خط قرمز برای ایران کشیده شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خط قرمز برای ایران کشیده شد
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 500
نویسنده : حسین

شاید به  ذهن کسی هم خطور نمی کرد منظور نتانیاهو از تعیین خط قرمز، به دست گرفتن ماژیک قرمز و کشیدن یک خط قرمز باشد. کاری که به دور از عقل و به نوعی کمدی و مضحک به نظر می رسد.

نتانیاهو روز پنجشنبه طی سخنرانی خود سازمان ملل نقاشی یک بمب را به دست گرفته و یک خط قرمز در بالای بمب کشیده و آن را خط قرمز برای ایران معرفی کرد.

این فیلم فکاهی و کمدی که نتانیاهو پنجشنبه در سازمان ملل اجرا کرد نشان از ترس مفرط و ضعف اسرائیل در برابر عزم راسخ ایران در رسیدن به اهداف خود بود.

به عقیده نتانیاهو ایران در طی کمتر از یک سال آینده به بمب اتمی دست خواهد یافت. همین نکته بزرگترین تناقض در صحبت های اسرائیل است. اسرائیل طی 10 سال گذشته پیوسته ایران را دارای بمب اتمی معرفی کرده است. بخصوص زمانی که سانتیریفیوژ های آلوده به غنی بالای 90 درصد در ایران پیدا شده بود. اما اکنون برای تحریک افکار جهانی زمان یک سال را برای دستیابی ایران به سلاح هسته ای معرفی می کند.

نتانیاهو از چندی پیش با فشار بر اوباما خواهان تعیین خط قرمز برای ایران بود اما اوباما که این روزها به شدت درگیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست به این درخواست نتانیاهو بی توجهی کرده و این درخواست را رد کرد. ناامیدی نتانیاهو از اوباما باعث شد خود ماژیک قرمز به دست گرفته و خط قرمزی برای ایران ترسیم کند.

اگر اسرائیل قدرت و توانایی تعیین خط قرمز و اولتیماتوم برای ایران را داشت همان ابتدا خود این خط قرمز را تعیین می کرد و دست به دامن آمریکا نمی شد و به همین دلیل نیز نتانیاهو مجبور شد از ماژیک و نقاشی برای کشیدن خط قرمز برای ایران استفاده کند. کاری که رهبران اسرائیل نیز به آن خواهند خندید.

نکته جالب در سخنرانی نتانیاهو این بود که در این سخنرانی به صورت صریح عنوان نشد که اگر ایران از این خط قرمز عبور کند چه اتفاقی می افتد و آیا اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد یا نه.

 

خط قرمز نتانیاهو ایران




:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: نتانیاهو خراب ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: