چرایی برکناری مشایی و ورود به هنگام رهبری
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چرایی برکناری مشایی و ورود به هنگام رهبری
نوشته شده در دو شنبه 15 آبان 1391
بازدید : 411
نویسنده : حسین
داستان مشایی یکی از پیچیده ترین جریانات بعد از انقلاب است .در روزهای پایانی دولت نهم مخالفان دولت (چه انها که زمانی موافق دولت بودند و  به مرور زمان چهره ی واقعی خود را نشان دادند و چه انها که از ابتدا مخالف دولت بودند)که محبوبیت احمدی نژاد را در بین مردم بی حد میدیدند لازما تیرهای خود را به سمت مشایی نشانه گرفتند تا شاید از جانب این حملات لطمه ای به دولت وارد سازند .فشارها البته فقط به سمت دولت نبود ، بلکه اقتدارگرایان ازهمه طرف با اخبار وهم آمیز و بعضا خنده دار ! اطراف رهبری را محاصره کرده و با فشار سعی بر این داشتند تا نظر رهبری را هم نسبت به شخص مشایی مکدر کنند .در ابتدای دولت دهم و پیروزی مجدد احمدی نژاد و اعلان معاونت  مشایی از طرف رییس جمهور، حملات گسترده ی اقتدارگرایان با اجرای حسین شریعتمداری و همچنین فشار بر رهبری توسط عده ای از خواص !!به اوج خود رسید .مقام معظم رهبری که الحق خودشان معلم بصیرت و دانایی هستند و همچنین سابقه ی ریاست جمهوری و تجربه ی مشکلات اجرایی را داشته اند ، به موقع فضای متشنج را رصد کرده و در یک نامه ی خصوصی به ریس جمهور بطور غیر مستقیم هشدار میدهند که از این فضا باید دوری کرد و صلاح در ماندن مشایی نیست ! متن این نامه به این شرح است:

 بسمه تعالی 
جناب آقای دكتر احمدی نژاد، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیت
انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شما است.
لازم است انتصاب مزبور ملغی و كان لم یكن اعلام گردد. 
سیدعلی خامنه‌ای
27 /4/ 88




مساله ای مهم اینکه این نامه سریعا به دست ابوترابی نماینده مجلس ، رسانه ای شده و باعث ایجاد تشنج و التهاب در فضای سیاسی کشور میشود . هر چند دکتر احمدی نژاد در اسرع وقت به ندای ولی فقیه خود لبیک میگوید ، ولی چگونگی دستیابی نامه ی خصوصی رهبری به رییس جمهور توسط ابوترابی و همچنین رسانه ای شدن آن حای بسی تامل دارد !!

در حالیکه رهبری در نامه ی خود سخن از عدم معاونت مشایی کرده بودند ، بعد از انتصاب مشایی به ریاست دفتر رییس جمهور حملات اقتدار گرایان تا به امروز همچنان ادامه دارد و البته تا پایان دوره ی ریاست جمهوری دوره ی دهم به اوج خود خواهد رسید........


((رییس جمهوردر یک مصاحبه گفتند: مشایی آنگونه كهشما تصور می ‌كنید نیست. حرف‌هایی كه شما در مورد مشایی می‌ زنید همان حرف‌هایی استكه […] در مورد وی می ‌زند مثلا می ‌گوید كه او سر سفره یك ظرف برای امام زمان(عج)خالی می ‌گذارد و مسائلی از این دست و پا.......

رییس‏جمهور پیشنهاد کرد: شمابهتر است جلسه‌ای با مشایی داشته باشید و حرف‌هایتان را بگویید و حرف‌های وی را نیزبشنوید و آن موقع خواهید فهمید كه درباره ایشان اشتباه می‌كنید

وی افزود: : یك گروه از سوی مسولینقوه قضاییه و گروه دیگری از جای دیگر مأموریت یافتند تا در مورد مشایی تحقیق كنند ولیبعد از تحقیقات آنها هیچ مستندی در مورد مشایی گیر نیاوردند و هیچ تخلف اثبات شده‌ایدر مورد وی وجود ندارد

احمدی‌نژاد اضافه کرد: مشاییجزو كسانی است كه از ابتدای انقلاب تا به حال در گوشه گوشه انقلاب حاضر بوده و كارنامهبسیار خوبی دارد، ضمن اینكه باید سطح كار وی را در مقایسه با دیگران در نظر بگیریدو عملكردش در حوزه گردشگری را با دوره‌های قبل مقایسه كنید

وی ادامه داد: مشایی فرد خوش‌فكریاست و شبانه‌روز در خدمت دولت بوده و هست و حتی گاهی ساعت 2 نیمه شب از سفر خارجیبرمی‌ گشت، اما تماس می‌ گرفت و می ‌گفت چه كاری نیاز است كه انجام دهم یعنیهمواره از خدمت‏گزاری به مردم کوتاهی ندارد))


چندی بعد رییس جمهور در مصاحبه ی دیگر متذکر شد :

(( رهبری معظم فرمودند که مشایی در جایگاه معاونت رییس‏جمهور نباشند و ما اطاعت کردیملیکن عده‌ای از مخالفین بر خلاف سخنان اخیر رهبری بازهم موضوع مشایی را مطرح می‌كنند تا به من فشار بیاورند

رییس‏جمهوردر مورد دستور حكم رهبری برای رعایت مصلحت در انتصاب مشایی به معاون اولی گفت: منخدمت مقام معظم رهبری رسیدم و توضیحاتی دادم که قرار شد کارهایی انجام شود اما بعداز آن نامه توسط برخی نمایندگان محترم(ابوترابی)، درز پیدا كرد.

ویافزود: بعد از آن، بهتر تشخیص داده شد که نامه منتشر شود و بعد از آن اقدام كنیم وپس از آن نیز وی را به سمت ریاست دفتر خودم انتخاب كردم .

احمدی‌نژادتاکید کرد: رابطه بنده به عنوان رئیس‌جمهور با رهبری با رابطه شما با ایشان متفاوتاست.))


 و سخنانی از رئیس جمهور که شاید کمتر کسی شنیده باشد:

((به گزارش عمارپرس دکتر احمدی نژاد در جلسه معارفه مهندسرحیم مشایی به عنوان رئیس گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری در تاریخ ۸بهمن ۱۳۸۸، از جلسه برخی سیاسیون برای توطئه علیه دولت پرده برداشت.

رئیس جمهور اظهار داشت تعدادی از سیاسیون در جلسه ای خصوصی گفته اند کهاگر دولت دهم همانند دولت نهم موفق عمل کند، در انتخابات ریاست جمهوری آینده(سال ۹۲) دولت به هر کسی که اشاره کند، او پیروز انتخابات است.

احمدی نژاد ادامه داد آن ها در آن جلسه بحث کرده اند که دولت احتمالا درانتخابات به چه کسی اشاره می کند و تعدادی از افراد را اسم برده اند و پس از بررسیگفته اند احتمالا مشایی مورد حمایت دولت خواهد بود و همانجا تصمیم می گیرند کهمشایی را بزنند و تخریب کنند.

رئیس جمهور تأکید کرد که ۲ تا نوار ۴۵ دقیقه از آنجلسه الآن روی میز من است.

با این وصف مشخص است که چرا دو سال، تخریب مهندس مشایی اولویت اصلی رسانههای وابسته به همان سیاسون است و بر اساس تصورات و خیالاتشان مبنی بر احتمال ورودوی به عرصه انتخابات آینده ریاست جمهوری، انواع اتهامات را همچون سیل به سوی اوجاری کرده اند.))



(البته از آنجا که سخنان رییس جمهور طبق معمول یا سانسور میشود و یا بسیار ضعیف رسانه ای میشود ، بازتاب این مطالب ضربه ی سنگینی بر جبهه ی اقتدارگرایان خواهد بود . هر چند که دکتر احمدی نژاد با توجه به تجربیاتی که در این هفت ساله داشته به لطف الهی در زمان لازم لب به سخن خواهد گشود و اجازه ی خارج شدن قطار انقلاب را از ریل نخواهد داد)







:: موضوعات مرتبط: جامعه , ,
:: برچسب‌ها: مهندس مشایی , احمدی نژاد ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: