پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کتاب های برتر سال
نوشته شده در جمعه 1 خرداد 1394
بازدید : 629
نویسنده : حسین

  ریشه ضرب المثل های فارسی و معنای آنها

دانلود - 3000 تومان
 

 راز فرعون گمشده

 

دانلود - 3000 تومان
 

رزم آور نور یک انسان عادی است. هرکسی می تواند رزم آور نور باشد. کافی است نبرد نیک را بشناسد و مطابق آیین، مبارزه زندگی اش را در پیش بگیرد.

این کتاب آیین رزم آور نور را برای همگان می گشاید.کتاب راهنمای رزم آور نور مشتمل بر مجموعه ای از اندیشه های فلسفی و قصه هایی است که قلب سالکان را در هرجای دنیا به وجد می آورد. رزم آور نور روزگارش را به ایفای نقشی که دیگران برایش در نظر گرفته اند، نمی گذراند. رزم آور نور وقتش را با توجه به تحریکات دیگران تلف نمی کند، او سرنوشتی دارد که باید تحقق ببخشد.

رزم آور نور نقص های خودش را می شناسد، اما فضایلش را هم می شناسد. او همیشه بهترین تلاشش را می کند و از دیگران هم همین انتظار را دارد. کتاب راهنمای رزم آور نور دعوتی است برای همه ما، تا رویایمان را زندگی کنیم، عدم قطعیت را در آغوش بکشیم، و به استقبال سرنوشت  یگانه مان برویم.

پائولو کوئلیو با سبک منحصر به فردش به ما کمک می کند تا رزم آور نور درونمان را کشف کنیم، راهی راه رزم آور شویم، کسی که قدردان زنده بودنش است، شکست را می ‍پذیرد و می خواهد همانی باشد که خودش می خواهد.

دانلود - 3000 تومان
 

مزرعه حیوانات یکی از وجوه تمثیل (داستان رمزی) است که اصطلاحا "افسانه ی حیوانات"  نام دارد.جورج اورول اثر خودش را "قصه ی پریان" نامیده است.تا پیش از این اثر داستانهای منقول از زبان چرندگان و پرندگا در ادی غرب روایت کوتاهی اعم از منظوم و منثور بوده است.

از قبیل حکایات منتسب به ازوپ و حکایات لافونتن . منتها اورول این نوع را بسط میدهد و بصورت هزل یکدستی در می آورد که آماج آن اوضاع و احوال سیاسی و اجتماعی نیمه اول قرن بیستم است و خاصه انقلاب اکتبر روسیه. به رغم این سخن شاید بتوان گفت که اورول هدف گسترده تری در نظر داشته است.

دانلود - 800 تومان
 

داستان های محشر هزار یک شب با ظاهری جدید و زیبا

 

«هزار و یک شب» مجموعه داستانی شیرینی است که در برگیرنده ی ویژگی های روحی مبنای اخلاقی باورها رویاها و تخیلات اقوام مشرق زمین. ریشه ی این قصه ها را باید در ادبیات ایران باستان و به احتمال بسیار در تاریخ هخامنشیان جست. هرچند این قصه ها در دوره های گوناگون تاریخی و به تناسب نیازها و مقتضیات گوناگون تغیرات بسیاری یافته هنوز هم رنگ و بوی اسطوره های ملت های مشرق زمین به ویژه قوم آریایی ساکن در سرزمین ایران در بسیاری از آنها وجود دارد و هنوز هم در ذهن جهان و جهانیان دنیای رنگ در رنگ این قصه ها یادآور پیشینه ی تاریخی این کتاب به یادماندنی است.

دانلود - 800 تومان
 

این رمان استثنایی را از دست ندهید فقط 700 تومان

 

کتاب ارباب و نوکر (بنده) از سری کتاب های نوشته شده توسط لئو نیکلایویچ تولستوی میباشد.تولستوی یکی از مشهورترین نویسندگان و بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ روسیه است. رمان‌های جنگ و صلح و آنا کارنینا جایگاه او را در بالاترین رده ی ادبیات داستانی جهان تثبیت کرده‌اند. لئو نیکلایوویچ تولستوی به‌حدی در کشورش مشهور و محبوب است که اخیرأ سکه ی طلای یادبودی به‌احترام وی ضرب شده‌است. تولستوی به رغم شهرت و محبوبیتی که با انتشار آثارش کسب کرد، زندگی خود را به شدت تغییر داد و به ساده زیستن روی آورد.

دانلود - 700 تومان
 

با خواندن این کتاب قادر به نوشتن اولین برنامه اندرویدی خود هستید

دانلود - 7000 تومان
 

 زندگی نامه و داستانهایی از کوروش بزرگ

دانلود - 4300 تومان
 

 کاش یک زن نبودم

دانلود - 3000 تومان
 

 مجموعه اشعار سهراب سپهری

دانلود - 3000 تومان
 

حقیقت ذوالقرنین

دانلود - 3000 تومان
 

این کتاب به معرفی و شرح حال نویسندگان و شاعران و بزرگان ادبیات ایران و جهان و برخی آثار برگزیده ی آنان می پردازد . و این دفتر تقدیم به تمامی مشتاقان و شیفت گان کتاب و کتابخوانی ، بخصوص دلباخت گان ادبیات گرانمایه و بسیار غنی سرزمین عزیزمان ایران و جهان . باشد که مورد قبول خداوند و مردمان فرهیخته کشورم و تمام فارسی زبانان در تمام پهنه گیتی قرار گیرد .

دانلود - 4500 تومان
 

کتاب لیدی ال نوشته رومن گاری

102 صفحه

ترجمه به فارسی

دانلود - 3000 تومان
 

پروژه تصحیح چند واژه­ ی نادرست و بررسی واژه­ هایی کمیاب در فرائد السلوک - قالب ورد (43 صفحه)

چکیده

فرائد السلوک از آثار منثور فارسی است که آن را مؤلفی ناشناخته در آغاز سده هفتم به سبک فنی نگاشته است. این کتاب را، میرزا عبدالوهاب نورانی وصال و غلامرضا افراسیابی در سال (1368 هـ. ق) تصحیح و منتشر کردند. پس از انتشار کتاب، مقالاتی راجع به پاره‌ای از لغزش‌ها و اغلاط کتاب نوشته شده. به‌جز اغلاط برشمرده شده در آن مقالات، در فرائد السلوک لغزش‌هایی است که در این مقاله بدان می‌پردازیم. علاوه بر این، چند واژه کمیاب که در فرهنگ‌های فارسی مدخل نشده است، مانند درخت عادی، زخم گوشت و ... یا به معنی خاصی در این متن به کار رفته که در فرهنگ­ها مضبوط نیست، بررسی شده است.

هدف نگارنده از نگارش این مقاله آن است که متن فرائد السلوک پاکیزه و به دور از هر لغزشی در چاپ‌های بعدی، در اختیار خوانندگان و پژوهشگران قرار گیرد. تصحیح اغلاط بر اساس تأمل در مضمون عبارات و قراین درون متنی و سبک‌ شناسی کتاب صورت گرفته است. نتیجه­ی بررسی واژه‌های کمیاب کتاب آن است که در فرائد السلوک واژه‌هایی هست که بایسته است در لغت نامه‌های فارسی مدخل شوند و یا معنی خاص آن‌ها ضبط گردد. ضبط این واژه‌ها به غنای گنجینه­ی واژه‌های زبان فارسی می‌افزاید.

واژه­ های کلیدی: فرائد السلوک، اغلاط، تصحیح ، واژ­ه­ های کمیاب

دانلود - 10000 تومان
 

تعداد صفحات : 28 صفحه

جلال الدین محمد درششم ربیع الاول سال 604 هجري درشهربلخ تولد یافت. سبب شهرت او به رومی ومولاناي روم، طول اقامتش و وفاتش درشهرقونیه ازبلاد روم بوده است. بنابه نوشته تذکره نویسان وي درهنگامی که پدرش بهاءالدین از بلخ هجرت می کرد پنجساله بود. اگر تاریخ عزیمت بهاءالدین رااز بلخ در سال 617 هجري بدانیم، سن جلال الدین محمد درآن هنگام قریب سیزده سال بوده است. جلال الدین در بین راه در نیشابور به خدمت شیخ عطار رسید و مدت کوتاهی درك محضر آن عارف بزرگ را کرد.

دانلود - 2800 تومان
 

تعداد صفحات : 35 صفحه

اشاره:
عنوان ادبیات پایداري معمولاً به آثاري اطلاق می شود که تحت تأثیر شرایطی چون اختناق و استبداد داخلی، نبود آزادیهاي فردي و اجتماعی، قانون گریزي و قانون ستیزي با پایگاههاي قدرت، غصب قدرت و سرزمین و سرمایه هاي ملی و فردي و... شکل می گیرند .بنابراین جان مایۀ این آثار با بیداد داخلی یا تجاوز بیرونی در همۀ حوزه هاي سیاسی، فرهنگی، اقتصادي و اجتماعی و ایستادگی در برابر جریانهاي ضد آزادي است.

دانلود - 3500 تومان
 

موضوع : عرفان در نظر شاعران

تعداد صفحات : 64

این مطلب در مورد عرفان در نظر شاعران و در 64 صفحه می باشد و در آن به عرفان در شعر و نظر شاعران درباره عرفان پرداخته شده است و در ادامه مطلب قسمتی از متن آورده شده است:

دانلود - 6400 تومان
 

موضوع : انواع آرایه های ادبی

تعداد صفحات : 28

این مطلب در مورد انواع آرایه های ادبی و در 28 صفحه می باشد و در آن به انواع آرایه های ادبی پرداخته شده است و در ادامه مطلب قسمتی از متن آورده شده است:

دانلود - 2800 تومان
 

موضوع : تاریخ زبان فارسی از آغاز تا اسلام

تعداد صفحات : 73

این مطلب در مورد تاریخ زبان فارسی از آغاز تا اسلام و در 73 صفحه می باشد و در آن به زبان فارسی و تاریخچه آن از آغاز تا اسلام پرداخته شده است و در ادامه مطلب قسمتی از متن آورده شده است:

دانلود - 7300 تومان
 

موضوع : ویژگی زبان پارسی

تعداد صفحات : 29

این مطلب در مورد ویژگی زبان پارسی و در 29 صفحه می باشد و در آن به زبان پارسی و ویژگی های آن پرداخته شده است و در ادامه مطلب قسمتی از متن آورده شده است:

دانلود - 2900 تومان
 

موضوع : شيوه هاي ترويج فرهنگ مطالعه بين قشرهاي مختلف مردم

تعداد صفحه : 24

مطلب  مورد نظر با موضوع «شيوه هاي ترويج فرهنگ مطالعه بين قشرهاي مختلف مردم» و در 24 صفحه تنظیم شده است و در آن به روش های ترویج فرهنگ مطالعه پرداخته شده است و  قسمتی از متن در ادامه مطلب آورده شده است:

دانلود - 2400 تومان
 

درس فارسی یکی از درس های به ظاهر ساده است اما در عین سادگی پر از مطالب مهم و پیچیده می باشد که باعث می شود دانش آموز در تست ها دچار اشتباه شود . این جزوه می تواند راهگشای مفیدی برای معلمین و دانش آموزان باشد

دانلود - 5000 تومان
 

:: موضوعات مرتبط: آزاد راه گمشده , ,
:: برچسب‌ها: کتاب , کتاب های برتر ,



حسین علیه سلام
نوشته شده در پنج شنبه 27 شهريور 1393
بازدید : 700
نویسنده : حسین

 

 

 

می خواستم هر هفته از شما یادی کنم ...

اما هفته ها و ماهها گذشت ولی عطر یادتان به سراغم نیامد ؛ افسوس که نمیدانستم؛ حتی از خوبان یاد کردن هم لیاقت می خواهد ...

صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین

صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین

و مگر میشود جایی از تو یاد کنند و از برادر باوفایت نامی به میان نیاید ...

السلام علیک یا ابا الفضل العباس

السلام علیک یا قطیع الکفین

السلام علیک یا ساقی عطاشى کربلاء

السلام علیک یا حامل لواء الحسین علیه السلام


:: موضوعات مرتبط: آزاد راه گمشده , ,
:: برچسب‌ها: امام حسین , حسین , امام , اهل بیت ,



محبت ومهر ورزی
نوشته شده در جمعه 21 شهريور 1393
بازدید : 623
نویسنده : حسین

«قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّه َ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمْ اللّه ُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّه ُ غَفُورٌ رَحِيمٌ»

حديث بگو: اگر خدا را دوست داريد، از من پيروى كنيد تا خدا نيز شما را دوست بدارد، و گناهانتان راببخشايد و خدا آمرزنده مهربان است. اسلام برنامه تكامل و تعالى انسان است. زير بنا و اساس اين برنامه و اين مكتب محبت است. مسئله محبّت به اندازه اى در تحقّق برنامه هايى كه اسلام براى پيشرفت جامعه انسانى پيش بينى كرده، مفيد است كه پيشوايان دين آن را اساس و پايع بلكه خود دين دانسته اند. امام صادق عليه السلام فرمود: «هَل الدّين إلاّ الحُبّ» حديث آيا دين به جز محبّت و مهرورزى است؟! و امام باقر عليه السلام فرمود: «الدّينُ هوَ الحُبُّ وَ الحُبُّ هُو الدّين».

حديث دين همان محبّت و محبّت همان دين است. خدايى را كه دين معرّفى مى كند بالاترين مرتبه محبّت و مهرورزى را نسبت به موجودات به ويژه انسانها دارد. از اين رو اوّلين صفتى كه مسلمانها در جمله اى كه هميشه و هر روز بارها و بارها موظّف اند آن را تكرار كنند بلكه در ابتداى هر كلام و هر كارى به زبان آورند، صفت مهربانى و مهرورزى او نسبت به موجودات عالم و انسان است.

در كلمه «بسم اللّه الرحمن الرحيم» كه برنامه افتتاحيه تمام مسلمانان است بعد از نام خدا يعنى اللّه دو صفت رحمان و رحيم بايد گفته شود و هميشه محبّت او مورد توجه باشد، زيرا او مهربانترين مهربانان است و همين لطف و مهربانى به انسانها بلكه به موجودات، عامل خلقت آنان و گستردن نظام هستى شده است. در قرآن آمده است: «وَ رَحْمَتى وَسِعَتْ كُلَّ شَى ء» حديث و بعد از مرحله خلقت مى بينيم خداوند منّان همانطور كه خود نسبت به موجودات و مخلوقات خود و در رأس آنها انسانها محبت دارد، از انسانها خواسته است كه نسبت به همديگر هم با محبت باشند و روزبه روز بر محبّت خود نسبت به ديگران بيفزايند. شايد بتوان گفت يكى از حكمتهاى قرار دادن نسل انسانها از يك پدر و مادر همين باشد كه انسانها نسبت به يكديگر احساس علاقه و محبّت كنند و همديگر را برادر و خواهر خود بدانند.

مكتب همه انبياى الهى از آدم تا خاتم بر محور و پايه محبت، بنا شده است و پايگاه اصلى حكومت اسلامى، عشق و علاقه مردم نسبت به پيشوايان دينى و رهبران امّت اسلامى است و پيشوايان بزرگ و معصوم اسلام نيز براى اينكه مردم با شيرينى محبت، زندگى و جامعه خود را شيرين و پر از محبت و عشق و علاقه كنند و از بركات اين صفت الهى و نعمت بزرگ خدادادى بهره مند شوند، مردم را به محبّت و مهرورزى فراخوانده و راه و روش آن را عملا" به مردم نشان دادند،كه نمونه هايى از آنها را در اين مجموعه خواهيد خواند. در عمل نيز آن بزرگواران بعد از خداوند متعال مهربانترين انسانها نسبت به موجودات ديگر به ويژه انسانها بودند. تا جايى كه به خاطر محبت به مردم و عشق به آنان از همه چيز حتى جان خود گذشتند تا افراد جامعه را به سعادت ابدى برسانند. در مورد پيامبر در قرآن مى خوانيم: «وَ ما اَرْسَلْناكَ اِلاّ رَحمةً لِلْعالَمين» حديث ما تو را جز اينكه مايه رحمت جهانيان باشى، نفرستاديم. و در جاى ديگر مى خوانيم: «عَزيز عليهِ ما عَنِتُّمْ حَريصٌ عَليكم بِالمؤمنينَ رَئوفٌ رَحيم» حديث ناراحتى هاى شما بر او گران است و نسبت به هدايت شما سخت علاقه مند است و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است. اين عطوفت و مهربانى پيامبر صلي الله عليه و آله باعث شد كه خود را در زحمت طاقت فرسا بيندازد و رنجهاى فراوان متحمّل شود. آرى پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و اهل بيت او به قدرى نسبت به مردم مهربان و دلسوز و علاقه مند بودند كه حتى در لحظات آخر عمر - كه هر كسى به فكر و انديشه نجات خود است - آنهابه ياد امّت و گرفتارى هاى آنان بودند. در حديثى از امير مؤمنان عليه السلامچنين آمده است: اخرين چيزى كه از پيامبر شنيده شد اين بود كه وقتى ملك الموت در آخرين لحظات خدمت پيامبر براى قبض روح آمد، گفت: تو مخيّر هستى به لقاء پروردگار بروى يا در دنيا بمانى. فرمود: به سوى خدا نه به دنيا. بعد فرمود: «أوصيكُم بالضعيفين خَيراً: اليتيمِ وَ المَملوكِ». شمارا سفارش مى كنم به نيكى نسبت به يتيم و كسى كه بنده ديگرى است و از خود مال و منالى و اختيارى ندارد. از احاديث اين مجموعه و احاديث ديگرى كه در اين موضوع آمده است به خوبى استفاده مى شود كه نخستين موجودى كه بايد انسان محبت او را در دل داشته باشد و به آن عشق بورزد خالق هستى است كه محبوب واقعى و اصلى اوست و انسانها هر چه دارند از اوست و او مهربانترين مهربانان است و در مرحله بعد پيامبر و جانشينان او كه واسطه فيض الهى به بندگان هستند و در مرحله بعد انسانهاى مرتبط با اهل بيت عليهم السلام و صاحبان ايمان و تقوا. اميد است با شناخت محبوب حقيقى و محبوبان درگاه الهى بتوانيم با مهرورزى نسبت به آنان، خود نيز محبوب پروردگار جهانيان گرديم و به هدف عالى انسانى برسيم. انشاء اللّه

 محمود شريفى


:: موضوعات مرتبط: آزاد راه گمشده , ,
:: برچسب‌ها: مهر , محبت , امامان ,



بازدید : 1160
نویسنده : حسین

 

صاحبان قصرهای پرشکوه

راه کج رفتند تا بالای کوه

 

تاجداران مطاع این ملل

مدتی ماندند بر اوج قلل

 

می به کام و خون مردم در گلو

فاصبحو بسیار خوش، واستنزلوا

 

خوش فراز امّا چه بد افتادنی

بد فرودی بود و بد جان دادنی

 

چونکه لغزیدند از راه غرور

پس در افتادند در اعماق گور

 

قوم خسران دیده، غافل، بی خبر

عرصه بازارشان غرق ضرر

 

این ندا آمد از آن کوه بلند

هان! چه می دانید از این چون و چند؟

 

از غبار ره نشین پرسید کوه

چهره ها کو؟ چهره ها! اینَ الوُجوه؟

 

کو تن و اندام و کو چشمانشان

کو غلامان و نگهبانانشان

 

این صدا برخاست از حلق قبور

جمله اینجایند، پیش مار و مور

 

چند روزی بیشتر نگذشت، ها

کرم ها خوردندشان با اشتها

 

زورمندان مرده و پوسیده اند

دست گرگ مرگ را بوسیده اند

 

روزشان شب شد، شب تار و سیاه

عمرشان بر باد و هستیشان تباه

 

گشته محروم از جلال و جاه و فر

ناتوان و بینوا و کور و کر

 

تا رسد پیک اجل بر کوخ و کاخ

گر دهد مهلت، فقط یک آه و آخ

 

در مغاک خاک و در ژرفای چاه

بد فرو بسته نگاه از مهر و ماه

 

تخت و تاج و زیور آلات طلا

ماند بهر دشمنان مبتلا

 

مستبدّان و طواغیت جهان

ماندنی بودند اگر، بودند، هان!

 

کو حریم و پرده های رنگ رنگ

برده های بی نصیب اهل زنگ

 

واژگون شد کاخ و یکسر خاک شد

راوی افلاس و استهلاک شد

 

گنجهاشان ماند از آنان نشان

زیر کوه خاکی آتشفشان

 

محتشم بیخود که بی حشمت نشد

کار کارستان که بی حکمت نشد

 

کاخ ها ایینه عبرت شده

احتشام الملک بی حشمت شده

 

گر چه هارون زاده آنشب شد خجل

اشک ریز و شرمسار و منفعل

 

باز دست از ظلم هرگز برنداشت

دانه ای از نیکنامی برنکاشت

 

طاق را ایینه عبرت نکرد

ترک استبداد بی غیرت نکرد


:: موضوعات مرتبط: آزاد راه گمشده , ,



خسارت اصلی اینجا بود!
نوشته شده در جمعه 19 مهر 1392
بازدید : 471
نویسنده : حسین

استفاده از عبارات سطحی برای محکوم کردن انتصابات در دولت جدید و ناراحتی از تغییر برخی رفقا. این گزاره مهمترین محور سخنان محافظه‌کاران نسبت به تغییرات صورت گرفته در دولت یازدهم است: "فلانی رفت و فلانی آمد". در همین حال اما اتفاقاتی مهم رخ می‌دهند و متاسفانه ککی پیدا نمی‌شود تا آقایان را بگزد، شاید که به سخن درآیند و فرجی حاصل شود...

دبیرخانه پیمان "جنبش عدم تعهد" در تهران تعطیل شد. داستانش بطور خلاصه اینکه اکبر ترکانِ معروف را سرپرستش کردند، به راحتی گفتند "موازی کاری" خوب نیست، و سرانجام تعطیلش کردند و امورش را به وزارت خارجه محول کردند! به همین سادگی! و این بود پایانی بر آرزوهای دور و دراز آن‌هایی که پس از سال‌ها منتظر بودند تا اتفاقی بیفتد، اما احمدی نژاد که رفت همه چیز به صفر بازگشت. بگذارید کمی به عقبتر برگردیم...

 

آغازی برای آزادی‌خواهان

در روزهای جنگ سرد و تقسیم دنیا به دو بلوک شرق و غرب، زمانی که همه راه‌ها به مسکو یا واشنگتن ختم می‌شد، چند رهبر بزرگ از کشورهایی که این قاعده را بر نمی‌تافتند، دست به دست هم دادند و جنبشی برای مستقل‌ها تشکیل دادند تا آزادی‌خواهان در برابر استثمار قطب‌های جهان با هم متحد شوند. این جنبش به تدریج فراگیرتر شد، اما پس از فروپاشی شوروی و آغاز عصر جهان تک‌قطبی به دوران رکود رسید، اما جرقه‌ای این رکود را پایان داد. پیروزی چاوز در ونزوئلا و کمی بعد از او احمدی نژاد و موج انقلاب بولیواری روح تازه‌ای به این جنبش بخشید. حالا جنبش عدم تعهد تبدیل به بزرگترین سلاح آزادی‌خواهان برای مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا شده بود، جنبشی متشکل از ۱۲۰ کشور یعنی بزرگترین پیمان پس از منشور سازمان ملل متحد.

اجلاس تابستان سال ۱۳۸۸ در شرم‌الشیخ مصر با اتفاقی خاص همراه شد. در زمانی که با خیانت جنبش سبز به منافع ملی و در نتیجه تخریب وجه بین‌المللی ایران، اعتبار ایران کاهش یافته بود، منوچهر متکی و دکتر احمدی نژاد با رایزنی‌های دیپلماتیک توانستند ریاست بعدی جنبش را به نام ایران ثبت کنند. با ریاست احمدی نژاد به عنوان مشهورترین چهره آنتی‌امپریالیست جهان و عزم او برای تغییر مناسبات جهانی، این پیمان می‌توانست سرانجام به سمت تشکیل یک سازمان بزرگ حرکت کند. پیمانی که از شرایط عضویت آن می‌توان به "کمک به جنبش‌های آزادی‌بخش"، "عدم تعلق به هیچ یک از پیمان‌های نظامی" و "عدم واگذاری پایگاه‌های نظامی" اشاره کرد را نمی‌‍توان یک پیمان کم ارزش در نظر گرفت.

 

پیمانی که ترس امپریالیسم را برانگیخت

با استفاده دکتر احمدی نژاد از ظرفیت عظیم پیمان جنبش عدم تعهد، این جنبش در مقاطع مهمی توانست مناسبات طراحی شده را بهم بزند. این جنبش در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها و بارها از ایران حمایت کرد و هنگام جلسه برای ارسال پرونده ایران به شورای امنیت، برای اولین بار در تاریخ آژانس "اجماع" را شکست و کار را به "رای‌گیری" کشاند. این جنبش به کرات و در صحن عمومی سازمان ملل از حقوق ایران دفاع کرد. کاملا روشن است که با رای اکثریت اعضای عضو جنبش، بیانیه‌ای از یک پیمان با ۱۲۰ عضو در صحن عمومی قرائت می‌شود؛ و این یعنی پیروزی قطعی در صحن عمومی سازمان ملل.

با شروع بهار عربی، تحولات مصر و روی کار آمدن مرسی، جنبش عدم تعهد برای جهان تک قطبی خطرناکتر هم شد. مرسی اصلا مثل مبارک "کم اراده" نبود و از آن مهمتر، اخوان المسلمین یک جنبش کاملا "ایدئولوژیک" محسوب می‌شود. قرار گرفتن رئیس جمهور یک کشور تاثیرگذار مانند مصر که به تازگی یک انقلاب را پشت سر نهاده و نگاه جهانیان معطوف به آن بود، وزن این پیمان را بیشتر و بیشتر کرد. و سرانجام در سال ۹۱ نوبت به ریاست ایران رسید.

متاسفانه در آن زمان دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه (برخلاف دیدگاه‌های فوق‌العاده انعطاف‌پذیر فعلی) وزن زیادی داشتند، تا جاییکه به جرات می‌توان گفت ترجمه افتضاح سخنان مرسی به همین دلیل رخ داد. دستاوردهایی مانند یاد کردن از دانشمندان ترور شده ایرانی، "تعهد به عدم اجرای تحریم‌های یکجانبه دیگر کشورها"، محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از برنامه‌های هسته‌ای ایران در بیانیه پایانی، و از همه مهمتر بالا بردن وزن بین‌المللی ایران به عنوان رئیس یک پیمان بین‌المللی با بیش از ۱۲۰ عضو همه از نتایج این همایش و ریاست ایران بر آن بودند.

 

کورسوی امید به انقلابی‌ها...

با درایت دکتر احمدی نژاد تصمیم گرفته شد تا به عنوان اولین و مهمترین گام جهت تغییر این جنبش از یک "پیمان" به یک "سازمان"، دبیرخانه دائمی جنبش عدم تعهد در تهران مستقر شود. تصمیمی که اگر در دراز مدت و بصورت بابرنامه‌ای عملیاتی می‌شد هم باعث نفوذ دائمی ایران بر این سازمان می‌شد و هم وزن ایران را در جهان افزایش می‌داد. اما دولتی که خود را "دولت تدبیر" می‌نامد در همان ابتدای امر دبیرخانه را تعطیل کرد و اختیارات و وظایفش را به وزارت امور خارجه محول کرد، تصمیمی که به نظر من "غیرعادی" می‌رسید. از طرف دیگر نطق ضعیف روحانی و تاکید او بر "قانون‌گرایی در فضای بین‌المللی" (در حالیکه احمدی نژاد از لزوم تغییر مناسبات و قوانین ناعادلانه سخن می‌گفت) و نداشتن هیچ برنامه‌ای برای مدت ریاست بر جنبش، بر همگان روشن کرد که این دوره نیز اتفاقی رخ نخواهد داد...

با این حال هنوز روزنه‌ای وجود دارد و آن اینکه رئیس آینده این پیمان ونزوئلا خواهد بود، کشوری که این روزها با کمک بولیوی "یک‌تنه" بار جبهه ضد امپریالیست‌ها را به دوش می‌کشد. حالا عدالتخواهان دیگر خیلی به جنبش عدم تعهد فکر نمی‌کنند، حداقل تا ۲ سال دیگر که ریاست آن بر عهده نیکلاس مادورو، جانشین خلف "چاوز انقلابی" قرار بگیرد. حالا فقط می‌توان افسوس خورد که فقط چند ماه تروئیکای جنبش عدم تعهد (متشکل از روئسای قبلی، فعلی و آینده) شاهد حضور دوانقلابی یعنی احمدی نژاد و چاوز بود.

انقلابی‌ها دذ جهان

مرتبط:

علی اکبر صالحی: ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد از الطاف الهیست

مطلب کینه‌ورزانه در سایت رادیو زمانه برای توجیه "تدبیر" صورت گرفته

حکمت‌تراشی برای نابودی سازمان‌های مهم در دولت تدبیر!


:: موضوعات مرتبط: آزاد راه گمشده , ,



كتاب هاي جالب
نوشته شده در دو شنبه 20 خرداد 1392
بازدید : 596
نویسنده : حسین

آن‌چه می‌خوانید سخنان رهبر انقلاب در ۴سال گذشته است که فعالان سیاسی و رسانه‌ای را به اخلاق و انصاف دعوت کرده است. حرف اصلی ما این ‏است که طبق دیدگاه‌های رهبر، سیاسیون، رسانه‌ها، نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان چه کارهایی نباید بکنند؟ البته اگر ادعا دارند ولایت‌مدارند‎…‎

دانلود لینک مستقیم «نسخه پی دی اف» جزوه در 24 صفحه و با حجم یک مگابایت

 

 

 

 

گزیده‌ای از بیانات و توصیه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا «كتابچه‌ی انتخاباتی» منتشر شد.

این كتابچه چهارده فصل دارد. «ویژگی های نامزد اصلح، نقاط قوت و ضعف دولت نهم و دهم، شنبه‌ی بعد از انتخابات، پایبندی به سیاست‌های كلی نظام، نقش رئیس‌جمهوری در تحقق برنامه‌ی پنج ساله، ریاست جمهوری و چشم‌انداز ۲۰ ساله، وظایف شورای نگهبان در انتخابات، تاكتیك‌های دشمن، تجربیات انتخابات ۸۸، اصول رقابت سیاسی، اهمیت شورای نگهبان، بایدها و نبایدهای رسانه‌ها در انتخابات، وظیفه مردم در انتخابات و اهمیت انتخابات ریاست جمهوری».

«پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما» با انتشار این كتابچه تلاش دارد در چهارده بخش ضمن معرفی شاخص‌های نامزد اصلح از نگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تاكتیك‌ها و اهداف دشمن برای این انتخابات را شناسایی كند و با ارائه‌ی دستورالعمل‌هایی به مخاطبینش، به عنوان یك دفترچه راهنما، عبور از امتحان انتخابات را تسهیل كتد.


دانلود لینک مستقیم کتاب انتخاباتی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حجم 7 مگابایت

 

دانلود لینک مستقیم کتابچه انتخاباتی چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حجم 4 مگابایت

 

نگاهی به کتاب بازسازی و سازندگی/نقد خاطرات سال1368هاشمی رفسنجانی

نوشتن خاطرات روزانه در بین سیاستمداران بسیاری از کشورها وجود داشته و دارد و آنها سعی می کنند در زمان مقتضی و با چاپ این خاطرات، به تاریخ سازی و بیان وقایع مهم در کشورشان بپردازند. در جمهوری اسلامی نیز آقای هاشمی از کسانی است که از سال 1360، خاطرات خود را به صورت روزنوشت به رشته تحریر درآورده و در ده سال گذشته سعی نموده با چاپ این خاطرات، به بیان مسائل تاریخ جمهوری اسلامی از نگاه خود بپردازد

دانلود لینک مستقیم بولتن با حجم 6.5 مگابایت

 

این ویژه نامه سعی دارد با نگاهی به تاریخ صدر اسلام و از منظر محققین تاریخ اسلام، گره از برخی ابهامات سیاسی و تهمت هایی که به مالک اشتر زمان دکتر احمدی نژاد در یکی دوسال اخیر زده شده بگشاید .

ویژه نامه راوی به سردبیری حسن قاسمی با بهره از مطالبی از آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله محمد علی جاودان، حجت الاسلام بهمن شریف زاده، حجت الاسلام پناهیان، سعید امیری، علی ونایی، مرتضی سیف اللهی و... در 72 صفحه منتشر شد.

این ویژه نامه سعی دارد با نگاهی به تاریخ صدر اسلام و از منظر محققین تاریخ اسلام، گره از برخی ابهامات سیاسی و تهمت هایی که به مالک اشتر زمان دکتر احمدی نژاد در یکی دوسال اخیر زده شده بگشاید .

دانلود لینک مستقیم فایل پی دی اف این ویژه نامه با حجم 31 مگابایت .

 

 


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , آزاد راه گمشده , ,
:: برچسب‌ها: كتاب , جزوه , انتخاباتي ,



بازدید : 1620
نویسنده : حسین

 

کتاب 'آوای خرد' ؛ دفاع از گفتمان فرهنگی دولت احمدی نژاد + دانلود

 

این کتاب در 40 فصل و برای اولین بار به تبیین نظریه "مدیریت جهانی دینی" از نگاه دکتر احمدی نژاد و نزدیک ترین چهره دولت به وی یعنی مهندس اسفندیار رحیم مشایی پرداخته است.
حجت الاسلام و المسلمین بهمن شریف زاده که در این کتاب با شیوه احسن به نقد کارشناسی نظرات مخالفان پرداخته است،نزدیک به 10 سال مدیر مدرسه علمیه مروی بوده است . وی در فصل "بزرگترین خطری که انقلاب را تهدید می کند" می نویسد:

 


اشکال از آنجا بر می خیزد که معمولا "فقه" در مراکز علوم دینی سیطره داشته است. فقه بسیار شریف و عالی است و بخش مهمی از دانش دین خداست؛ اما دانش قوانین است نه دانش تربیت. "منحصر کردن اسلام در فقه " یکی از مهمترین نشانه های تحجر است. و به نظر بنده، به همان اندازه که سکولارها خطرناکند متحجرین هم خطرناکند."

 

 

کتاب" آوای خرد" که چاپ اول آن در نمایشگاه کتاب امسال منتشر شد با استقبال گرم مخاطبان و در کمتر از یک ماه به چاپ سوم رسیده است. شما می توانید فایل پی دی اف این کتاب را از این اینجا دانلود کنید .

چاپ سوم این کتاب در تیتراژ 2000 نسخه و با قیمت 12 هزار تومان هم اکنون در دسترس علاقمندان کشف حقیقت در معمای " جریان انحرافی" است.

 

دانلود لینک مستقیم فایل پی دی اف کتاب در 448 صفحه و با حجم 2.5 مگابایت


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , آزاد راه گمشده , ,
:: برچسب‌ها: كتاب PDF , دانلود كتاب آواي خرد , كتاب آواي خرد ,



خداحافظ
نوشته شده در چهار شنبه 15 خرداد 1392
بازدید : 664
نویسنده : حسین

آنچه در حال رخ دادن است را "باور" نمی کنم! برایم سخت است که به خودم این شرایط را بقبولانم.

توقع ما این بود که به پاس یک دهه جان کندن برای کشور و انقلاب٬ به ما هم اجازه بدهند برای تعویض لوکوموتیو قطار انقلاب٬ یک کاندیدا معرفی کنیم. به هر ترتیب و به هر مصحلت نگذاشتند! اشکال ندارد! سلمنا!

اما باور نمی کردم حتی خودمان را هم از این قطار پیاده کنند. شاید فرصت خداحافظی است!

پس دوستان را با چند خداحافظی خوشحال می کنیم!

خداحافظ فرصت خدمت!

خداحافظ تهمت های آنچنانی!

خداحافظ هر روز هزار و یک تیتر و فحش و ناسزا!

خداحافظ روزی ۹ بحران!

خداحافظ مردم مداری!

خداحاظ تکریم انسانیت!

خداحافظ عاشقان وطن!

البته اینگونه خداحافظی نمی چسبد! اینگونه باید خداحافظی کرد:

خداحاظ حاشیه سازی!

خداحاظ بی عقلی و بی تدبیری!

خداحافظ فامیل بازی و رانت بازی برای دوستان و نزدیکان!!

خداحافظ بی ام دبلیو و مرسدس های آنچنانی!

خداحافظ کاخ های اونچنانی!

خداحافظ مارکوپولو بازی!

خداحافظ "گدا پروری"

خداحافظ حلقه شکن! 

خداحافظ "قهرمان پلمپ و خیانت هسته ای!"

خداحافظ "بهائی"

خداحافظ "باب جدید"

خداحافظ "انجمن حجتیه ی جدید"

خداحافظ "فراماسون"

خداحافظ "رمال"

خداحافظ "جن گیر"

خداحافظ "ساحر"

خداحافظ "اومانیست"

خداحافظ "بزرگترین خطر از صدر اسلام!"

خداحافظ "ملی گرایی"

خداحافظ "توهم توطئه"

خداحافظ "عاشق اشرافیت!"

خداحافظ "ضد ولایت فقیه"

خداحافظ "نه چپ-نه راست"

خداحافظ "فاضل کُش!"

خداحافظ "برادر انگلیسی"

خداحافظ "آقا زاده"

خداحافظ "دوستدار شیطان اکبر و شیطان اصغر"

خداحافظ "دوست مردم اسرائیل"

خداحفظ "جاسوس"

خداحافظ "بگم! بگم"

خداحافظ "خلاف شرع و قانون"

خداحافظ "دروغگو"

خداحافظ مدعی دروغ بزرگ "نگذاشتند و نمی گذارند"

خداحافظ "مرد اشتباهی"

خداحافظ عامل تصمیمات غیر کارشناسی!

خداحافظ "جیگر دار نژاد"

خداحافظ "لیدر جریان انحرافی"

خداحافظ ..............................

 

 

منبع:

به نقل از وبلاگ گیگا انحرافی


:: موضوعات مرتبط: صهیونیسم آخرالزمان 2012 , جامعه , سیاست , دانستنی های نظامی , احمدی دلاور , آزاد راه گمشده , ,
:: برچسب‌ها: خداحافظ ,