پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ویژگی‌های گفتمان احمدی‌نژاد
نوشته شده در یک شنبه 5 خرداد 1392
بازدید : 522
نویسنده : حسین
 
 
نگاهی به چینش فعلی 8 نامزد قطعی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نشان می‌دهد که گفتمان حامیان دولت فاقد هرگونه نماینده‌ای در این عرصه است. گفتمانی که مولفه اصلی آن داعیه‌داری قشرهایی از جامعه بود که حضرت امام روح‌الله آنان را ولی‌نعمتان اصلی این نظام و انقلاب خوانده بودند.
 
 
 
گفتمان حامیان دولت در سال‌های 84 و 88 با اجماعی که نه در سطح سیاسیون و کانون‌های قدرت و ثروت، بلکه با اجماعی که در طبقه قشرهای متوسط و مستضعف جامعه شکل گرفت، به رأس قوه مجریه راه یافت. اما در دو سال اخیر هجمه رسانه‌ای و غیر‌رسانه‌ای وسیعی علیه حامیان گفتمان دولت و حلقه اصلی تشکیل دهنده آن با طراحی بازی‌ای دقیق و برچسبی به نام انحرافی شکل گرفت. انتخابات مجلس نهم، نخستین عرصه عملی کردن این سیاست بود و در پروسه‌ای بی‌سابقه، این دولت‌های نهم و دهم بودند که برخلاف دولت‌های سازندگی و اصلاحات، هیچ نماینده‌ای را در انتخابات پایان دوره خود برای نمایندگی از طرف گفتمان غالبشان نداشتند! حال سوالی که در این میان پیش می‌آ‌ید، این است که آینده گفتمان حامیان دولت چه خواهد شد؟

ویژگی‌های گفتمان احمدی‌نژاد
دکتر حمیدرضا اسماعیلی می‌گوید: در پاسخ به پرسش شما باید بگویم گفتمان آقای احمدی‌نژاد و دولت‌‌های نهم و دهم چه ویژگی‌هایی دارد و براساس آن حالا چه کسانی وجود دارند و چه کسی قرابت و چه کسی فاصله دارد. این پژوهشگر و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با با بیان این که من نام گفتمان دولت‌های نهم و دهم را گفتمان «پسا اصلاحات» می‌دانم، خاطرنشان می‌کند: یکی از ویژگی‌های این گفتمان، آن است که به لحاظ تاریخی بعد از دولت اصلاحات توانست کرسی ریاست جمهوری و دولت را به دست بگیرد. نکته مهم دیگری هم که وجود دارد، واکنشی است که به لحاظ گفتمانی در واکنش به گفتمان اصلاحات شکل گرفت.
وی در تشریح گفتمان دولت می‌گوید: این واکنش لزوماً به معنای انکار تمام مولفه‌های گفتمان اصلاحات نبود و از آن‌طرف ضمن آن‌که به بخشی از گفتمان اصولگرایی انتقاد داشت، بخشی از گفتمان اصولگرایی را نیز به همراه داشت. لذا از این جهت ما می‌توانیم بگوییم گفتمان حامیان دولت که با دکتر احمدی‌نژاد در سپهر سیاسی ایران ظهور کرد، یک جریان و گفتمان سوم بود، یعنی نه گفتمان اصولگرایی محض بود و نه اصلاح‌طلبی محض، بلکه در واکنش به این دو ظهور کرد. دکتر اسماعیلی با بیان این‌که به جرات می‌توانیم بگوییم که گفتمان آقای احمدی‌نژاد، در دولت‌های نهم و دهم به معنای واقعی یک گفتمان بود، خاطرنشان می‌کند: یعنی کاملاً انسجام داشت. صدر و ذیل این اندیشه با هم انطباق داشت و آقای احمدی‌نژاد را در این وادی می‌توانیم یک انسان پیشرو بدانیم. فردی که با آمدنش یک تئوری جدیدی در عالم سیاست ظهور کرد.
نویسنده کتاب «شورش اشرافیت بر جمهوریت» در تبیین ویژگی‌های این گفتمان می‌گوید: اولاً این را بگوییم که پایگاه اجتماعی گفتمان حامیان دولت را بخشی از نیروهای مذهبی جامعه تشکیل می‌دادند که در طول سال‌های پس از انقلاب هم از جریان راست سنتی روی‌برگردان شده بودند و هم از جریان اصلاحات! در واقع پایگاه اجتماعی که هم خود آقای احمدی‌نژاد و هم گفتمانشان به آن تعلق داشت و شامل طبقه متوسط و طبقه پایین جامعه می‌شد.
دکتر اسماعیلی در‌خصوص مولفه‌های گفتمانی دولت احمدی‌نژاد که بر پایه عدالت استوار شده است، تصریح می‌کند: یک بخش از مولفه‌های گفتمانی احمدی‌نژاد عدالت است که شامل عدالت قضایی، عدالت اجتماعی، عدالت سیاسی و عدالت اقتصادی می‌شود.

مقاومت در عین گفت‌و‌گو
به گزارش ایران وی «مقاومت در عین گفت‌و‌گو» را یکی دیگر از مولفه‌های این گفتمان می‌داند و می‌گوید: در عرصه سیاست خارجی کشور برخی اساساً مولفه مقاومت و استقامت را سعی می‌کنند به کناری بگذارند. برخی دیگر وقتی صحبت از گفت‌و‌گو می‌شود، انگار صحبت از سخن ناروایی به میان آمده است. اما ما می‌بینیم در گفتمان حامیان دولت یا پسا‌اصلاحات بر گفت‌و‌گو در عین مقاومت تاکید شده است.
دکتر اسماعیلی به موضوع هولوکاست اشاره و خاطرنشان می‌کند: آقای احمدی‌نژاد هولوکاست که گرانیگاه و نقطه ثقل رژیم صهیونیستی بر روی آن استوار بود را نشانه گرفت و حریف را چنان آچمز کرد که نه راه پیش داشت و نه راه پس! و به جای شعار دادن، بدون آن‌که هزینه اقتصادی سنگینی هم داشته باشد، یک عملیات روانی را در دنیا علیه این رژیم منحوس به کار گرفت.

ایستادگی در مقابل گروه‌های انحصارطلب داخلی
نویسنده کتاب «شورش ایرانیت بر جمهوریت» ایستادگی در برابر قدرت‌های انحصارطلب را از دیگر مولفه‌های موجود در گفتمان حامیان دولت می‌داند و می‌گوید: این گفتمان و حامیان آن در برابر قدرت‌های انحصارطلب داخلی هم حاضر به امتیاز دادن نیست، چرا که شما باید برای هرچه مردم‌سالار کردن نظام سیاسی کشور تلاش کنی تا امروز ما از دیروز، و فردای ما از امروز بهتر شود. لذا باید ساز‌و‌کارها و ساختار سیاسی کشور طوری طراحی شود که به قول حضرت امام‌(ره) مستضعفان و پابرهنگان، تعیین‌کننده این باشند که تحولات کشور به چه سمتی پیش می‌رود نه گروه‌های ذی‌نفوذ و صاحب قدرت و ثروت. وی در ادامه می‌افزاید: لذا یکی از ویژگی‌های گفتمان حامیان احمدی‌نژاد این است، کسانی که به دنبال این هستند که قدرت را انحصاری کنند و مانند یک توپ به یکدیگر پاسکاری بکنند و در برابر ساختاری که نمی‌خواهد متن مردم را ببیند و رویش حساب کند، مقاومت می‌کند.

مصداقی برای گفتمان دولت نداریم!
دکتر اسماعیلی در پاسخ به این سوال که نماینده گفتمان حامیان دولت در چینش فعلی چه جایگاهی دارد، می‌گوید: آن چیزی که به نظر می‌رسد، این است که در واقع گفتمان حامیان دولت در این انتخابات فقط یک نماینده را داشت که آن هم احراز صلاحیت نشد! لذا کسی که بتوانیم بگوییم دقیقاً مصداق این گفتمان است، فعلاً وجود ندارد! اما این‌که در بین نامزدهای فعلی کدام‌ها نزدیک‌تر هستند و کدام‌ها فاصله بیشتری دارند، قابل بحث است.
وی با بیان این‌که همه این هشت نامزد را می‌شناسیم، خاطرنشان می‌کند: مواضعی که در حال حاضر اتخاذ می‌کنند، نشأت گرفته از مواضعی است که در حیات سیاسی سابقشان نیز وجود داشته است. اگر موضعی که اتخاذ شده با موضع قبلی تفاوت دارد، آن موقع دیگر می‌توانیم بگوییم که نوعی گفتمان‌سازی صورت گرفته است که با هویت سابقش انطباق ندارد.
این کارشناس مسائل سیاسی به مولفه مقاومت در برابر انحصارطلبان اشاره می‌کند و می‌افزاید: شاید یک نماینده‌ای باشد که به لحاظ گفتمانی در ظاهر با آقای دکتر احمدی‌نژاد انطباق یا مشابهت داشته باشد اما من از خودم می‌پرسم آیا این نامزد ریاست جمهوری در برابر گروه‌های ذی‌نفوذ داخلی هم به سمت مقاومت پیش خواهد رفت یا نه؟ این پرسشی است که هنوز در بین کاندیداها به پاسخش نرسیدیم! دکتر اسماعیلی با بیان این که قطعاً هیچ دو نفری شبیه هم نیستند، تصریح می‌کند: اما بحث این است که آیا رکن سوم که همان مقاومت در برابر انحصارطلبان داخلی است را در وجود خود می‌بیند یا نه. این برای جامعه و افکار عمومی و طرفداران آقای احمدی‌نژاد فوق‌العاده مهم است. آیا گروه‌های ذی‌نفوذ مورد خطاب این نامزد در ریاست جمهوری هم هستند؟

 

 

 

تمام شدن گفتمان احمدی‌نژاد اشتباه محض است!
این پژوهشگر مسائل سیاسی درخصوص پیش‌بینی خود از آینده این گفتمان می‌گوید: واقعیت این است که شاید یک عده تصور می‌کنند که تاریخ مصرف این گفتمان تمام شده! اما این تفکر و استنباط اشتباه محض است. این گفتمان، گفتمانی است که تازه متولد شده و در واقع بعید است از جامعه حذف شود، چرا که همیشه وجود داشته است و چیزی که ریشه در جامعه دارد، به این راحتی کسی نمی‌تواند آن را حذف کند.
دکتر اسماعیلی با بیان این که شاید بر فرض در این انتخابات هم این گفتمان نماینده‌ای نداشته باشد، تصریح می‌کند: اما در روزهای آینده بسیاری از جریان‌های مذهبی کشور، جبهه انقلاب و دوستداران انقلاب به این گفتمان نیاز پیدا خواهند کرد. نه تنها به این گفتمان که به شخص آقای احمدی‌نژاد نیز نیاز دارند و این نیست که فکر کنیم همه چیز تمام شده است. وی به یک نکته در این خصوص اشاره می‌کند و می‌گوید: در بین نامزدهای موجود، قطعاً هیچ کدام وزنه‌ای ندارند که بتوانند به تنهایی این سنگینی را پیدا کنند و پیروز انتخابات شوند! به نظر می‌رسد استفاده از گفتمانی که در بین این 8 نفر نماینده ندارد در روزهای آتی ایجاد خواهد شد.

نویسنده کتاب «شورش اشرافیت بر جمهوریت» با اشاره به کسانی که سعی در جذب آقای احمدی‌نژاد به نفع خویش دارند، تاکید می‌کند: از این به بعد تحولات نوینی را شاهد خواهیم بود و آنچه را که آقای احمدی‌نژاد گفتند مبنی بر این که صبور باشید و منتظر، واقعاً باید جبهه انقلاب با این خویشتنداری جلو برود و به آن عمل کند و نباید عجله کند و احساساتی عمل نماید. باید منتظر آرایش سیاسی روزهای آینده بود.


:: موضوعات مرتبط: جامعه , سیاست , احمدی دلاور , آزاد راه گمشده , ,
:: برچسب‌ها: مشاور رئیس جمهور , امام زمان , انقلاب اسلامی , رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهدد , اسفندیار رحیم مشایی , مشایی , امام عصر , ولایت فقیه , گفتمان احمدب نژاد ,



بازدید : 447
نویسنده : حسین

 

 

 

 

شبکه ایران / پس اعلام رسمی نظر شورای نگهبان مبنی بر عدم احراز صلاحیت مهندس مشایی، جمعی از

هواداران گفتمان بهار، پای شنیدن سخنان وی نشستند. بخشی از سخنان مهندس مشایی را بشنوید.

 

 

برای دانلود فایل صوتی اینجا کلیک کنید


:: موضوعات مرتبط: سیاست , احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: مشاور رئیس جمهور , امام زمان , انقلاب اسلامی , رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهدد , اسفندیار رحیم مشایی , مشایی , امام عصر , ولایت فقیه ,



بازدید : 373
نویسنده : حسین

 


رحیم مشایی در جمع فعالان حوزه رسانه گفت: ما باید همه انسان‌ها را پای کار ولایت فقیه بیاوریم ولی عده‌ای فقط خودشان را می‌بینند تداوم خط ولایت و انقلاب اینطور نیست که پرچم فقط در دست عده خاص باشد. ما می‌گوییم همه مردم باید پرچم‌دار باشند.
اسفندیار رحیم مشایی رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با حضور در جمع وبلاگ نویسان و فعالان حوزه رسانه به سخنرانی پرداخت که مشروح آن را در ذیل می‌آید.

مشایی گفت : امروز در جامعه اندیشه‌های مختلفی وجود دارد ولی خیلی‌ها فرصت بیان آن را ندارند چرا که با کسی مرتبط نیستند. اما آرمان‌ها و احساس‌ها واقعیت دارند و این آرمان‌ها و اهداف در جامعه ساری و جاری است تحول اساسی در فضای کشور رخ داده است.

مشایی تاکید کرد: نگاه افراد تغییر کرده است و این تغییرات به سرعت در حال وقوع است البته این دیدگاه و نقطه‌نظر با یکدیگر متمایز است برای هر تغییری مقاومت‌هایی از داخل و بیرون وجود دارد. هرکس که اثرگذار است و دارای برند و پرچم است در برابر او مقاومت ایجاد می‌شود اما چیزی که مهم است این است که همه ما مسوول هستیم در برابر حقیقت تواضع کنیم نباید در بیان مواضع خود ملاحظه‌ای را در نظر بگیریم، در پذیرش حقیقت ملاحظه و مصلحت‌اندیشی غلط است.

 

 

به گزارش ایسنا ، وی با اشاره به دیدار خود با یک عالم گفت: با عالمی صحبت می‌کردم و به من می‌گفت تو منحرف هستی بعد متوجه شدم که چقدر خودش منحرف است.

وی ادامه داد: ایشان روند حرکت هستی را رو به انحطاط و اضمحلال و سقوط می‌دانست و می‌خواست نشان دهد که بشر رو به تباهی است به او گفتم اگر این ادعای شما صحت دارد اگر روزی امام زمان(عج) بیاید ظهور کنند اگر انسان رو به انحطاط است پس چه کسی چگونه می‌تواند امام زمان(عج)‌ را بپذیرد.

وی درباره اشاره به اسطوره‌ای به نام احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد یک مرد پاک است که هشت سال خود را وقف ملت کرد، او جیب ندارد، او فامیل‌گرا نیست، دارای حزب و دسته و گروه نیست، او عاشق ملت است، دلش روشن است و برای ملت کار می‌کند.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد افزود: اما عده‌ای با نام دین، به نام گروه، جریان احمدی‌نژاد را مورد حمله قرار دادند این باید برای ملت روشن شود.

وی درمورد اصولگرایی گفت: اصولگرایی این نیست که خود یک اصولی داشته باشیم و آن را عرضه کنیم. اصول عین عدالت است.

مشایی گفت:‌ مبنای اصلی حکومت جمهوری اسلامی ایران در زمان غیبت امام ولی فقیه و نایب امام است. بدون نایب امام نمی‌توان دولت اسلامی تشکیل داد مبنای موجودیت اسلام ولی فقیه است این یک مدل حکومت جدید است و در جهان نیز نظیر آن وجود ندارد.

وی با اشاره به مدل‌های مختلف مدیریتی در 30 سال گذشته گفت: در این 30 سال گذشته مدیریت‌های اجرایی مختلفی بروز و ظهور کرد. جمهوری اسلامی ایران اگر بتواند جامعه تحت پوشش خود را منسجم پای کار بیاورد کار بسیار بزرگ و تاریخی ای انجام داده است و گرده افشانی آن تمام دنیا را خواهد گرفت.

وی در مورد جایگاه ولی فقیه گفت: ولی فقیه جنس آسمانی، آرمانی دارد جمهوری اسلامی باید صد در صد جامعه را جذب کند چون حکومت الهی است نسبت ولی فقیه با کل ملت یکسان است.

وی تصریح کرد: آن عده‌ای که امروز به نام دین و دفاع از ارز‌ش‌ها به عده‌ای حمله می‌کنند هیچ محبوبیتی نزد ملت ندارند. نظام اسلامی دوام و قوامش به مقبولیت و مشروعیت است.

وی با اشاره به اصلی‌ترین برنامه خود برای دولت بعدی در صورت حضور در عرصه و کسب آرای لازم گفت: در دولت یازدهم دسته‌بندی نخواهیم داشت و اجازه نمی‌دهیم در سایه جمهوری اسلامی و چتر وسیع ولی فقیه که بهترین چتر حکومت جهان است، چون بالاسرش انسانی است که افتخارش این است که در رتبه الهی قرار دارد، به کسی ظلم شود.

وی با اشاره به انتخابات سال 88 گفت: اگر عملکرد دولت در شهرستان‌ها و روستاها نبود و اگر آن مناظره معروف احمدی‌نژاد با آن سه نفر برگزار نمی‌شد جبهه مخالف احمدی‌نژاد با 30 میلیون رای پیروز بود.

وی با اشاره به مقوله مهمی چون اعتماد و حمایت مردمی تاکید کرد: اگر ملت پشت‌سرمان نباشد و از ما حمایت نکنند کشورهای متخاصم و غربی ما را موظف می کنند که بر سر میز مذاکره آن هم از موضع ذلت بنشینیم.

وی با اشاره به تلاش‌های مذبوحانه عده‌ای برای جدایی رییس جمهور از رهبری ادامه داد: نباید تفکیکی بین رییس جمهور و رهبری ایجاد شود یک گروه در کشور هستند که دنبال جدایی رییس جمهور و رهبری هستند و این موضوع را در سطح رسانه‌ها و جامعه تبلیغ می‌کنند و قصد دارند به گونه‌ای القا کنند که رییس جمهور از رهبری جدا شده است.

وی در واکاوی این موضوع و اهداف پشت پرده این اقدام افزود: علت این است که آنها تعلق خاطری به ولایت فقیه و انقلاب ندارند این‌ها خودشان می‌خواهند حاکم باشند چون تعلق حزبی و جریانی دارند. بنده اگر از ولایت دفاع کنم برای این عده مشمئز کننده می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: این عده قصد دارند وانمود کنند که یک جمعیت اندک طرفدار ولایت فقیه هست و همه را از دایره چتر ولایت فقیه به بیرون پرتاب کنند.

مشایی تاکید می‌کند: مردم، رهبری، ولایت و نظام را دوست دارند چرا که باورها و باورهایشان بر این اصل استوار شده است ولی این عده به غیر از خود کسی را نمی‌بینند.

مشایی با طرح یک سوال اظهار داشت: طرف در جامعه رای ندارد، مقبول نیست بعد تبلیغ ولایت فقیه می‌کند چه کسی به تو گفته بلندگوی ولایت فقیه شوی؟

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد گفت: ما باید همه انسان‌ها را پای کار ولایت فقیه بیاوریم ولی این عده فقط خودشان را می‌بینند تداوم خط ولایت و انقلاب اینطور نیست که پرچم فقط در دست عده خاص باشد. ما می‌گوییم همه مردم باید پرچم‌دار باشند.

او در پایان با اشاره به وضعیت حضورش در جمع کاندیدا‌های ریاست جمهوری گفت: من خوشبین هستم و ان‌شاالله این مشکل حل می‌شود و یقین دارم در نظام ولایت فقیه ظلم جای ندارد.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: مشاور رئیس جمهور , امام زمان , انقلاب اسلامی , رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهدد , اسفندیار رحیم مشایی , مشایی , امام عصر , ولایت فقیه ,



نامه مهندس مشايي به استاد عزت الله انتظامي
نوشته شده در چهار شنبه 1 خرداد 1392
بازدید : 507
نویسنده : حسین

به نام خدای مهربان
استاد عزیزم جناب آقای انتظامی
با سلام و ادب و احترام
از این فرصت استفاده کرده ارادتم را تجدید می کنم. از وضعیتی که پیش آمد خیلی متاثر شدم. روا نیست که در پی یک عمر تلاش خاطرتان مکدر شود. برایتان سلامتی و سرزندگی آرزو می کنم و بارانی را که هم اکنون شروع به باریدن گرفته است ، به فال نیک می گیرم.
دوستدار و مشتاق دیدار
اسفندیار رحیم مشایی

 


:: موضوعات مرتبط: جامعه , سیاست , آزاد راه گمشده , ,
:: برچسب‌ها: نامه به استاد , مشايي , مهندس مشايي , عزت الله انتظامي ,



تا انتخابات 2
نوشته شده در یک شنبه 29 ارديبهشت 1392
بازدید : 343
نویسنده : حسین

واکنش سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس به فیلتر سایت های حامی دولت

 دادستانی بدون هماهنگی با مراکز تخصصی نباید سایت ها را فیلتر کند

 

اسفنانی گفت: شیوه برخورد با سایت ها امری تخصصی است، لذا نباید اقدامی رأساً و بدون هماهنگی با دو مرکز تخصصی ذکر شده از سوی دادستانی انجام شود.

كو گوش شنوا

 

اطلاعیه ستاد مردمی حامیان اسفندیار رحیم مشایی

حفظ شان و جایگاه استاد انتظامی را بر خود مفروض می داریم

 

 

 

 متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسمه تعالی
استفاده از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در امور سیاسی و انتخاباتی، امری مذموم و نکوهیده ارزیابی می شود. از همین رو درخواست های متعدد هنرمندان عزیز کشورمان برای همراهی در روز ثبت نام همواره با پرهیز همراه شده است.
استاد عزت الله انتظامی از مفاخر برجسته و چهره های ماندگار عرصه فرهنگ و هنر کشورمان هستند و بی شک، شرایط کنونی ایشان، برای ما قابل درک بوده و از آنجا که ایشان را استاد پیشکسوت این عرصه می دانیم، حفظ شان وجایگاه استاد عزت الله انتظامی را بر خود مفروض می داریم.
کمیته رسانه ستاد مردمی حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی

   

 

 

شبکه ایران: مشایی مطیع مقام معظم رهبری است/ مرد باشید و بگویید ما با شخص مشایی مشکل داریم

 

اینهایی که در صحنه هستند، مرد میدان نیستند که بخواهند جلوی مهندس مشایی بایستند.

فضاسازی بعضی از رسانه های چپ و راست بر علیه مهندس مشایی کاملاً بدور از آزاد اندیشی است، خیلی از علما و فضلای حوزه علمیه آرا و نظرات آقای مشایی را قبول دارند، عقلانیت و افق دید ایشان را تایید می کنند.

www.dolatebahar.com/view/8/%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86:-%D9%85%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D8%B7%DB%8C%D8%B9-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/-%D9%85%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%DA%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%D9%85%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%85

 

ایسنا: رد صلاحیت مشایی رد احمدی‌نژاد است
 
 «مگر مشایی چه گفته که به او می‌گویند انحرافی؟» ‌.بانک‌ها سیاست ارزی دولت را به هم ریختند و بعد می‌گویند دولت بد عمل کرد و هاشمی به عنوان ناجی مردم معرفی شده است.

 

سردار! از همین راه که آمدید برگردید

ین روزها همه اظهار می‌کنند سرباز ولایت‌اند، سرباز ولایت دو نوع است سرباز خودسر آتش به اختیار و سرباز گوش به فرمان! این عادت ناپسند سربازان آتش به اختیاری است که حرف ولایت فقیه را خودشان تفسیر می‌کنند، خودشان پیگیری می‌کنند، مفسر، قاضی و عامل حکم ولایت می‌شوند.

 


آیا برخوردها با حامیان دولت آغاز شده است؟

 

 

دستورالعمل منافقین برای انتخابات ریاست جمهوری

خبر اول این که سران گروهک تروریستی منافقین خطاب به عوامل خود دستورالعملی ارائه دادند که اقدام‌های خود در آستانه انتخابات را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند. بر پایه این خبر سرکردگان منافقین که تجربه اغتشاش، آشوب و خرابکاری در حوادث بعد از انتخابات سال 88 را دارند، با ارائه یک دستورالعمل انتخاباتی سعی در هدایت عوامل و هواداران خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را دارند. سرکردگان منافقین فضای رقابت انتخاباتی کشور را به واسطه وجود جریان‌های متعدد سیاسی، جبهه‌بندی شده و شکاف خورده ترسیم کرده و به نیروهای خود دستور داده‌اند که از همه توان برای عمیق‌تر شدن شکاف‌‌‌ها استفاده کنند.

در دستور‌‌العمل انتخاباتی منافقین گفته شده که همانند سال 88 باید به تشدید اختلافات کمک ‌کنیم و همه توان خود را به سمت رادیکالیزه کردن رفتارها و واکنش‌ها به کار بگیریم. سرکردگان این گروهک همه توان رسانه‌ای خود اعم از کاربران شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها و وبلاگ‌ها را که با پوشش فعالیت می‌کنند، به کار گرفته‌اند. در دستورالعمل انتخاباتی منافقین گفته شده که این‌بار باید درگیری‌ها قبل از شروع رأی‌گیری آغاز شده و هرچه زودتر طرح کشته‌سازی کلید بخورد. منافقین اعتقاد دارند که ریخته شدن خون، به تشدید اختلافات و رادیکال شدن درگیری‌های احتمالی کمک می‌کند. 

آیا برخوردها با حامیان دولت آغاز شده است؟

خبر دیگر این که در حالی که رهبر معظم انقلاب بر خلق حماسه سیاسی تاکید نموده‌اند و همگان می‌دانند که این حماسه در سایه حضور تمامی آحاد جامعه با سلایق گوناگون در انتخابات ریاست جمهوری شکل خواهد گرفت، اتفاقاتی در حال وقوع است که شائبه دلسرد کردن مردم از حضور پرشکوه در انتخابات را افزایش می‌دهد. فیلتر کردن سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که در راستای اطلاع‌رسانی خدمات دولت فعالیت می‌کردند در روزهای اخیر و احضار حجت الاسلام والمسلمین بهمن شریف‌زاده استاد فقه، فلسفه و عرفان حوزه و دانشگاه از سوی دادگاه ویژه روحانیت از جمله این حوادث است.

این حوادث آنگاه شائبه برخوردهای انتخاباتی را تقویت می‌کند که رفتارهای مشابهی از سوی نهادهای ذیربط در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفته بود. شکی نیست که چنین رفتارهایی می‌تواند خلل‌های جبران‌ناپذیری در خلق حماسه مورد نظر رهبر عزیز انقلاب پدید آورد که بی‌شک پاسخگویی آن برعهده عوامل پدیدآورنده این وقایع است.
انتخاب «رنگ تبلیغاتی» در شأن کاندیدای ریاست‌جمهوری نیست

دست آخر این که نماینده مردم ساری با انتقاد از برخی اقدامات پوپولیستی تبلیغاتی گفت: استفاده از «رنگ تبلیغاتی» در شأن نظام جمهوری اسلامی و کاندیدای ریاست‌جمهوری ایران نیست. سید رمضان شجاعی کیاسری سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که انتخاب رنگ تبلیغاتی توسط برخی کاندیداها در شأن نظام جمهوری اسلامی و در شأن کاندیدایی که می‌خواهد رئیس‌جمهور نظام اسلامی شود، نیست، گفت: فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور ایران شود باید مزین به نماد امام(ره) و ارزش‌های اسلامی باشد.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت با پوپولیستی خواندن انتخاب رنگ تبلیغاتی توسط کاندیداها، گفت: راه و روش معقول برای تبلیغات، ارائه برنامه است.

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: رنگ انتخاباتي , يرخورد با حاميان دولت , منافقين و انتخابات , سردار , ردصلاحيت مشايي , مشايي مرد ميدان , ستاد حاميان مردمي مهندس مشايي , فيلتر سايت ها ,