ماجرا چه بود؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ماجرا چه بود؟
نوشته شده در شنبه 28 ارديبهشت 1392
بازدید : 304
نویسنده : حسین

ساعاتی قبل، سایت فارس سومین دروغ بزرگ انتخاباتی اش را کلید زد. اینبار، استاد عزت الله انتظامی طعمه دروغ پردازان این سایت است.
به گزارش شبکه ایران، فارس از نامه ای که آن را به استاد انتظامی منسب کرده، از قول وی داستانی را نقل کرده که مضمون آن "عدم اطلاع استاد از ماجرای حضورش در وزارت کشور به هنگام ثبت نام مهندس مشایی" است.

این سایت خبری که با عملکرد خود به اتاق عملیات دروغ سازی علیه دولت و حامیان دکتر احمدی نژاد تبدیل شده است، در ادامه رویه دو ساله خود، طی یک هفته اخیر نیز با انتشار دو دروغ بزرگ رسانه ای قصد تخریب بیش از پیش حامیان مهندس مشایی را داشته است. اولین دروغ بزرگ این سایت، جعل نامه ای به عنوان 7456حقوقدان برای ردصلاحیت مشایی بود که البته تیتر اول روزنامه کیهان هم شد. دومین دروغ بزرگ انتخاباتی فارس، جعل خبر تماس تلفنی احمدی نژاد با هاشمی و خاتمی برای تعویق زمان انتخابات بود. این خبر به نقل از حجت الاسلام ذوالنور منتشر شد.

کذب بودن هر دوی این اخبار پس از ساعاتی مشخص شد.

امروز اما، این خبرگزاری، سومین دروغ بزرگ انتخاباتی خود را منتشر کرد. 
ماجرا چه بود؟

ساعاتی پیش خبرگزاری فارس نامه ای منتسب به عزت ا.. انتظامی که در آن از همراهی با اسفندیار رحیم مشایی و دکتر احمدی نژاد در آخرین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری، اعلام برائت کرده بود را منتشر کرد.
این نامه همزمان در قالب ایمیلی که حاوی یک فایل متنی و یک فایل تصویری بود برای تعداد زیادی از اصحاب رسانه ارسال شد و به سرعت توسط سایت های مخالف دولت، بازنشر داده شد.

این رسانه ها که همه چیز و حتی هنرمندان این مملکت را در انحصار شخصی خود می خواهند، همراهی یکی از پیشکسوتان بازیگری با رییس جمهور به شدت برایشان گران آمده بود. از همین رو یک هفته ای می شد که به دنبال یافتن پاسخی مبنی بر دلایل حضور انتظامی با رییس جمهور می گشتند و انگار این نامه هم همان پاسخی را می داد که آنها دنبالش بودند.

فایل متنی: 836 کلمه/سند: 86 کلمه
ذوق زدگی ناشی از خواندن این خبر جعلی آن قدر بود که مجریان قرق رسانه ای علیه دولت، حتی به خود فرصت این را ندادند که با نگاهی نکته سنجانه ایمیلی که این نامه حاوی آن بود را مورد کنکاش قرار دهند و گاف بزرگ موجود در خبر فارس و ایمیل ارسالی را بفهمند البته شاید هم این گاف را فهمیدند اما ترجیح دادند خود را به ندیدن بزنند.
در این خبر از قول انتظامی طوری نقل شده است که هر آنچه در جریان همراهی اش با رییس جمهور رخ داده، برآمده از قرارگیری در وضعیتی غیرقابل پیش بینی بوده و یک فایل تصویری هم به خبر الصاق شده که مثلا بنا بود سندی باشد بر نامه ای که انتظامی نوشته بود!
اما جالب اینجاست که از کل 836 کلمه ای که در فایل متنی این خبر به انتظامی نسبت داده شده است تنها 86 کلمۀ آن در تصویر این نامه وجود داشت و آن هم شامل بخش نهایی نامه که نه ربطی به همراهی با رییس جمهور دارد و نه برائت از مشایی!

این 86 کلمه فقط مرتبط بود با بنیاد فرهنگی و هنری انتظامی در قالب این چند جمله:

«مردم سرزمینم!
من برای شما همیشه همان عزتم، همانی که از سیزده سالگی در تماشاخانه های لاله زار با تشویق های شما بزرگ شده ام... همانی که همراه شما با درد های ایران بسیار گریسته ام و با شادی هایش لبخند ها زده ام... برای شما من همیشه همان عزتم... بچه ای از سنگلج...
بنیاد فرهنگی و هنری یادگاری است از من برای جوانان و مردم سرزمینم... آرزومندم این میراث ماندگار را همراه شما بنا کنم...
عزت اله انتظامی
جمعه، 27 اردی بهشت ماه 1392
تهران
»

این همان ایمیلی است که یک فایل متنی(word) شامل 836 کلمه و تصویر یک دست خط 86 کلمه ای ضمیمه آن بود

استاد دستش می لرزید و ذهنش یاری نمی داد!
طبیعی است در چنین شرایطی ذهن مخاطب به سمت این موضوع می رود که چرا کل دست نوشته عزت ا.. انتظامی اسکن نشده است. یافتن پاسخی بر این سوال ما را بر آن داشت به سراغ همان کسی برویم که ایمیلی با عنوان «دل نوشته عزت سینمای ایران"عزت ا.. انتظامی" خطاب به مردم شریف ایران» را برای اصحاب رسانه ارسال کرده بود.
هنگامی که از این فرد که برای حفظ حرمت او را آقای ب. می خوانیم علت این امر را پرسیدیم وی ادعا کرد: «آقای انتظامی هم کهولت سن دارند و هم توانایی نوشتن را ندارند. این متن را خواندند و ما تایپ کردیم. بخشی از آن را نوشتند و ما از ایشان پرسیدیم که آیا نمی توانند کل متن را برایمان بنویسند و ایشان پاسخ دادند هم دستم می لرزد و هم ذهنم یاری نمی دهد و ایشان هم یک پاراگراف را نوشتند و به ما دادند.»
فایل صوتی گفتگوی خبرنگار شبکه ایران با این فرد موجود است و در صورت لزوم منتشر خواهد شد
.

تکمیلی

بر اساس آخرین گزارش ها، جریان قرق رسانه ای و شارلاتانیسم خبری در تلاش است با فشار بر استاد انتظامی، وی را ناچار به پذیرش دروغ هایی کند که در متن خبر جعلی فارس به وی منتسب شده است.




:: موضوعات مرتبط: جامعه , سیاست , ,
:: برچسب‌ها: دروغ , فارس , خبرگزري فارس ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: