مجلس کم محتوا با سوالهای بی محتوا ، پاسخ گو حازق و با بصیرت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 352
نویسنده : حسین

     مجلس کم محتوا با سوالهایبی محتوا ، پاسخ گو حازق و با بصیرت  



        درگفتمان اصیل و آرمانی حضرت روح الله(ره) در خصوص حکومت داری اسلامی ، آزادی بیان و انتقاد های سازنده از بزرگ ترین عواملبرای پیشرفت و تعالی حکومت محسوب می شود چرا که این عوامل برای بالا بردن کیفیت وکمیت تفکر کارگزاران نظام ، (که حاصل آن راندمان مثبت  و انتخاب بهترین افراد برای قانون گذاری تااجرای آن نظریه و انتقادهای سازنده و دلسوزانه می باشد) بسیار موثراست. در شکل گیریو تثبیت دموکراسی دینی ،بر خلاف دنیای استکبار و نظریه های کاپیتالیستی که حکومتدینی را مردود ،دیکتاتور و عقب مانده تبلیغ می کنند، مبنای فکری ، مردم سالاریدینی است و آن به عنوان تنها حکومتی در عالم مطرح است که  مردم در آن بصورت واقعی با انتخاب حاکمان،در سرنوشت نظامشان دخیل هستند . این برتری ما، در سایه لطف الهی و عنایات حضرت  ولی عصر(عجلالله تعالی فرجه الشریف) و رهبریت معظم امام خامنه ای(حفظه الله) به رشد و بالندگیرسیده است و باعث شده جهان از این روش حکومتی مردم سالارانه ی پایبند به اصول وشریعت اسلام ، الگو بر داری کند.


با این تفاسیر اگر ما بخواهیم ، این نعمت آزادی بیان وانتقاد کردن را ، وسیله ای برای اغراض شخصی و دنیوی خود یا جناح و حزب خاصیقراردهیم ، جز هرج و مرج سیاسی و القای یاس و ناامیدی در افکار جامعه حاصلی نداشتهو نخواهد داشت.

 به فرموده حضرتامام خامنه ای در نوروز 1390(نقل به مضمون)  "مسائلی غیر ضروری که در آن مردم نقشینداشته ، باید در بین کارگزاران حل و فصل گردد. حرام است که در بین مردم تبلیغ ورسانه ای شود ، چرا که حاصل آن تشویش و التهاب در بین مردم و در نهایت باعث یاس و نامیدیبیشتر است"اما متاسفانه عده ای از خواص حاشیه ساز، مغرض وبه قول دکتر بداخلاق سیاسی ، بر خلاف نظر صریح ولی فقیه ، به این عمل زشت و دشمن شاد کن رویآورده و  مردم را درگیر جنجال های سیاسی بیمورد می کنند. مورد بارز ، آن رفتار های ساختار شکن و ضد ولایی مجلس هشتم است ، کهدر آن عده ای ور شکسته ی سیاسی ، جاه طلب و مردودِ فتنه 88 ، با جو سازی  و جنجالی کردن  مسائلی ( که مهمترین آن سوال از ریاست  محترم جمهوری بود)باعث مشوش شدن افکار عمومی میشوند .آنها با پیراهن عثمان نمودن این گونه مسائل ،چند صباحی خوراک تبلیغاتی  خود را فراهم می نمایند.

همان طور که می دانیم، طبق اصل 136 قانون اساسی ، مجلس می توانداز وظایف رئیس جمهور (در صورت به حد نصاب رسیدن سوال کنندگان)سوال کند نه اختیاراتو مواضع رئیس جمهور!

با این حال در این 4 سال مجلس هشتم ، هر دفعه که دولت اعلامآمادگی برای جواب گویی به این سوالات می کرد، مجلسیان با پس گرفتن امضاء ، به حدنصاب نرسیدن و ملقی شدن سوال از رئیس جمهور را اعلام می نمودند .پس از آن  در رسانه ها با هجمه فراوان ، تهمت های ناروا بهدولت می زدند تا با سیاه نمایی هایِ عوام فریبانه ، جامعه را نسبت به دولت بدبینکنند و همچنین  هرگاه واقعه ای منفی درحکومت رخ می داد ، مجدداٌ با یک شانتاژ، منفی گرایی و ربط دادن مسائلی که ربطی بهاین سوال ها ندارد، آن را مطرح می نمودند.آنها  تا آخر مجلس هشتم روی این افکار پوسیده بسیارلجاجت dir="RTL" style="text-align: justify; direction: rtl; unicode-bidi: embed; ">مخاطبان گرامی؛ با بررسی دقیق سوالات مطرح شده ، کممحتواییِ مجلس هشتم بیشتر بر ما آشکار می شود ! واقعا ًسوالاتی که در مجلس مطرحگردید ، بی محتوا و غیر تخصصی بود، آنهم در مورد اختیارات و مواضع رئیس جمهور!!!

اینجاست  که انسانوادار به گریه و خنده می شود!!! گریه به دلیل آن که می بینیم ، پس ازگذشت 33 سال ازانقلاب، سطح فکری خواص چقدر نزول کرده است  ! وبه فرموده؛ آقا خواص باز از مردم عقب مانده اند.  خنده به واسطه محتوای سوال ها ، که  بچه گانه بودن و کوته فکری در آنها موج می زند!تعدادی از سوال ها هیچ ربطی به وظایف رئیس جمهور ندارد (مانند یازده روز خانهنشینی  و یا تغییر وزیر و ... ) تعدادیدیگر از سوال ها که اسماً جنبه تخصصی دارد! بار ها و بارها  وزیر مربوطه در کمسیونهای مجلس پاسخ داده ونمایندگان قانع شده بودند .                                                                          

البته حضرات از کینه توزی شخصی و لجاجت های نفسانی دست ورنداشته و تا قبل از انتخابات 12 اسفند مجدداٌ خوراک تبلیغاتی کم آورده بودند و بازاز شخص ریاست جمهوری خواستند که این سوالهای کذائی را در مجلس جواب دهد .آنها پیشبینی می کردند با آمادگی دکتر در مقام پاسخ گویی ،نتایج انتخابات از این قضیهمتاثر خواهد شد ، لذا آن را به بعد از انتخابات موکول کردند .

 مردم ، با بصیرت وآگاهیِ وصف ناپذیر به این حقیقت پی برده بودند و می دانستند این افراد مغرض ، کهخود  را وکیل ملت می دانند، هدفی غیر ازجاه طلبی و دنیا گرایی ندارند . مردم به تعصب و جهالت حضرات با شعارهای تابلویِ:صدای ملت ! و منتقدین دولت ! برای تصاحب کرس های  مجلس پی برده بودند. اما این خواص متاسفانه بازصدای ملت را در سال 84 و 88 نشنیدند یا خود را به ناشنوائی زدند . حال که مردم به  تمامی این ترفند ها و شانتاژ ها ، نه گفتند و عدماعتماد خود را به آنها اعلام کردند، آنها می خواستند با هوچی گری و جو سازی ، سکوتولایی دکتر را بشکنند و باعث تشدد و التهاب در کشورشوند  که زمینه ایجاد موانعی در پیشرفت و اجرای عدالتبگردد .

