پيش ميرود؛ نه اختلاف در عملكرد، نه اختلاف در فهم مسائل، نه اختلاف در آمارها، پيش نمى‌‌آيد.

 

نقاط قوت عملکرد دولت از منظر امام خامنه ای

* در طول اين چند سال در كشور كارهاى وسيع عمرانى انجام گرفته؛ بخصوص در مناطق دوردست، در بخشهاى مختلف؛ اينها واقعاً كارهاى مهمى است؛ اين يك رويكرد بسيار مهمى در حركت دولت است.

* از اين قضيه بگيريد، تا پيشرفتهاى چشمگيرى كه در زمينه‌‌ى علم و فناورى به وجود آمده.

* در زمينه‌‌ى ارتقاء جايگاه كشور در عرصه‌‌ى سياست خارجى و مسائل بين‌‌المللى هم همين جور است. امروز در عرصه‌‌ى سياست خارجى، ثقل و وزنه‌‌ى كشور با چند سال قبل تفاوت دارد؛ ما در مسائل، تأثيرگذاريم؛ اينها مهم است.

* مسئله‌‌ى برجسته شدن ارزشهاى انقلاب است. در اين سالهائى كه دولت نهم و دولت دهم بر سر كار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزشهاى‌‌انقلاب و چيزهائى كه امام به آن توصيه ميكردند و ما آنها را از انقلاب آموختيم، خوشبختانه كاملاً برجسته شده: مسئله‌‌ى ساده‌‌زيستى مسئولان، استكبارستيزى، افتخار به انقلابيگرى.

* يكى از عوامل گرايش مردم به دولت، همينهاست؛ يعنى مردم به اين ارزشها اهميت ميدهند. مسئله‌‌ى دعوت به عدالت، مسئله‌‌ى ساده‌‌زيستى، دور بودن مسئولان از تجمل؛ اينها خيلى چيزهاى مهمى است.

* تلاش دولت در جهت ارتباط با مردم، تلاش فوق‌‌العاده‌‌ى كارى كه خوشبختانه در دولت مشاهده ميشود؛ اينها چيزهاى خوبى است.

 

(البته قابل توجه است که در فرهنگ نامه ی بعضی از بزرگان و در میان قبایل اشرافی "میراث خواران انقلاب" از این عملکردها و این منش دولت نهم و دهم با عنوان "مواضع انحرافی منحرف ترین دولت اسلامی!!!" یاد می شود.

جای بسی تأسف است که در زمانه ای که انقلاب اسلامی در شرف الگو شدن برای آزادگان جهان است، عده ای انسان حقیر، اسیر هوای نفس، خائن و نادان، با تکمیل پازل دشمن عده ای هم با تبدیل شدن به بوق تبلیغاتی برای دشمن، به مقابله با دولتی برخاستند که در برابر دشمنی جهانخواران ایستاده است!

حضرات مستحضر باشند که ملت ایران کور نیست، بر فرض اگر هم بود زبانم لال، امام این امت آنجایی که لازم است کدهای اساسی را آنچنان صریح بیان می کنند که ملت به بصیرت بیفتد! پس پیوستگان به جبهه ی دشمن بدانند که این تلاش های مذبوحانه از دید مردم پنهان نخواهد ماند و به حول و قوه ی الهی در زمان مناسب به میزان پاسخ داده خواهد شد.)

 

علت افزایش تلاش دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی "بخصوص در همين شش هفت سال گذشته و بخصوص در اين دو سه سال اخير"

* به نظر من يكى از علل اين دشمنى‌‌ها، همين پيشرفتهاى شماست؛ يعنى ميخواهند اين پيشرفتها كند شود.

* عامل دوم اين دشمنى‌‌ها، زنده شدن شعارهاى انقلاب است.

* عامل ديگر، همين حوادث منطقه است؛ اين بيدارى اسلامى و آنچه كه در منطقه‌‌ى ما رخ داد، كه حادثه‌‌ى فوق‌‌العاده مهمى است.

* خب، اگر چنانچه در اين شرائط، يك ايرانِ بى‌‌دردسرِ بى‌‌دغدغه اينجا وجود داشته باشد، با همين شعارهائى كه دارد، با همين كارهائى كه دارد ميكند، با همين پيشرفتى كه محسوس است، از آن كشورها بيايند ببينند كارخانه‌‌ها را، دانشگاه‌‌ها را، مراكز تحقيقاتى را، وضع زندگى مردم را، بازارهاى پر از اجناس را، دولت بى‌‌دردسر را، بديهى و طبيعى است كه آنها ميگويند الگوى خوب همين است. ميخواهند اين نشود. ميخواهند اين الگوشدن جمهورى اسلامى نباشد. يعنى براى جمهورى اسلامى دردسرهائى به وجود بياورند، تا آن كشورهائى كه تحولى در آنها رخ داده و وارد مرحله‌‌ى جديدى شده‌‌اند، براى ادامه‌‌ى راه، اين را الگو قرار ندهند.

 

پاسخ امام خامنه ای به آنهایی که در روزنامه، سایت و تریبون ادعا می کنند:"چرا ما در دنيا دشمن‌‌تراشى كرديم كه اينقدر با ما دشمنى كنند!"

* هرچه مواضع ما ضعيف‌‌تر شود و عقب‌‌نشينى كنيم، آنها طبعاً چهره‌‌شان بظاهر متبسم‌‌تر ميشود. البته جلو مى‌‌آيند.

* هرچه ما در حركت خودمان جدى‌‌تر و مصمم‌‌تر باشيم، آنها ناراحت ميشوند و چهره‌‌شان عبوس ميشود.

 

(البته ما می دانیم که این منش جمهوری اسلامی باعث می شود که بعضی ها در برابر دوستان بسیار عزیز اروپایی و آمریکایی شان سرافکنده شوند!!! خب دیگر اشکال ندارد ما استکبارستیزی، شما همان "گفتگوی تمدن!!!ها")

 

توصیه های امام خامنه ای به دولت

* آنچه كه به نظر من مهم است، اين است كه براى قشرهاى ضعيف، مشكلات اقتصادى‌‌اى وجود دارد؛ اين را بايد برطرف كنيد.

* بايد راهى پيدا كنيد كه نقدينگىِ افزايش‌‌يافته كنترل شود.

* اين نقدينگىِ افزايش‌‌يافته را هدايت كنيد به سمت مراكزى كه كمك كند به گشايش كار مردم؛ مثل توليد.

* بخش خصوصى را بايد كمك كرد. اينكه ما «اقتصاد مقاومتى» را مطرح كرديم، خب، خود اقتصاد مقاومتى شرائطى دارد، اركانى دارد؛ يكى از بخشهايش همين تكيه‌‌ى به مردم است.

* بالاخره اقتصاد مقاومتى معنايش اين است كه ما يك اقتصادى داشته باشيم كه هم روند رو به رشد اقتصادى در كشور محفوظ بماند، هم آسيب‌‌پذيرى‌‌اش كاهش پيدا كند. يعنى وضع اقتصادى كشور و نظام اقتصادى جورى باشد كه در مقابل ترفندهاى دشمنان كه هميشگى و به شكلهاى مختلف خواهد بود، كمتر آسيب ببيند و اختلال پيدا كند.

* واقعاً نميشود ما كار اقتصادىِ درست و قوى بكنيم، اما با مفاسد اقتصادى مبارزه نكنيم؛ اين واقعاً نشدنى است.

(قابل توجه قوه محترم قضاییه محترم ایضاً)

* يك ركن ديگر اقتصاد مقاومتى، حمايت از توليد ملى است؛ صنعت و كشاورزى.

* واحدهاى كوچك و متوسط را فعال كنيد...اينها در زندگى مردم تأثيرات مستقيم دارد.

* بايد منابع ارزى را درست مديريت كرد...واقعاً يك تصميم قاطع گرفته شود، روى آن تصميم پافشارى شود و مسئله را دنبال كنيد.

* يك مسئله هم در اقتصاد مقاومتى، مديريت مصرف است. مصرف هم بايد مديريت شود. اين قضيه‌‌ى اسراف و زياده‌‌روى، قضيه‌‌ى مهمى در كشور است.

 

("همه دستگاههای حکومتی نه فقط دولتی، مجلس هم همینطوره، قوه قضاییه هم همینطوره، یک تمایل شدیدی به مصرف بودجه است. از خزانه بگیریم، خرج کنیم. همه دستها به سمت خزانه است. همه دنبال مهمانسران . همه دنبال توسعه ساختمانند . همه [ دنبال ] توسعه تجهیزاتن. بیت المال دیگه! راحته خرجش! آدم احساس درد نمی کنه وقتی خرج می کنه چون از جیب خودش که نیست!! چقدر ملک، چقدر ساختمان، چقدر زمین، چقدر سرمایه، خب همه اینها را بیاریم تبدیل کنیم به سرمایه جدید. اینها شدنی است." دکتر احمدی نژاد/ جلسه مشترک دولت و مجلس + فایل صوتی)

 

* به مصرف توليدات داخلى هم اهميت بدهيد.

* يك مسئله‌‌ى ديگر در سرفصل اقتصاد مقاومتى، اقتصاد دانش‌‌بنيان است.

* مسئله‌‌ى وحدت و انسجام ملى هم به نظر من چيز خيلى مهمى است؛ كه ما حالا اينقدر اين قضيه را تكرار كرديم كه كأنه الفاظ دارد خاصيتهاى خودش را در افاده‌‌ى معنا از دست ميدهد!

البته مخاطب اين حرف، فقط قوه‌‌ى مجريه نيست؛ قوه‌‌ى قضائيه و قوه‌‌ى مقننه هم مخاطب اين قضيه‌‌اند؛ دستگاه‌‌هاى گوناگون اجرائى هم كه داخل دولت نيستند - مثل نيروهاى مسلح و ديگران - داخل در همين خطابند. همه بايد به اين معنا توجه كنند. البته رسانه‌‌ها و منبردارها و تريبون‌‌دارها نقش دارند.

(آی اهالی ولایت مدار بگوش باشید، امام مخاطبشان همه ی شماهاست!)

* در باب فرهنگ بايد بشدت مراقبت شود كه ما به «فرهنگ مهاجم» كمك نكنيم.

* ديپلماسى ما بايد با روحيه‌‌ى انقلاب همراه باشد...در جاهاى مختلف دنيا، مردم از مسئولان جمهورى اسلامى كه اين شجاعت را، اين استقلال را، اين نترسى را بيشتر بروز ميدهند، بيشتر خوششان مى‌‌آيد. خب، اين نشانه‌‌ى اين است كه راه اين است.

* از اين حوادث منطقه هم بايد حداكثر بهره گرفته شود به نفع اهداف انقلاب...اينها [آمریکا و صهیونیزم] در مقابل اين حوادث، به معناى واقعى كلمه غافلگير شدند. البته دارند تلاش ميكنند فائق بيايند و موج‌‌سوارى كنند.

 

و در آخر...

اميدواريم ان‌‌شاءالله خداى متعال به شماها كمك كند. بدانيد هر قدمى كه برميداريد، هر ذره‌‌ى كارى كه انجام ميدهيد، هر دلسوزى‌‌اى كه ميكنيد، هر تلاشى كه ميكنيد، پيش خداى متعال محفوظ است؛ حالا منِ شخصى يا منِ نوعى بدانم يا ندانم، تشكر بكنم يا نكنم. آنچه كه شما از حسنه و خير و با نيتِ خوب انجام ميدهيد، پيش پروردگار عالم محفوظ است. قرآن ميفرمايد: «انّ الله شاكر عليم»؛ خداى متعال، هم شكرگزار است، هم آگاه است. حالا ممكن است امثال بنده ندانيم شما مثلاً چقدر در آن وقت اضافىِ بيش از وظيفه‌‌ى كارى‌‌‌‌تان، در دفتر يا در مركز كارى نشستيد، صرف وقت كرديد، اعصاب گذاشتيد و مايه گذاشتيد؛ طبعاً وقتى ندانستيم، تشكر هم نميكنيم؛ اما لحظه‌‌‌‌لحظه‌‌ها از ديد كرام‌‌الكاتبين و ضبطكنندگان حوادث - كه «انّا كنّا نستنسخ»؛ خداى متعال همه‌‌ى كارهاى ما را استنساخ ميكند، يعنى دانه‌‌دانه‌‌اش و ذره‌‌ذره‌‌اش نسخه‌‌بردارى ميشود - مخفى و پنهان نخواهد بود.

 

 

 

پینوشت ۱: خب، این بیانات را امام ایراد فرمودند و همه شنیدیم، البته از آنجایی که "نرود میخ آهنین در سنگ" انتظاری نداریم که مدعیان ولایت مداری و اعضای صفوف تقابل با دولت، تغییری در رفتارشان ایجاد شود البته مگر آنکه خواست خدای متعال چیز دیگری باشد. لذا به نظر می رسد که روش دولت کما فی السابق باید ایستادگی در برابر دشمن و حرکت پرشتاب به سمت قله عزت ملت ایران باشد که البته حمایت و رضایت امام خامنه ای از دولت مهر تاییدی است بر صداقت این تلاش و قبول این مجاهدت و صد البته که مردم منصف ایران هم همواره پشتیبان خدمتگزاران واقعی و وفاداران به انقلاب اسلامی خواهند بود.

یقین ما اینست که خدا ناظر است و می بیند، بندگان خدا هم می بینند و تشخیص می دهند و بد عاقبتی از آن کسانی است که در این مصاف دشوار –حال به هر عذر و بهانه ای- به جبهه ی باطل پیوستند.

 

 پینوشت ۲: شنیدن این فایل صوتی از دکتر احمدی نژاد خالی از لطف نیست.

لینک دانلود

 

 

پینوشت ۳: در حاشیه زلزله آذربایجان شرقی

این دو لینک عکس خدمت دوستان، صرفاً جهت مقایسه. مسئولیت هر برداشتی به جز "صرفاً جهت مقایسه" با بیننده است!

 لینک ۱  

لینک ۲

 

 

 




:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: بیانات رهبر معظم انقلاب , دولت ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: