پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فقط نصف احمدی نژاد؟
نوشته شده در جمعه 14 مهر 1391
بازدید : 460
نویسنده : حسین

بسم الله

چند روزی فکرمه : آیا ممکن است کسی در انتخابات ریاست جمهوری کاندید شود که بتواند نصف احمدی نژاد کار کند؟ مثلا زمانی نصف 18 ساعت یا به عبارتی 9 ساعت به کیفیتش فعلاً  کار ندارم، البته تحمل نصف حرفهای که احمدی نژاد خورد و می خورد اعم از توهین، تخریب و غیره را داشته باشد. فقط نصف احمدی نژاد هم مطالبه منافع، عواید، تشویق و تحسین داشته باشد. نصف احمدی نژاد جلوی استکبار جهانی بایستد و نصف احمدی نژاد محبوبیت بین مستضعفین و پابرهنگان داشته باشد. داشت یادم می رفت نصف احمدی نژاد ولایت مداری داشته باشد. اگر نصف احمدی نژاد جلوی منافقین داخلی هم بایستد که دیگر نوبر است. راستش  اگر همچین آدمی پیدا شد بنده نه تنها در انتخابات شرکت می کنم بلکه حتماً حتماً به او را می دهم.( لطفاً نگویید این توقعات دور از دسترس است)



:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: احمدی نژاد , عرفان ,



چرا ما هنوز هم احمدی نژادی هستیم؟
نوشته شده در جمعه 14 مهر 1391
بازدید : 464
نویسنده : حسین

بسم الله

هر چند صباحی از خودم می پرسم چرا ما هنوز هم احمدی نژادی هستیم؟ چرا از اول حامی تفکر هاشمی یا بعد ها دنباله رو دیگران نشدیم؟ همیشه برای پاسخ به این سوال احتیاج به استدلال های سیاسی اجتماعی نیست. قلب امثال ما که با ما تعارف ندارد. هر چقدر هم عذر و بهانه بیاوریم احمدی نژادی ماندن چیزی ورای مسائل عقل، شرع، عرف، بیعت و عهد و پیمان است. یک چیزی مربوط به قلب آدم باید در کار باشد تا این جای کار ماندن. این حرفها را فکر کنم فقط احمدی نژادی های تا حالا، می فهمند و بقیه خوراکشان تمسخر و نیشخند است. از احمدی نژاد یاد گرفته ایم چگونه با نیشخند ها و تمسخر ها کنار بیاییم. او رکورد ایستادگی و صبر در برابر این چیزها را دارد. ما که فقط حرف زدیم، او عمل کرد و دیگران به نام خودشان زدند. عکس های خاطره انگیزی که در وبلاگ رودخانه نقره ای دیدم هم یک جورهایی پاسخ به این سوال احمدی نژادی ماندن است، چون احمدی نژاد و احمدی نژادی ها منحرفند لاجرم یاد نهج البلاغه و نامه حضرت امیر به مالک اشتر و توصیه ایشان در رابطه با محرومان و مستضعفان خالی از لطف نیست. ان شاء الله کسانی که در لباس مذهب و اسلام و انقلاب دلسوزی کرده و خادمان محرومان و مستضعفان را لجن مال و لگد مال و بی آبرو می کنند       ( البته قربه الی الله و از روی تکلیف نه احتمال و مسموعات) وقت داشته باشند توصیه های حضرت را تورقی کنند. کسی وجدان بیدار، گوش شنوا و چشم بینا داشته باشد می فهمد کدام فرد با کدام سیره به توصیه حضرت امیر علیه السلام نزدیک تر است.


... سپس خدا را! خدا را! در خصوص طبقات پايين و محروم جامعه، كه هيچ چاره‏اى ندارند، [و عبارتند] از زمين گيران، نيازمندان، گرفتاران، دردمندان. همانا در اين طبقه محروم گروهى خويشتن دارى كرده، و گروهى به گدايى دست نياز بر مى ‏دارند، پس براى خدا پاسدار حقّى باش كه خداوند براى اين طبقه معيّن فرموده است: بخشى از بيت المال، و بخشى از غلّه‏هاى زمين‏هاى غنيمتى اسلام را در هر شهرى به طبقات پايين اختصاص ده، زيرا براى دورترين مسلمانان همانند نزديك‏ترين آنان سهمى مساوى وجود دارد و تو مسئول رعايت آن مى‏باشى.
مبادا سر مستى حكومت تو را از رسيدگى به آنان باز دارد، كه هرگز انجام كارهاى فراوان و مهم عذرى براى ترك مسئوليّت‏هاى كوچك‏تر نخواهد بود.
همواره در فكر مشكلات آنان باش، و از آنان روى بر مگردان، به ويژه امور كسانى را از آنان بيشتر رسيدگى كن كه از كوچكى به چشم نمى‏آيند و ديگران آنان را كوچك مى‏شمارند و كمتر به تو دسترسى دارند.
براى اين گروه، از افراد مورد اطمينان خود كه خدا ترس و فروتنند فردى را انتخاب كن، تا پيرامونشان تحقيق و مسائل آنان را به تو گزارش كنند. سپس در رفع مشكلاتشان به گونه‏اى عمل كن كه در پيشگاه خدا عذرى داشته باشى، زيرا اين گروه در ميان رعيّت بيشتر از ديگران به عدالت نيازمندند، و حق آنان را به گونه‏اى بپرداز كه در نزد خدا معذور باشى، از يتيمان خردسال، و پيران سالخورده كه راه چاره‏اى ندارند. و دست نياز بر نمى‏دارند، پيوسته دلجويى كن كه مسئوليّتى سنگين بر دوش زمامداران است، اگر چه حق، تمامش سنگين است امّا خدا آن را بر مردمى آسان مى‏كند كه آخرت مى‏طلبند، نفس را به شكيبايى وا مى‏دارند، و به وعده‏هاى پروردگار اطمينان دارند. پس بخشى از وقت خود را به كسانى اختصاص ده كه به تو نياز دارند، تا شخصا به امور آنان رسيدگى كنى، و در مجلس عمومى با آنان بنشين و در برابر خدايى كه تو را آفريده فروتن باش، و سربازان و ياران و نگهبانان خود را از سر راهشان دور كن تا سخنگوى آنان بدون اضطراب در سخن گفتن با تو گفتگو كند،
من از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بارها شنيدم كه مى ‏فرمود:
 «ملّتى كه حق ناتوانان را از زورمندان، بى اضطراب و بهانه‏اى باز نستاند، رستگار نخواهد شد» پس درشتى و سخنان ناهموار آنان را بر خود هموار كن، و تنگ خويى و خود بزرگ بينى را از خود دور ساز تا خدا درهاى رحمت خود را به روى تو بگشايد، و تو را پاداش اطاعت ببخشايد، آنچه به مردم مى‏بخشى بر تو گوارا باشد، و اگر چيزى را از كسى باز مى‏دارى با مهربانى و پوزش خواهى همراه باشد.
 
نهج البلاغة-ترجمه دشتى         585    هفتم سيماى محرومان و مستضعفان .....  ص : 583


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: احمدی دلاور , احمدی نژاد ,



ادامه جنگ اراده ها
نوشته شده در پنج شنبه 13 مهر 1391
بازدید : 422
نویسنده : حسین

بسم الله

قطعاً این سکوت رئیس جمهور دیر یا زود شکسته می شد. قبلاً رئیس جمهور در جلسه ای تقریباً خصوصی بیان کردند به رهبری گفته ام بنده سکوت می کنم ولی اگر ببینم بخواهند مملکت را به هم بریزند سکوتم همیشگی نخواهد بود.

به هم ریختن بازار ارز، دستگیری مشاور مطبوعاتی و مسئول تنها ارگان مطبوعاتی دولت در حین سخنرانی او در سازمان ملل، تحت تاثیر قرار دادن حضور رئیس حمهور در نیویورک با مسائل فرعی، اعلام هاشمی برای حضور در صحنه انتخابات برای مقابله با انحراف در دیدار با مسئول بازرسی دفتر رهبری، حمله همه جانبه رئیس مجلس به رئیس دولت و احاله مشکلات به مدیریت ایشان و استیضاح وزیر ورزش و طرح مساله سوال از رئیس جمهور همه همه تداعی به هم ریختن مملکت اگر نباشد دیگر چه کاری می شود برای به هم ریختن مملکت در شدیدترین زمان و تحریم و فروش کم نفت انجام داد؟

صدا و سیما و مجلس و قوه قضائیه و شهرداری و دیگران تنها قسمت کمی از حملاتی را که همه روزه به دولت و رئیسش وارد می کنند را هم ظاهراً بسیار سخت تحمل می کنند. خوبست همه بدانند که دوران سکوت به پایان رسیده و دولت در برابر حملات با قدرت وارد تقابل خواهد شد تا ضربات کمتری به مردم وارد شود.

بستن رانت بازار ارز قطعاً تبعاتی خواهد داشت که به زودی خود را نشان خواهد داد. درست است که کنفرانس مطبوعاتی رئیس مجلس امروز احتمالا با فشار از بالا لغو شد اما به زودی احمدی نژاد هزینه شکستن سکوتش را با دستگیری نزدیکانش و سوال یا استیضاح از طرف مجلس خواهد داد که هزینه کمی هم نخواهد بود.

برخورد قضایی جهره مظلوم احمدی نژاد را برجسته خواهد کرد و تقابل مجلس فرصت برای گفتن ناگفته هاست برای بازگرداندن جو موجود به نفع احمدی نژاد. جنگ اراده ها ادامه دارد. همه این داستان ها مقدمه جنگ انتخاباتی 92 است جایی که عده ای می خواهند جلوتر از مردم و خارج میدان رای رقیب خود را حذف کنند و نه در میدان انتخابات.


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: احمدی دلاور , احمدی نژاد ,



بازدید : 468
نویسنده : حسین
از همه برادارن و خواهران عزیز و خوانندگان محترم و گرامی خواهش می کنم با مطالعه این نوشتار مقداری تامل بفرمایند و در برداشت های خویش از ولایت فقیه به یک بازبینی اساسی دست بزنند و از مشهورات انحرافی زمانه از ولایت فقیه به نگاهی آرمانی و در عین حال واقع بینانه معبر بزنند.

برای آغاز نوشتار نیاز به شرح و بازکاوی یک جنبه دیگر از سیاست انگلیسی هستیم تا با شناخت این موضوع به یررسی و نقد آن بپردازیم.

در سیاست انگلیسی برای بن بست و ایضا به انحراف کشاندن هر ایده مرام ایدئولوژی حزب و روزنامه و مسجد ووو بهترین راهکار تاسیس یک ایده مرام ایدئولوژی حزب و روزنامه و مسجد ووو همسو با منافع سیاست های انگلیسی است تاسیس آیین بهاییت در ایران در مقابل مذهب شیعه از بارزترین آن است. 

اما سیاست انگلیسی اساسا به این رویه مهشور خود برای دست یابی به اهداف خویش بسنده نکرده است و همزمان در پی ایجاد شکاف و نفوذ و بهره برداری از ساختارهای موجود بوده است. نمود ملموس و تاریخی این بخش از سیاست انگلیسی در انقلاب مشروطه و به انحراف کشاندن آن قابل مشاهده است که با تفرقه در میان علمای طراز اول نهضت توانستند مهره های وابسته خود را در نهضت مشروطه نفوذ دهند. در واقع سیاستمداران کهنه کار انگلیسی آموخته اند در هر شرایطی و با هر درجه از مشکلات می توان اهداف خود را پیگیری کرد و به آن دست یافت.

 در ابتدا برای ورود به بحث می بایست دو سوال کلیدی را مطرح کرد و در پرتوی  آن به نتیجه گیری مطلوب برسیم.

سوال اول: ولایت مطلق فقیه در مقابل ولایت فقیه در طول حوادث انقلاب اسلامی  در کدام زمینه ها و تحولات و سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است. 

سوال دوم: تا به امروز کدام دسته جات سیاسی و احزاب قدرت طلب از ولایت مطلق فقیه بیشترین بهره برداری را برده اند.

برای پاسخ گفتن به این سوالات ابتدا به تحلیل سیره دوران زمام داری امام خمینی خواهیم پرداخت و سپس برشی به مقطع حاکمیت دوم خرداد در دوران زمامداری امام خامنه ای خواهیم زد.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن سال 57 اصلی ترین و مهم ترین هدف و آرمان امام خمینی استقرار حکومت اسلامی و نهادینه ساختن جایگاه ولایت فقیه با استراتژی مطالبه عمومی از نخبگان برای تعیین و تصویب قانون اساسی بود تا با همراهی مردم با جریان خروشان انقلاب پایه های مستحکم استقرار یک قانون اساسی مترقی و کارامد و ضد سلطه را فراهم بیآورند. 

از همین روی دشمنان داخلی و خارجی انقلاب دانسته یا نادانسته در صدد متوقف ساختن استقرار حاکمیت قانون در بحبوحه درگیرهای داخلی بودند و به بهانه های واهی از جمله فضای متشنج داخلی و کودتاهای مختلف به امام فشار می آوردند که تدوین قانون اساسی را به شرایط مناسب تری موکول نماید اما امام خمینی با بینش الهی و آگاهی از لزوم استقرار قانون اساسی در کشور به عنوان لنگرگاه استقرار و تثبیت نطام اسلامی یاد می کردند و با پیگیری مصرانه تصویب قانون اساسی حرکت آینده انقلاب را در برابر  تحولات سیاسی و اجتماعی پیش روی را بیمه کردند.

در واقع قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ولی فقیه با مردم، یادگار و میراث سترگ امام راحل در استمرار آرمان ها و اهداف انقلاب بود.

سیره تکیه و اتکال بر قانون در امام خمینی به نحو شایسته ای در میان ساختار نظام نهادینه شد و به عنوان الگویی برای رهبری آینده و مسئولان نظام به یادگار ماند. 

دشمنان نظام با تحلیل این نقطه قوت نظام  بیشترین توان و برنامه ریزی خود را معطوف از کار انداختن این نقطه قوت کردند. در واقع نظم و انظباطی که در انطباق و ملاک بودن قانون در همه امور شکل گرفته بود در دوران زعامت امام خامنه ای مورد منافشه جریانات سیاسی و احزاب اقتدار گرا قرار گرفت.

این پروژه انگلیسی با به قدرت رسیدن احزاب دوم خردادی به مرحله نوینی رسید.

با به قدرت رسیدن گروه های چپ که دست بر قضا در دوران حضرت امام خمینی جزو تندروترین مدافعان ایده ولایت فقیه در تدوین قانون اساسی بودند و همچنین پایگاه و حوزه نفوذ اصلی شان بیت امام راحل بود و با در اختیار داشتن بیت حضرت امام و استفاده حداکثری از اختیارات ولی فقیه به دنبال تحیکم و گسترش حوزه نفوذ و اقتدار خود بودند و به بهانه جایگاه ولایت مطلق فقیه دست به اقدامات خلاف قانون می زدنند که اوج آن در ماجرای تحمیل نخست وزیر تحمیلی به رئیس جمهور بود.

اما در سال 76 این گروه اقتدار گرا با شعار حاکمیت قانون و جامعه مدنی و محدود ساختن اختیارات ولی فقیه در صدد بیشیه سازی منافع حزبی و گروهیشان در درون حاکمیت بر آمدند.

امام خامنه ای در سخنانی به این مسائل اشاره می کند و می فرماید: جناب آقای خاتمی در اوایل ریاست جمهوری ایشان به بنده گفتند که اختیارات ولی فقیه باید محدود به قانون اساسی باشد من در جواب ایشان گفتم من مشکلی با این قضیه ندارم ولی خود شما با عملکردها و تصمیمات اشتباهی که در آینده خواهید گرفت خود شما از بنده خواهید خواست که از اختیارات فرا قانونی خود در جهت حل بعضی امور استفاده کنم و در زمان امام هم همین طور بود و اتفاقا در چند مورد خود آقای خاتمی از ما می خواست شما به عنوان ولی فقیه از اختیارات فرا قانونی استفاده نمایید تا مشکل حل شود.

در یک تحلیل جامع می توان اینگونه نتیجه گرفت، اصولا گروه های باج خواه و پر توقع سیاسی همواره برای پیشبرد دو خواسته که دست بر قضا خواسته دومشان مطابق میل دولتهای استکباری بوده است یا در خفا یا آشکارا خواهان ملغی کردن قانون اساسی و اجرای فرامین حکومتی ولی فقیه بوده اند.

خواسته اول گروه ها و احزاب قدرت طلب در استفاده از حکم حکومتی عموما به ضعف عملکرد و احیانا به لاپوشانی از مفاسد اقتصادی و غیره بر میگردد. در واقع با سپر کردن موضع رهبری نظام در تصمیمات و عملکرد نامطلوب خودشان خواستار اجرای احکام حکومتی به عنوان بستری برای نادیده انگاشتن عملکردهای خلاف قانون بوده اند دو مثال بسیار ملموس در این حوزه حکم حکومتی امام خامنه ای درباره قانون مطبوعات که نشانه بارز عدم توجه به مسیر قانونی قانون گذاری در کشور در مجلس ششم بود و دیگری زمین خواری یکی از نمایندگان مجلس در بهترین نقطه شهر به بهانه دستور رهبری0 بوده است.

خواسته دوم و مشترک گروه ها و احزاب قدرت طلب با دولت های استکباری در به انحراف کشاندن مسیر پیشرفت و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی نهفته است که دست بر قضا میان عوامل بیرونی و درونی این انحراف بزرگ اشتراک منافع حداکثری بر قرار شده است.

انحراف از آرمان ها و پیشرفت کشور به عنوان آرزوی دیرپای دشمنان خارجی برای کند و متوقف ساختن حرکت انقلاب و در نهایت سرنگونی انقلاب lمطرح می باشد و برای احزاب قدرت طلب جهت استمرار منافع باندی و نامشروعشان در راستای سازش با وضع موجود همواره مطرح بوده است.

خطر این بخش از خواسته های دشمنان خارجی و درونی نظام از آن جهت برای انقلاب خطرناک است که با ماهیت ظلم ستیزی و پیشرفت انقلاب گره خورده است، نمونه بارز آن سیاست تنش زدایی در دوران دولت سازندگی و عقب نشینی گام به گام در حق مشروع نظام در دستیابی به انژی هسته ای کشور بود.

از همین روی بود که گروه های قدرت طلب خواهان تایید و امضای ولی فقیه بر عملکرد ننگین خودشان در مسئله انرژی هسته ای بودند تا به عنوان ولایت مطلقه فقیه که می تواند نگاه آرمانی انقلاب را بخشکاند یا در صورت نپذیرفتن و عدم همراهی با خواسته هایشان آماده نوشیدن جرعه جام زهر باشد.

این دو تصور انحصاری از کاریرد ولایت مطلق فقیه که می تواند در بزنگاه های مورد نیاز، به کمک آنان بشتابد تا منافعشان را تحصیل نماید و به راحتی قانون اساسی و آرمان های بلند و الهی انقلاب را به قتلگاه مرتجعین انقلاب ببرد، همواره در دستور سیاست استعماری روباه پیر بوده است.

این ساست حیله گرانه روباه پیر که در دولت های سازندگی و اصلاحات به اوج کارامدی خود رسید در دولت مکتبی و حامی گفتمان انقلاب به یکباره بی اثر و مضمحل شد.

دولتی که به پا خواسته بود در برابر سلطه گری استکبار بی هیچ ملاحظه ای استقامت کند و برای تامین منافع ملت و آرمان های انقلاب کوچکترین مداهنه ای را با غرب نکند و زیر بار گسترده ترین تحریم های همه جانبه غرب برود ولی یک قدم هم از منافع ملت کوتاه نیاید، اقدامات انقلابی دولت در پافشاری از احقاق حقوق ملت به یک باره این حیله روباه پیر و مکار انگلیس خنثی کرد.

اما از آنجا که روباه پیر می توانست از مهره های خود حداکثر بهره برداری را بکند دست به یک توطئه کثیف و ناجوانمردانه زد و آن توطئه خبیث چیزی نبود جز پررنگ سازی ولایت مطلق فقیه در مقابل اختیارات قانونی رئیس جمهور.

در این توطئه پیچیده استکبار از دو عامل داخلی حداکثر بهره برداری را کرد ابتدا استفاده از ظرفیت های ساختاری نهادها و قوای کشور از جمله مجلس شورای اسلامی که با کارشکنی های مختلف سد راه تحقق آرمان های دولت و در نهایت انقلاب می شود و در هر مسئله ای خواستار اقدام رهبری در مقابل ایجاد اصطکاک ایجاد شده در روند اجرای قانون بودند و دوم بازی خوردن متحجرین و بریده های از فرزند ملت که تصور می کردند دکتر احمدی نژاد با تمکین نکردن از این توطئه پیچیده غرب در حال ضربه زد به حدود و اختیارات رهبری است. 

این عملیات پیچیده روباه پیر که با خوش رقصی بازی خوردگان داخلی همراه شد دستاوردهای بزرگی را برای افزایش بصیرت در ولایت مداران واقعی و صدیق در پی داشت. تبعیت محض و بازی نخوردن در فضای فتنه انگلیسی و فرعی نکردن مسائل، عدم تکمیل پازل بازی دشمن، حمایت گفتمانی از دولت حامی و احیاکننده گفتمان امام راحل و در نهایت خنثی سازی توطئه پیچیده روباه پیر برای انزوای کامل گفتمان انقلاب و دولت حامی گفتمان انقلاب از بزرگترین دستاورد این فتنه پیچیده انگلیسی بود.


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: ولایت فقیه , احمدی نژاد , ولایت پذیری , دولت ,



قصه ای سیاسی برای مردم(حتما بخوانید)
نوشته شده در پنج شنبه 13 مهر 1391
بازدید : 660
نویسنده : حسین

داستان رابین هود را حتما بخاطر دارید.رابین هود کسی بود که از اغنیا و ثروتمندان و زورگویان می ستاند یا بهتر بگویم می دزدید و به بیچارگان و فقیران جامعه میداد.

رابین هود در داستان محبوب ریچارد شیردل و مردم عادی و مغضوب جان شاه و داروغه و ثروتمندان بود.تا اینجا راداشته باشید و در ذهن شخصیت های داستان را مرور کنید.

اما..................

حالا به ایران خودمان بیایید و فضای ترسیم شده را ببینید.

در خبرگزاری فارس آمده است که رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 80 درصد مشکلات کشور ما مدیریتی است و تأثیر تحریم‌ها بیشتر از 20 درصد نیست، گفت که روش‌های «رابین‌هودی در اقتصاد» هیچ‌وقت جواب نمی‌دهد.

روش‌های «رابین‌هودی» دراقتصاد جواب نمی‌دهد/اولویت بودجه ای مسکن مهر اشتباه است

با توجه به این مطالب سوالاتی به ذهن می آید:

۱- مثال رابین هود در ایران کیست؟

۲- شخصیت های دیگر داستان نظیر ریچارد شیردل،داروغه،شاه جان، صدراعظم،جو کوچولو و... به چه کسانی تشبیه می شوند؟

۳- آیا روش رابین هودی از پولداران و گردن کلفتان دزدیدن و به ضعیفان و فقیران دادن نیست؟

۴- آیا مسکن مهر،یارانه ها،فعالیتهای عمرانی،سهام عدالت،شکستن حلقه های بسته مدیریتی، کاهش ضریب جینی،دفاع از مردم،ایستادگی در مقابل زورگویان خارجی و زیاده خواهان داخلی و...  همان روش های رابین هودی است؟

پاسخ این سوالات برای مردم روشن است.کسانی که روش های اقتصادی در ایران را روش رابین هودی می دانند، شاید جامعه ایران را با جنگل شروود و مردم و دیگران را با شخصیت های داستان رابین هود مقایسه میکنند.

اگر رابین هود پا به عرصه گذاشت به خاطر وجود اشخاصی مثل داروغه و شاه جان و بقیه ستمگران و قلدران جامعه بود که خون به دل ریچارد شیردل و مردم کرده بودند.

برای یکبار که شده بیاییم و از پایین به بالا نگاه کنیم و نه از بالا به مردم!!!

 

پی نوشت : نتونستم واضح تر از این بنویسم، ترسیدم سرنوشتی همچون احمد شریعت و نوبختی و ع.ا.ج نصیب من شود.

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,



بازدید : 622
نویسنده : حسین

سخنان دیروز امام خامنه ای در جمع هیئت دولت بار دیگر ثابت کرد نقشه پیچیده عمر و عاص های انقلاب برای انحرافی خواندن گفتمان دولت نهم و دهم آزمونی سخت برای عمارپندارهای متوهم است.

با مروری بر توطئه ها و کودتای نرمی که در سه سال گذشته شاهد آن بودیم و پر حجم ترین و گسترده ترین فشارهای خوردکننده و طاقت فرسا بر فرزند پاک و مظلوم ملت و دولت دهم وارد ساختند. در این میان درسها و نکات ارزشمند و آموزنده و قابل تاملی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

درس اولی که از فردای آغاز فتنه سال ۸۸ برای عمارپندارها قابل رصد است به مطالبه بصیرت امام خامنه ای از افسران جنگ نرم از فردای انتخابات ۸۸ برمی گردد. نکته قابل تامل از این مطالبه امام خامنه ای این است که دیده بان انقلاب با رصد توطئه جدید احزاب اقتدار گرا علیه دولت حامی گفتمان انقلاب زودتر و پیش تر از همه به توطئه زمین زدن دولت حامی گفتمان انقلاب واقف می شوند و بر مطالبه بصیرت به عنوان تنها راهکار مقابله با آن پا فشاری می کند. از این رو مطالبه رهبری که ناظر به توطئه های رو به آینده علیه دولت بود را عمارها به گذشته و حوادث انتخابات تاویل کردند و مرتکب اشتباه شدند ومتوجه نشدند مطالبه بصیرت امام خامنه ای از فردای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است نه از قبل آن

درس آموزنده دوم برگزیدن جهت گیرها و عملکرد دولت حامی گفتمان انقلاب در برابر عملکرد و جهت گیر های همه مخالفین مغرض و بی غرض دولت است. این تیزبینی در بینش سیاسی دیده بان انقلاب که از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در مقابل طیف رنگارنگ مخالفین گذشته و آینده دولت قابل مشاهده است  از ژرفنگری و دقت به عمق هجمه ها و کینه های دشمنان منتخب ملت سر چشمه می گرفت.

پیش بینی امام خامنه ای در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری دور دوم دکتر احمدی نژاد مبنی بر بیکار ننشستن معاندین دولت انقلابی و افزودن بر حجم توطئه ها در برابر دکتر بعنوان ترسیم کننده خطوط کلی جبهه خودی و افسران جنگ نرم بود که با غفلت عمارپندارها مواجه شد.

درس سوم و فوق العاده زیرکانه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای که اوج کارایی و تبلور اندیشه ناب ولایت الهی را آشکار می سازد جدا ساختن دو جبهه معارضین دولت به جبهه دشمنان و معارضین با گفتمان دولت نهم و دهم  با جبهه حامیان دولت نهم و معارضین دولت دهم دکتر احمدی نژاد بود که بخاطر اشتباه در محاسبات تبدیل به معارض شده بودند.

در واقع بعد از لغو انتصاب فرد مورد اطمینان و هم جهت افکار و اندیشه های گفتمان دولت در معاونت اولی که با حسادت و اشتباه در محاسبات دوستداران دکتر موجب سر خوردگی آنان را فراهم می ساخت به این طیف از معارضین، زمان برای جبران  و تصحیح در عملکرد و افکارشان را می داد تا با شناخت واقعبینانه از گفتمان ناب انقلاب اسلامی به دور از هر گونه تحجر و انقلابی گری های غیر واقع بینانه صراط مستقیم حرکت انقلابی آشکار شود.

درس چهارم رهبر معظم انفلاب برای افسران جنگ نرم که نواخسته پازل دشمن را تکمیل می کنند و با جبهه ای ندیدن صف موافقین و مخالفین انقلاب مسائل فرعی را بر حرکت اصلی نظام غلبه می دهند و با بازی کردن در زمین سیاست پیشگان اقتدار طلب دست به اقدامات اشتباه و احساسی می زنند تمکین به نظر کارشناسی بالاترین مقام رسمی کشور است در یک فرآیند عقلایی و بدور از احساسات است که با نهادینه ساختن بصیرت در جمع  وتشکل های خود به اهداف عالیه انقلاب دست یابند.

درس پنجم و البته آموزنده ترین آن پاسداری از حرکت ملت و نظام در مسیر ارزشهای الهی و انقلابی در برابر سنگین ترین تحریم های فلج کننده خارجی و توطئه های داخلی است به تعبیر امام خامنه ای همنگامیکه یک ملت و مسئولان نظام با حرکت پر شتاب در مسیر اعتلا و آبادانی کشور گام بر می دارد و گفتمان عزت آفرین انقلاب به گفتمان رایج ملت و مسئولان تبدیل می شود بی شک با چهره ای عبوث تر از همیشه از طرف دشمنان قسم خورده ملت و مسئولان ایران اسلامی روبه رو خواهیم بود. 


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: احمدی دلاور , احمدی نژاد ,



هفت وادی عرفان احمدی نژادی ها
نوشته شده در چهار شنبه 12 مهر 1391
بازدید : 633
نویسنده : حسین

برای ما احمدی نژادی ها احمدی نژاد یک فرد یا یک انسان پاک و منزه و یا سمبل عدالت و آزادگی به تنهایی نیست که صد البته احمدی نژاد دارای همه این ویژگی های مثبت است اما در نگاه احمدی نژادی ها احمدی نژاد یک سیرورت معنوی و تکاملی شخصیتی در بستر اجتماع است.

شاید بتوان گفت احمدی نژاد یک مدرسه است که دانش آموزان این مدرسه از سال ۸۴ در مدرسه عدالت خواهی و آزادگی انقلاب نام نویسی کرده اند و همراه با احمدی نژاد در امتحانات و کلاس های درس مختلف دکتر شرکت جسته اند و عده ای با نمرات عالی و متوسط قبول شده اند و به مدارج عالی تر دست یافته اند و عده ای هم مردود شدند و سقوط کردند.

این ویژگی منحصر بفرد احمدی نژاد که از همان آغاز حرکت خود در سال ۸۴ در طرفداران و دلبستگان به ایشان هویدا بود سبب گشت جملگی دلدادگان به ایشان از سال ۸۴ به ایشان این گونه بنگرند که احمدی نژاد ناب ترین ورژن ولایت مداری و مردم داری ملت ایران است و با خیال آسوده می شود قله های ترقی و پیشرفت کشور و جامعه را با او پیمود.

اما این سیرورت معنوی فرد و جامعه با گذر از گردنه های سخت و امتحانات دشوار ممکن بود. مسیری بود که انسان های وارسته از خود و جوان و پر انرژی را طلب می کرد و عافیت طلبان و مرید پرواران و خسته شدگان را از همراهی در این مسیر ممکن نبود.

مردان و زنانی باید قدم در راه می گذاشتند که آزادگی را در خود نهادینه ساخته باشند و طعم سخت عدالت را ابتدا به نفس خود چشانده باشند که اگر چنین نباشند قطعا اگر تا به حال کم نیاورده باشند در ادامه سقوطشان حتمی خواهد بود.

کلاس درس احمدی نژادی ها کم بی شباهت با هفت وادی عرفان نیست هفت وادی عرفان احمدی نژادی ها که از سال ۸۴ اغاز شد  و تا سال ۸۸ چهار مرحله بیداری اراده علم شوق را احمدی نژادی ها طی کردند والبته عده ای در هر مرحله ریزش کردند تا اینکه در سال گذشته با حوادثی که روی داد فقط عاشق ها و دلدادگان دکتر توانستند سر بلند از مرحله عشق بیرون بیاید و به قول دکتر تازه اول عشق است و دو مرحله سخت و دشوار صبر و فنا در پیش روی. 

واپس نوشت: دیدار دکتر با خبرنگاران یکی از زیباترین  کلاس های درس دکتر برای بریده  و پا به رکاب های دکتر بود

 

 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: احمدی نژاد , عرفان ,



بازدید : 528
نویسنده : حسین
 احمدی‌نژاد در پاسخ به اصرار خبرنگار سی‌ان‌ان درباره موضع صریح وی درباره واقعه هولوکاست، گفت: نباید به دنبال این باشید که بنده پاسخ مورد نظر شما را ارائه کنم چراکه این کار شما تفتیش عقیده است نه مصاحبه.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل متحد محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در پاسخ به سوالی درباره واقعه 11 سپتامبر و حوادث پس از آن اظهار داشت: بهتر بود حداقل فردی که گفته می‌شد عامل حوادث 11 سپتامبر و رخدادهای پس از آن بود به طور علنی و شفاف محاکمه می‌شد تا حقیقت آشکار شود.
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد، بیشتر مردم آمریکا درباره علل اصلی حادثه 11 سپتامبر دچار ابهام هستند اما وقتی کسی سوالی درباره این حادثه می‌پرسد، جنجال به راه‌ انداخته می‌شود در حالی که این رخداد بهانه اشغال دو کشور قرار داده شد که درگیری‌های آن همچنان ادامه داشته و بدون آنکه صحت و سقم ادعاها درباره این رخداد اثبات شود، روزانه صدها هزار نفر با تبعات آن درگیر هستند و افراد زیادی کشته، زخمی یا آواره می‌شوند؛ در حالی که اگر در یک تحقیق مستقل علت واقعی رخداد 11 سپتامبر مشخص می‌شد، می‌توان با یک اراده جمعی با آن علت ،مقابله کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه به هیچ دلیلی نمی‌توان برخورد با یک گروه از افراد تروریست را بهانه اشغال یک کشور قرار داد، افزود: اگر یک گروه تروریستی مردم و مقامات کشور دیگر را ترور کرده و پس از آن در آمریکا پناه گیرند، آیا این مجوزی برای اشغال آمریکا خواهد بود؟
 
احمدی‌نژاد اضافه کرد: این اتفاقی است که درباره ایران رخ داده و کسانی که 16 هزار نفر از مقامات و مردم بی‌گناه ایران را ترور کرده‌اند در دامان آمریکا پناه گرفته‌اند، اما ملت ایران هرگز ملت و دولت آمریکا را مقصر این رخدادها قلمداد نکرد.
 
رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که اگر چنین رخدادی در ایران روی می‌داد، دولت ایران چه واکنشی داشت، گفت: ایرانیان حتماً به دنبال شناسایی و برخورد با عوامل و ریشه‌های اصلی چنین واقعه‌ای می‌رفتند و بی‌دلیل دولت‌ها و ملت‌های دیگر را متهم نمی‌کردند.
 
وی ادامه داد: قطعاً دولت آمریکا می‌توانست روش بهتری را در مقابله با تروریسم پیگیری می‌کند و با هزینه کمتر و روش‌های راحت‌تر این مشکل را حل و فصل کند، اما کشتن بیش از یک میلیون نفر در ازای خونخواهی سه هزار کشته حادثه یازده سپتامبر بیش از آنکه باعث مهار تروریسم شود باعث تشدید افراط‌گرایی در منطقه شده و از سوی دیگر برخی رفتارهای آمریکایی‌ها در منطقه که ناشی از عدم شناخت فرهنگ و عقاید مردم است باعث تشدید مشکلات شده است.
 
احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص فلسطین گفت: ما خواهان محو اشغالگری، جنگ‌طلبی و کشتن زنان و کودکان هستیم و راه‌حل این مشکل را به رسمیت شناختن حق حاکمیت مردم فلسطین می‌دانیم؛ اگر فلسطین منهای اشغالگری را تصور کنید چه چیز باقی خواهد ماند؛ این حقیقت موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین است.
 
رئیس‌جمهور افزود: بنده به عنوان یک سیاستمدار قبل از سخن گفتن درباره شکل حکومت‌ها و اینکه به عنوان مثال در فلسطین چه حکومتی سر کار بیاید علاقمندم درباره حقوق ملت فلسطین بحث کنم و بر حق برخورداری از آزادی، احترام و عدالت برای آنها تأکید کنم.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره هولوکاست، اظهار داشت: درباره یک حادثه تاریخی چند سوال مطرح کردم و گفتم که وقتی تحقیق درباره یک رخداد تاریخی ممنوع می‌شود، خود این موضوع ابهام به‌وجود می‌آورد و همگان از خود می‌پرسند که چرا محققین درباره این حادثه از کار خود منع شده و حتی به زندان می‌افتند.
 
احمدی‌نژاد در پاسخ به اصرار خبرنگار درباره موضع صریح او درباره درستی یا عدم درستی واقعه هولوکاست، افزود: آیا شما به آزادی عقیده و تحقیق اعتقاد دارید یا خیر؟ اگر شما سوال می‌پرسید نباید به دنبال آن باشید که بنده همان پاسخ مورد نظر شما را ارائه کنم و این کار شما تفتیش عقیده است نه مصاحبه.
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر حادثه‌ای رخ داده محققین و مورخین باید بتوانند درباره آن تحقیق کنند و نظر موافق و مخالف خود را آزادانه اعلام کنند و اگر فرض را بر این بگیریم که چنین حادثه‌ای در تاریخ رخ داده است باز هم باید پرسید این حادثه کجا رخ داده و عاملین آن چه کسانی بودند و پرسید که چه ارتباطی بین این واقعه با اشغال سرزمین فلسطین و کشتار ساکنان آن داشته است؟ نمی‌توان اگر حادثه‌ای در جایی اتفاق افتاد کسانی را که در آن رخداد نقشی نداشته‌اند، مجازات کرد.
 
وی اضافه کرد: اگر این حادثه صرفاً یک رخداد تاریخی است چرا سیاستمداران تا این حد درباره آن حساسیت دارند؟ امروز دیگر تکلیف این موضوع کاملاً روشن است و همه فهمیده‌اند که پشت پرده ماجرا چیست.
 
احمدی‌نژاد در خصوص سوالی درباره اتفاقاتی که در واکنش به ساخت فیلمی موهن درباره پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهر داشت: اصولاً هر اقدامی در توهین به مقدسات محکوم است؛ توهین به پیامبران الهی را کاری زشت و مصداق نقض آزادی بیان توصیف کرد، البته واکنش به یک اقدام زشت نیز باید در فضایی انسانی و معنوی انجام شود.
 
رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره اصلاحات مد نظر خود در عرصه بین‌المللی با تأکید بر اینکه اصلاحات و تغییرات لزوماً به معنای تغییر رژیم‌ها نیست، بلکه تغییر در رفتارها، رویکردها و دیدگاه‌های افراد است، گفت: امروز خواست همه مردم دنیا استقرار عدالت و برخورداری از احترام و آزادی است و این خواسته‌ها در فضای گفت‌وگوی منطقی همراه با دوستی محقق خواهد شد نه با جنگ و کشتار.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت در سوریه یادآور شد: همواره اصرار بر این داشتیم که خشونت‌ها باید در اولین فرصت در سوریه متوقف شود، اما متأسفانه عده‌ای مخالفان دولت سوریه را تحریک کرده و به آنان اسلحه می‌دهند.
 
احمدی‌نژاد افزود: درباره سوریه و همه ملت‌های دیگر معتقدیم که آزادی، حق انتخاب، احترام و عدالت جزء حقوق اساسی همه ملت‌هاست و هیچ کس حق محدود کردن آنها را ندارد.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه به طور اساسی با نگاهی که رسیدن به هدف را با درگیری نظامی توجیح می‌کند، مخالف هستیم، تصریح کرد: در رایزنی‌های خود با کشورهای مختلف اعلام کردیم که هرکس دوستدار مردم سوریه است، باید مانع تشدید و ادامه درگیری‌های نظامی در سوریه شود و کمک کند طرف‌های درگیر در سوریه با یکدیگر تفاهم کرده و با برگزاری انتخابات اجازه دهند مردم درباره آینده کشور تصمیم بگیرند.

:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: هلوکاست , احمدی نژاد , مصاحبه ,