  عملکرد مجلس هشتمدر آخرین دیدار مجلسیان با امامخامنه ای  مورد انتقاد ایشان  قرار می گیرد و معظم له عدم رضایت خود را از روند مجلس با استفاده از  واژه ی " کارَکی " نشان می دهند.ایشانبیان فرمودند:" صد ها لوایح و قانون که نیاز مبرم در زندگی روز مره مردم ودولت است ،پشت در ها داخل زون کن ها مانده و خاک می خورد" . ولی آقایان فقطدنبال حاشیه سازی و فرافکنی هستند و طرح لوایحی که مربوط به وظایف مجلس و نیازمردم است در آن دیده نمی شود! اما با طرح لوایح و مواردی ( وقف دانشگاه آزاد ،حقوق مادالعمر نمایندگان ، معطل ماندن هدفمندی یارانه ها ، قانون کسب کار ، بیمهبیکاری طولانی مدت ، وزارت ورزش جوانان ،اختصاص امتیاز 50 ساله نشر کتب  استاد مطهری به ...) به آسمان ریسمان بافتن وسیاه نمایی رسانه ایی پرداختند . طرح مسائلی که جز بد بین کردن افکار عمومی نسبتبه دولت مردان(  و همچنین ارجاع آن به قوهقضایه در مقام شکایت از رئیس جمهور )چه سودی برای نظام داشته است؟؟؟ ( عدم معرفیوزیر ورزش! ، پرونده 1 میلیاردی فتنه 88! ،دیر فرستادن لایحه بودجه از طرف دولت ،استیضاح بی مورد وزیران  که مورد بارز آناستیضاح وزیر راه ترابری مهندس بهبهانی بود که ایشان با تلاشی وصف ناپذیر ودلسوزانه نسبت به بیت المال ،خود با پیمانکار های متخلف برخورد و مبارزه می کرد کهایشان قربانی حامیان ثروت و قدرت در مجلس شد!).

مقام معظم رهبری(مدظله) چندین بار قانون نظارت بر نمایندگانرا متذکر می شدند اما آنها با پرچم ولایت مداری!!! ، فرمایش معظم له را زیر پاگذاشته و توجهی نکردند تا آخرین ماههای دوره مجلس هشتم  که آن را بصورت وصله پینه با  چندین ماده تصویب و در شورای نگهبان مطرح شد کهآن هم مغایر با شرع اسلام دانسته شد!!! و برگردانده شد به مجلس. تصویب قانون نظارتبر نمایندگان ،باعث می شد ،افرادی که با پولهای آلوده مافیای ثروت قدرت به مجلسراه یافته اند مشخص شوند  لذا ایننمایندگان! به خاطر همین امر از تصویب آن جلوگیری می کردند.

مورد دیگری که قابل ذکر است و  مهمتر ،دستگاه های نظارتی و پیش گیری کنندهتخلفات هستند( دیوان محاسبات زیر مجموعه قوه مقننه و سازمان بازرسی زیر نظر قوهقضایه ) آنها  از این بابت از بیت المالحقوق دریافت می کنند که تخلفات و جرائم مالی و ... را شناسائی و پیگیری کنند.اماآنها به  وظایف خودشان عمل نمی کنند !!! منباب مثال ، پرونده جنجالی سه هزار میلیاردی است که  آنها توجهی نکرده  و بعد از اتفاق افتادن جرم تازه  طلب کار نظام شده اند! ( مدیران این دو دستگاهبه نحوی جزء منتقدین تابلو دار دولتمردان عدالت جوی ما می باشند)

 اما بالاخره روزموعود (24 اسفند 90) فرا رسید و تابوی سوال از رئیس جمهور با پاسخ های قاطع ،دلیرانه و بصیرتی دکتر احمدی نژاد شکسته شد .ایشان با گفتن گوشه ای اندک از حقایق، به تمامی  این بد اخلاقی ها و جو سازیهای سیاسی پاسخ گفتند.

 مجلسیان فکر میکردند با مطرح کردن آن در این زمان ، انتقام عدم اعتماد مردم را می توانند ازدولتمردان و شخص رئیس جمهوربگیرند! اما آنها خیلی کوته فکر و محدود به مسائل میاندیشند. آنها نمی دانند که شخص رئیس جمهوراینجا مطرح نیست ، بلکه یک گفتمان ارزشیو آرمانی مطرح است،  که معمار کبیر انقلاباسلامی  حضرت امام (ره) آن را عرضه کرده اندو خون هزاران شهید بابت بقای این گفتمان فدای اسلام و بیمه کردن آن شده است

هدف اجرای آن نیز عدالت و زمینه سازی برای حکومت حضرت ولیعصر در این کشور است .                                                                           

خداوندا ما را مدیون و روسیاه در برابر ائمه و شهدا قرارمده         

آمین     


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: سوال از رئیس جمهور , رئیس جمهور , جواب , سوال , مجلس , مطهری ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: